Så kom Facebook til DKFB
Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-06-08 02:01

Ja indrømmet, jeg er grebet af Facebook feberen.
Efter længe at have ignoreret denne trend har jeg
nu måtte bøje mig.
I ved " If you can't beat them, join them" så det
har jeg gjort. I den forbindelse har jeg også oprettet
en gruppe, som sjovt nok hedder DkFritidBil, hvor
vi alle kan komme med de lidt mere skæve indslag.
Det være sig billeder/film eller hvad folk nu måtte
have af "anderledes" indslag.
Jeg ved godt at Jan_stevns har en masse på sin
hjemmeside (med samme navn), men der er vi
afhængig af at han kommer ind fra garagen og får
vasket olien af fingrene og får opdateret siden.
Her er vi alle lige gode om at få bragt hvad vi
måtte have på hjertet.
Tag det som et supplement. Her snakker vi meget.
På Jans side er der en masse gode og nyttige
informationer. På Facebook......ja lad os se.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-06-08 09:46

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at Jan_stevns har en masse på sin
> hjemmeside (med samme navn), men der er vi
> afhængig af at han kommer ind fra garagen og får
> vasket olien af fingrene og får opdateret siden.

Det var da også underholdende da ham og bussemanden var på cam i garagen

> [...]

> Tag det som et supplement. Her snakker vi meget.
> På Jans side er der en masse gode og nyttige
> informationer. På Facebook......ja lad os se.

Yep, på fjæsbog er der mange spørgsmålstegn

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 21-06-08 10:23

Uffe Bærentsen skrev:

> Det var da også underholdende da ham og bussemanden var på cam i garagen

Ja hvor er det blevet af, leger gødyrene eller kattene med det, eller er bussemanden tørret af i
snotkluden ??

Møller

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-06-08 21:05

"Andersen [3650]" <> skrev i meddelelsen ...

> Jeg ved godt at Jan_stevns har en masse på sin
> hjemmeside (med samme navn), men der er vi
> afhængig af at han kommer ind fra garagen og får
> vasket olien af fingrene og får opdateret siden.

Stor respekt for Jan, at han gider, har lyst og lejlighed.

> [...]
> Tag det som et supplement. Her snakker vi meget.
> På Jans side er der en masse gode og nyttige
> informationer. På Facebook......ja lad os se.

Har ikke fjæsbog og gider ikke, har ikke lyst og lejlighed.

mvh
Henning

Fra : Andersen [3650]

Dato : 21-06-08 22:42

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse
> Har ikke fjæsbog og gider ikke, har ikke lyst og lejlighed.

Det var også et tilbud, ikke en tvangsindlæggelse.
Vi har alle ret til at være gammel stok konservativ
og bange for nytænkning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-08 07:18

"Andersen [3650]" skriver:

> Det var også et tilbud, ikke en tvangsindlæggelse.
> Vi har alle ret til at være gammel stok konservativ
> og bange for nytænkning

Hvis vi ikke var gamle og stokkonservative brugte vi andet end noget
oldnordisk textbaseret kaffeklubsnewsgruppe.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TJ

Dato : 22-06-08 07:38

On Sun, 22 Jun 2008 08:17:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Hvis vi ikke var gamle og stokkonservative brugte vi andet end noget
>oldnordisk textbaseret kaffeklubsnewsgruppe.....

Second Life?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-06-08 08:33

TJ skriver:

> Second Life?

Er det ikke passe igen ?

Fra : TJ

Dato : 22-06-08 09:03

On Sun, 22 Jun 2008 09:32:58 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>TJ skriver:

>Er det ikke passe igen ?

Efter at gambling blev forbudt sidste sommer, skete der noget af en
nedgang i antal besøgende. Og mange af de store sites lukkede og
slukkede.
Men et par af de danske steder, der aldrig havde brugt gambling, kører
stadig i bedste velgående.
Dog er det rigtigt, at de store selskaber har trukket følehornene til
sig, så ud fra det oprindelige koncept, så er Second Death...øhh...Life
passè.

Besøgstallene er tilsyneladende stigende igen, men disse tal kan jo være
pyntede.

Jeg tager det for hvad det er: Et chatsted med de sædvanlige time
wasters.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 22-06-08 00:13

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse

> en gruppe, som sjovt nok hedder DkFritidBil, hvor

Super initiativ!
Er tilmeldt

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-06-08 04:57

On Jun 22, 1:13 am, "Ole Gaarde Kristensen" <netpos...@hotmail.com>
wrote:

> Super initiativ!
> Er tilmeldt

X2, som nummer 17

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Mogens

Dato : 23-06-08 19:04

Men der er dælme lang vej endnu: www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-06-08 21:54

Mogens skriver:

> Men der er dælme lang vej endnu: www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

Det er jo den gamle......

Jeg har da "meldt mig på" en nyere, der vidstnok gik kold med et
servercrash.

Fra : Mogens

Dato : 29-06-08 11:33

> Det er jo den gamle......

Fandt ikke andet...
20 medlemmer pt. på Facebook :)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-06-08 22:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er dælme lang vej endnu: www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm
Forstår ikke hvorfor jeg ikke er listet der. Jeg meldte mig ind
dengang der skulle forhandles rabataftale med et benzin selskab.
Det endte iøvrigt med Metax som gav på listeprisen, og da de
alligevel altid lå under den, så havde man reelt ikke fået en fis
i rabat. Nu får jeg 50 øre på diesel på standerprisen topnice
(hos Shell vel at mærke)

Nå men det må så være pga det servercrash der omtales andetsteds,
at jeg ikke er at finde.

Fra : TJ

Dato : 24-06-08 06:33

On Mon, 23 Jun 2008 18:03:33 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Men der er dælme lang vej endnu: www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

Men hvor man af dem er (stadig) aktive herinde?
Derfor kunne det være rart med en opdatering once in a while.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Møller

Dato : 24-06-08 09:43

TJ skrev:

> Men hvor man af dem er (stadig) aktive herinde?
> Derfor kunne det være rart med en opdatering once in a while.

Nu må du ikke blive urimelig, jan kan da ikke både passe job, hunde, katte hunkønsvæsner i
landejendomme, biler og en bussemand, os forlanger du, at han også skal have styr på den rodebunke
der ligger på serveren og hedder dkfritidbil???

Servere gik død, er genopstået, er flyttet over på en ny, ny whois er oprettet, men hvilken er
ajour, er der vist ingen der ved. )
Men det essentielle står nok her : "(under udarbejdelse!)"

Møller

Fra : TJ

Dato : 24-06-08 12:13

On Tue, 24 Jun 2008 10:42:48 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

> [...]
>der ligger på serveren og hedder dkfritidbil???

Det var nu heller ikke ment som en kritik, men nærmere en grund til at
Facebook eller lignende sted er bedre som "hjemmeside", da alt
serverbøvlet ligger hos FB.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-08 17:35

TJ skrev den 24-06-2008 13:12:

> Det var nu heller ikke ment som en kritik, men nærmere en grund til at
> Facebook eller lignende sted er bedre som "hjemmeside", da alt
> serverbøvlet ligger hos FB.

Jeg har gode erfaringer med at købe et domæne hos Google. $10 om året
og fine sideredigeringsværktøjer.

Fra : Møller

Dato : 24-06-08 21:06

TJ skrev:

> Det var nu heller ikke ment som en kritik, men nærmere en grund til at
> Facebook eller lignende sted er bedre som "hjemmeside", da alt
> serverbøvlet ligger hos FB.

UPS jeg glemte:

)

For det var ingen kritik eller korrektion af sådan. )

Møller

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-06-08 11:15

"TJ" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det var nu heller ikke ment som en kritik, men nærmere en grund til at
> Facebook eller lignende sted er bedre som "hjemmeside", da alt
> serverbøvlet ligger hos FB.

Arrrh der er nu ting som er at foretrække på en "alm" hjemmeside.
Det er mere til de "små hurtige" som kræver en filmsnut el.l.
Måske en lille quiz (hvis der en der gider lave den).

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-08 11:41

Møller <e@bg2n.dk> skrev :

> [...]
>der ligger på serveren og hedder dkfritidbil???

Hehe ....

Det er nu langtsomt ved at være næsten tilbage i vante folder igen

Omtalte crash - var en disk der opgav ævred, og desværre også backup
systemet , og så er det noget møg

>Servere gik død, er genopstået, er flyttet over på en ny, ny whois er oprettet, men hvilken er
>ajour, er der vist ingen der ved. )
>Men det essentielle står nok her : "(under udarbejdelse!)"

Det er stadig under "renovering" - og jeg er da bestemt ikke
uimodtagelig for en ny version af Whois - denne gang med et bedre
interface, så folk selv kan vedligeholde deres profil - hurdlen i det
gamle var SQL serverproblemer

Så hvis folk er interesseret - ja, så vil jeg nok arbejde videre, er
"man" (læs folket) ligeglade med en Whois ..... så gid's jeg ikke

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 29-06-08 11:50

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Så hvis folk er interesseret - ja, så vil jeg nok arbejde videre, er
> "man" (læs folket) ligeglade med en Whois ..... så gid's jeg ikke

He he, se dét er jo en konflikt, der vil noget -> skal man "satse" på
gør-det-selv-mediet Facebook eller på det tilsvarende dkfritidbil.dk. Nørder
klarer nok begge

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-08 12:01

> [...]

>gør-det-selv-mediet Facebook eller på det tilsvarende dkfritidbil.dk. Nørder

Er det ikke mere osm man tager det ?

Dengang var det jo sjovt - rigtigt sjovt, også at se hvem de andre er
- facebook og de andre ting, er jo nok senere tilkommende "sfærer" på
nettet , og lader da alt andet lige, til at være interessante

mange "opslag" på whois'en er jo helt tilbage fra 2001 ;)

( Goshh .... tiden går sgu )

Jeg er da også på facebook, men den prioriteres meget lavt her i huset

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 29-06-08 12:12

> Dengang var det jo sjovt - rigtigt sjovt, også at se hvem de andre er

Dk.fritid.bil var kult dengang - nu er det blot et medie/forum, hvor der
tales lidt biler. Tiderne skifter, og du har ret - det er utroligt som tiden
flyver afsted. Jeg har jo haft et par biler siden dengang og min fantastiske
'91 Opel Omega 3000 24V:
'95 Alfa Romeo 164 Q4 24V
´98 Chevrolet Camaro 5,7 liter V8
´03 BMW 530d Touring Steptronic´
'01 Porsche 996 bi-turbo (nuværende)
samt
'04 Renault Megane
'06 Peugeot 407 HDI SW (nuværende)

....sån cirka...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-08 12:16

jan_stevns skriver:

> Så hvis folk er interesseret - ja, så vil jeg nok arbejde videre, er
> "man" (læs folket) ligeglade med en Whois ..... så gid's jeg ikke

En del af folket (læs mig er ikke ligeglade med en Whois...

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-08 13:02

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>jan_stevns skriver:

>En del af folket (læs mig er ikke ligeglade med en Whois...

Det er jeg da glad for at høre ;)

tanken om en ny er da ikke langt væk ...
--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-06-08 14:20

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

>jan_stevns skriver:

>En del af folket (læs mig er ikke ligeglade med en Whois...

Jeg er nu heller ikke ligeglad med whoisen....
Og apropos whois.......
Er der nogen der ved hvad Thomas Strandtoft render rundt og laver?
Det er længe siden jeg har set indlæg fra ham.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-06-08 20:13

On Sun, 29 Jun 2008 15:19:51 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Jeg er nu heller ikke ligeglad med whoisen....

Selv om jeg ikke har været så aktiv den senere tid, er jeg og
interesseret i Whois..

>Og apropos whois.......
>Er der nogen der ved hvad Thomas Strandtoft render rundt og laver?
>Det er længe siden jeg har set indlæg fra ham.

Jeg har også savnet ham.

Han har tilsyneladende meldt sig ud af samfundet i August 2003:
<http://groups.google.com/groups/profile?enc_user=yv5S8R8AAADbXaGRQVuVE8A4yNpxaXiyLBshvyErhmPYi4zn_DOq8A>

men der var trods alt et newsindlæg i februar 2004.

Har han måske taget navneforandring ?
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-06-08 20:55

Isang tao pinangalanan, Verner Johnsen nagsulat:

> [...]
>
>men der var trods alt et newsindlæg i februar 2004.

Aner det ikke. Han snakkede lidt om at han kun ville have sporadisk
netadgang...... men så lange intervaller ligner da mere noget
permanent frafald.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Mogens

Dato : 29-06-08 21:15

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke. Han snakkede lidt om at han kun ville have sporadisk
> netadgang...... men så lange intervaller ligner da mere noget
> permanent frafald.

Thomas Strandtoft - også kaldet Strandvaskeren :)
Måske Per Beer ved noget - han bor jo også i Roskilde. Hmm måske man skulle
slå et slag forbi Strandvaskerens gamle adresse en dag...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-06-08 22:00

> Thomas Strandtoft - også kaldet Strandvaskeren :)
> Måske Per Beer ved noget - han bor jo også i Roskilde. Hmm måske man
> skulle slå et slag forbi Strandvaskerens gamle adresse en dag...

Iflg. dgs, så er Thomas Strandtoft blevet hundehandler på Fyn...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 29-06-08 23:40

On Sun, 29 Jun 2008 23:00:25 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Iflg. dgs, så er Thomas Strandtoft blevet hundehandler på Fyn...
>
>mvh
>
>Andreas M. Hansen

Den forbindelse går vist via "Sjatlisten", og der Claus Frørup vist
godt kendt.

Sonja Hildegard Petersen, som tilsyneladende har den hundekennel, er
på nævne liste sammen med ThomasS, Claus Frørup og andre suspekte
personer.

<http://www.sonpet.dk/sjatliste.html>
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-08 09:10

Mogens wrote:

> Thomas Strandtoft - også kaldet Strandvaskeren :)
> Måske Per Beer ved noget - han bor jo også i Roskilde.

Det er længe siden jeg sidst er stødt på Thomas, men sidst (6-9 mdr siden)
jeg kom forbi hvor han bor, der mener jeg stadig at Brutus holdte udenfor
og der holdt også en gammel Sud, så mon ikke han stadig er i fuld gang.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : flejac@gmail.com

Dato : 16-07-08 22:10

On Sun, 29 Jun 2008 13:15:43 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Heller ikke her

Fra : Møller

Dato : 29-06-08 21:28

jan_stevns skrev:

> Så hvis folk er interesseret - ja, så vil jeg nok arbejde videre, er
> "man" (læs folket) ligeglade med en Whois ..... så gid's jeg ikke

Jow jow, ja er da jævnligt inde på siden, for at se hvad det er for underlige væsner der
skriver/skrev på DFB.

En del er jo historie, hvor er de? er de forsvundet med "ånden" og så ser jeg pludselig oraklet
dukke op: Verner, hvor f... har han været??

Og så er der jo også andet fra jordhulen der kan være interessant, sådan lidt "hvordan skifter man
hjul": man lægger da bare bilen om på siden o.lign. lidt a la:

http://www.hejbilist.nu/
Motorrenovering enligt Nils Hult:
jeg var overbevist om at det var Jan og bussemanden der var i gang med renovering af en Sierra )

Møller

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-06-08 19:26

On Mon, 23 Jun 2008 18:03:33 +0000, Mogens wrote:

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er dælme lang vej endnu: www.dkfritidbil.dk/whois/hvemerhvem.htm

Hehe, Paulin ligner fuldstændig sin fartbøde...