Walkiesæt til køreturen OT?
Fra : Michael

Dato : 21-06-08 08:44

Vi skal 3 biler afsted og vil gerne have et walkiesæt til "jeg skal tisse"
kommunikation ;) Er nogen her faldet over et rimeligt prismæssigt
overkommeligt sæt med 3 i? Synes altid jeg finder 2-sæt.

Snart sommerferie, yea.

--
- Michael Bach

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-06-08 08:58

"Michael" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommunikation ;) Er nogen her faldet over et rimeligt prismæssigt
> overkommeligt sæt med 3 i? Synes altid jeg finder 2-sæt.

Man kunne vel bare købe 2 sæt med 2 i ;oP

Fra : KASO

Dato : 21-06-08 12:35

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
> "Michael" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kunne vel bare købe 2 sæt med 2 i ;oP

Jeps - og de fåes til rimelig pris hos Harald Nyborg - alternativt den
mexicanske kæmpe... (El-Giganten)....

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-06-08 12:05

> [...]
> kommunikation ;) Er nogen her faldet over et rimeligt prismæssigt
> overkommeligt sæt med 3 i? Synes altid jeg finder 2-sæt.

De sælges hvist kun i 2styk pakninger .. Men tro mig det er dejligt at have
en extra radio eller 2

Alternativt så find nogen gamle 27mhz walkier også en magnet antenne på
taget rækker mindst lige så langt som de små radioer også kan i også
snakke lidt med truckerne

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-06-08 12:25

On Sat, 21 Jun 2008 13:05:12 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>Alternativt så find nogen gamle 27mhz walkier også en magnet antenne på
>taget rækker mindst lige så langt som de små radioer også kan i også
>snakke lidt med truckerne

>--

Må jeg være fri?

Er det ikke tilstrækkeligt at man skal høre på de jammerkommoder i
dette forum?

Det er ikke så længe siden at du foreslog en lille palaver, hvis vi
tilfældigt skulle mødes IRL. Det kan du glemme alt om. .o))

Du er slettet af lægdsrullen, og for fremtiden vil al tiltale være
De's.

Jeg har fanneme aldrig hørt noget lignende! Og så fra en søn af en
lastbilchauffør!!

Det stunt kommer eddermaneme til at koste. Hold da kæft, du skal godt
nok opføre dig pænt herinde, meget længe, for at blive taget til nåde
igen.

Jesus Christiansen!! Aldrig har jeg roteret så hurtigt og så længe på
kontorstolen! Lad det aldrig gentage sig. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-06-08 12:47

> [...]
>
> Jesus Christiansen!! Aldrig har jeg roteret så hurtigt og så længe på
> kontorstolen! Lad det aldrig gentage sig. ,-)

Hvad faen i bruger jo aldrig walkien mere.. Ihvertfald ikke i samme
udstrækning som i 80erne hvor jeg var meget med på landevejene..

Husker tydeligt den gamles president walkie og 100watt PA

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-06-08 21:25

> [...]
> kommunikation ;) Er nogen her faldet over et rimeligt prismæssigt
> overkommeligt sæt med 3 i? Synes altid jeg finder 2-sæt.

Hej Michael

Da vi skulle til Frankrig 2 biler for et par år siden købte vi et sæt "
WALKIE TALKIE PMR 446 " fra Harald Nyborg.
De fungerede virkeligt godt og det var faktisk meget rart.
Flere gange undervejs konstaterede vi at vi var 8-9 kilometer fra hinanden
og kunne stadig fange hinanden på walkien.
Men husk almindelige AAA-batterier udover de opladelige sættet er født med.
Det er dumt at tisse i bukserne fordi walkien er løbet tør for
batteri.........

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&Grp=&n=30100

P.S. Vi havde også glæde af dem når vi gik rundt i små grupper i Frankrig,
og tilmed har ungerne også leget med dem efterfølgende. Den gang var prisen
for et sæt 189,-, men nu koster de 299,-.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Michael

Dato : 22-06-08 07:58

> Da vi skulle til Frankrig 2 biler for et par år siden købte vi et sæt
> " WALKIE TALKIE PMR 446 " fra Harald Nyborg.

Det ene par vi skal med bruger faktisk det sæt som babyalarm og så har vi jo
allerede 4 radioer dér.
For jeg går ud fra at to sæt snildt kan tale sammen?

--
- Michael Bach

Fra : Lars Hansen

Dato : 22-06-08 09:17

> [...]
> jo
> allerede 4 radioer dér.
> For jeg går ud fra at to sæt snildt kan tale sammen?

Jeps, 2 sæt taler fint sammen, bare man vælger samme kanal og underkanal. Så
kan i princippet 2398562356938161430634 sæt tale sammen...

Vi købte vores fordi vi skulle på den tur til Frankrig, men den har også
været yderst anvendelig som baby-alarm.

Lars Hansen

Fra : Michael

Dato : 22-06-08 16:23

Tak for info.

--
- Michael Bach

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 21:31

> [...]

> kommunikation ;) Er nogen her faldet over et rimeligt prismæssigt
> overkommeligt sæt med 3 i? Synes altid jeg finder 2-sæt.

Vi har lige været 5 biler på Le Mans, hvor de 4 fulgtes ad. Kommunikationen
mellem deltagerne foregik perfekt vha. SMS. Glem alt om walkie og bliv
desuden fri for alt det unødvendige kneveri, der altid opstår - har prøvet
det...

Fra : Elmand

Dato : 21-06-08 21:43

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fri for alt det unødvendige kneveri, der altid opstår - har prøvet det...
Det var perfekt, lige til I ser regningerne. Både modtager og afsender skal
betale og det
til udenlandstakst, da smserne skal hjem over Danmark
Med venlig hilsen
Kurt B Espersen

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 21:45

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det var perfekt, lige til I ser regningerne. Både modtager og afsender
> skal betale og det til udenlandstakst, da smserne skal hjem over Danmark

Alle havde fri tlf.

Fra : Elmand

Dato : 21-06-08 22:08

> "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Alle havde fri tlf.

Det havde da været smart,hvis du havde nævnt det i dit svar. For andre end dig
kunne
det blive en meget kostbar fornøjelse.

Med venlig hilsen
Kurt b Espersen

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 22:14

> Det havde da været smart,hvis du havde nævnt det i dit svar. For andre end
> dig kunne det blive en meget kostbar fornøjelse.

Ligegyldigt - man sms'er jo ikke i een uendelighed. OG ift. et feriebudget
er det jo peanuts, vi taler om. Get real :)

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-06-08 23:04

> "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Ligegyldigt - man sms'er jo ikke i een uendelighed. OG ift. et feriebudget
> er det jo peanuts, vi taler om. Get real :)

Så er der bare lige det minus at SMSer fra udlandet til udlandet nemt kan
være flere timer forsinket

Fra : Mogens

Dato : 22-06-08 06:33

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der bare lige det minus at SMSer fra udlandet til udlandet nemt kan
> være flere timer forsinket

Sikkert, men det oplevede vi så ikke een eneste gang på turen !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-06-08 07:27

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert, men det oplevede vi så ikke een eneste gang på turen !

I stedet for at skulle bruge tid på at skrive en sms, så er det meget mere
effektivt at trykke på en tast og sige det der skal siges.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Manhatten

Dato : 22-06-08 10:49

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse
>Det var perfekt, lige til I ser regningerne. Både modtager
> til udenlandstakst, da smserne skal hjem over Danmark

Modtager betaler da ikke for at modtage SMS i udlandet. Det
er da kun afsender der betaler for at sende fra udlandet og
det kan selvfølgelig også godt koste lidt. (2,5 pr. sms ved
TDC mener jeg). Prisen ved at sende en SMS fra DK til en
mobil i udlandet er dansk takst og koster heller ikke
modtager noget.

Sådan har det i hvert fald været de forløbne seks år hvor
jeg har brugt mobil i Tyskland, England og Frankrig.

/Jacob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-06-08 18:49

Manhatten skrev:
> [...]
> Sådan har det i hvert fald været de forløbne seks år hvor
> jeg har brugt mobil i Tyskland, England og Frankrig.

Der er kommet nye fælles regler for priser ved brug af mobiltelefoner i
udlandet.

Er du i DK og sender en sms til en dansk telefon der befinder sig i
udlandet betaler du din normale takst. Og modtageren betaler ikke noget.
(Der KAN være lande hvor modtager bliver afkrævet modtage takst, men det
tror jeg er lande udenfor EU.)

Er du i udlandet med en dansk telefon koster det 2,50 dkr at sende en
sms. Det skal bemærkes at det er prisen for hver enkelt sms således at
hvis du sender en tekst der fylder 3 sammenhængende sms'er betaler du 3
x 2,5 dkr.

Er du i udlandet (eu-lande + Norge (om andre lande er med også ved jeg
ikke)) koster det 4,55 dkr/minut at ringe hjem og 2,20 kr/minut at
modtage et opkald.

Så mange gange kan det være en fordel at blive ringet op i stedet for
selv at sende en sms hjem. (Man burde kunne sige mere på et minut end
der kan skrives i en sms.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Eurostop Halmstad)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-06-08 20:23

Nu bliver det OT. Men hvor betaler man for at modtage SMS?
Så længe man ikke kan fravælge sig at modtage beskederne, så tror
jeg heller ikke at der bliver opkrævet noget for dem.

Mvh
Thomas