Mondeo 02 - skift af forlygtepære
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 17-06-08 00:49

Hej

Den ene forlygtepære er sprunget, så jeg ville jo lige skifte den...
Kiggede ned i motorrummet og der er sgu ikke meget plads

Hvad er den officielle måde at skifte pærerne på? Kan man med lidt
held undgå at afmontere alt for meget? Måske er der en vejledning et
sted på nettet? (har søgt, men ikke megen held)

På forhånd tak

--
Jesper

Fra : Mikael

Dato : 17-06-08 00:58

On 17 Jun., 08:48, Jesper Lillesø <lille...@gmail.com> wrote:
> [...]
> held undgå at afmontere alt for meget? Måske er der en vejledning et
> sted på nettet? (har søgt, men ikke megen held)

Synes jeg har hørt folk jamre over det før, jeg mener lygten skal
afmonteres.

Mikael

Fra : thl

Dato : 17-06-08 01:20

On 17 Jun., 07:48, Jesper Lillesø <lille...@gmail.com> wrote:
> [...]
> held undgå at afmontere alt for meget? Måske er der en vejledning et
> sted på nettet? (har søgt, men ikke megen held)

Her er lidt på engelsk

http://www.howtomendit.com/answers.php?id=116416

mvh

Thorbjørn

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 17-06-08 02:11

Hej

Takker - ja - der er vel ikke andet for end at komme i gang

Så "håber" jeg at lygteindstillingen forbliver korrekt...

Fra : Jens Andersen

Dato : 17-06-08 10:44

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Mondeo årg. 2002 forlygte
For pæreskift er der 2 pinde ved hver forlygte der trækkes op og man står
med lygten i hånden. Pæreskiftet er et par minutter.
Hilsen Jens

Fra : Lund

Dato : 17-06-08 11:08

Hej

Hvis du har mistet din vejledning til bilen, så kan du sikkert finde en
billigt, hos en Autoophugger. :)

Mvh. Torben

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 17-06-08 06:50

Hej Jens

On 17 Jun., 11:44, "Jens Andersen" <tcp...@ofir.dk> wrote:

> For pæreskift er der 2 pinde ved hver forlygte der trækkes op og man står
> med lygten i hånden. Pæreskiftet er et par minutter.
> Hilsen Jens

Takker! Det lyder nemt. Jeg kigger på det når jeg kommer hjem...

--
Jesper

Fra : H C Jensen

Dato : 17-06-08 15:13

Af med forlygten

Tager kun 2-3 minutter

Der er nogle plastik spyd der skal afmonteres

Mvh Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 17:41

On Mon, 16 Jun 2008 23:48:33 -0700 (PDT), Jesper Lillesø
<lillesoe@gmail.com> wrote:

> [...]
>held undgå at afmontere alt for meget? Måske er der en vejledning et
>sted på nettet? (har søgt, men ikke megen held)

Jeg så min lillebror gøre det på en årgang 2000. Det hele stod i bogen
- men det var noget med at afmontere kølergitter, et skjold og en
lygte. Så var han færdig med at underholde om underlige ting ved andre
biler )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : thl

Dato : 17-06-08 13:28

On 17 Jun., 14:50, Jesper Lillesø <lille...@gmail.com> wrote:
> Hej Jens

> Takker! Det lyder nemt. Jeg kigger på det når jeg kommer hjem...
>
> --
> Jesper

Det bliver spændende at høre hvilken metode der er aktuel.
Der er en til her på side 209
http://www.scribd.com/doc/413498/Haynes-Ford-Mondeo-Service-and-repair-manual

mvh

Thorbjørn

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 18-06-08 12:54

Hej

Tak for alle budene!

On Jun 17, 9:28 pm, thl <lykkeb...@hotmail.com> wrote:
> Det bliver spændende at høre hvilken metode der er aktuel.

Og det viste sig at være super nemt, når man vidste at man skulle
kigge efter et par "pinde" der skulle hives op. Så

* Kølergitter af (2 stk "klemmeskruer")
* Lygter af (2 stk pinde ved hver lygte)
* Ledning til lygte af og bagbeklædning af (et multistik, og et par
plastikmodhager)
* skifte pære som på så mange andre biler (en klembøjle holder pæren
fast)
* samme procedure i omvendt rækkefølge for at montere igen

Ialt 5 min og uden værktøj...

Ikke helt så nemt som på min Mazda 323, men tæt på...

--
Jesper