Sportsudstødning
Fra : Peter

Dato : 17-06-08 23:21

Hej NG!

Jeg har en lille bil (Mazda 121 - 72 hk) som skal til at trække en
campingvogn. Kan jeg få lidt mere trækkraft ved at montere en sportslydpotte
/ et kompl. system ?

Er der "nogen herinde" som har erfaring med ovennævnte ? (ikke bilen)

På forhånd. Tak!

Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 18-06-08 04:51

> [...]
> sportslydpotte / et kompl. system ?
>
> Er der "nogen herinde" som har erfaring med ovennævnte ? (ikke bilen)
Lidt giver det vel. Men ny udstødningssystem, andet luftfilter, skarpere
knast og en chiptuning, så kan du vel få 10-20hk mere, men det er jo så
pokkers dyrt at det langt fra kan betale sig.

Jeg ville enten skaffe en bedre campingtrækker, eller også bare tage den med
ro når der skal køre med CV :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : sorenhelskov@gmail.c~

Dato : 17-06-08 23:16

Du kan risikere modsatte effekt både med sportpotte og med filter.
Måske lidt flere heste ofte på bekostning af moment. Og
moment ønsker du ikke mindre af når du skal køre med cv.

Fra : Jakob_K

Dato : 18-06-08 03:51

> [...]
> / et kompl. system ?
>
> Er der "nogen herinde" som har erfaring med ovennævnte ? (ikke bilen)

Du får ihvertfald mere larm og rumlen, som er svær at holde ud, når
man er på langtur.
Skiftede før 5000 km campingtur sidste år med combicamp bagpå, netop
af den grund FRA en "sportsudstøding" til en standard. Det var dog i
en VW.

Du må alligevel kun køre 80-100 stykker med vogn på, så indstil dig på
at tage det stille og roligt. Jeg synes faktisk 72hk lyder af rigeligt
til sådan en lille sød bil.

mvh
JAKOB