Bil der kører på vand!
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 15:50

Sådan! Det lyder sgu spændende:
http://www.reuters.com/news/video?videoId=84561

--
Venligst
Lasse K.

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-06-08 09:05

On 15 Jun., 16:50, "Lasse K." <lasse> wrote:
> Sådan! Det lyder sgu spændende:http://www.reuters.com/news/video?videoId=84561
>
> --
> Venligst
> Lasse K.

Fnis. Hvor får de den energi fra der laver elektrolyse på vandet.
Resten er ordinært brint teknologi.

Benny

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-06-08 16:14

<Hojvaelde@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Venligst
> Lasse K.

>Fnis. Hvor får de den energi fra der laver elektrolyse på vandet.

Sad lige og tænkte det samme, mon det er det store batteri ved siden af
vandtanken der leverer strøm :)

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 21:15

<Hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Venligst
> Lasse K.

Fnis. Hvor får de den energi fra der laver elektrolyse på vandet.

Energien får de fra vandet.. elementary my dear Watson

Benny

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-06-08 22:19

"Lasse K." <lasse> skrev i meddelelsen

> Energien får de fra vandet.. elementary my dear Watson

Det gjorde allerede Cugnots dampbiler, men der skal en proces til for at få
skabt energien. I dampkøretøjerne skulle vandet altså opvarmes, hvortil der
kræves energi.

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-06-08 15:57

"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse
> Sådan! Det lyder sgu spændende:
> [...]

Skidt ting .. Nu ryger afgifterne på vand også op :D
Ellers bliver bilen så svinedyr i DK har det kan betale sig at køre
benz/diesel istedet

Skulle ikke undre mig ihvertfald

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 21:14

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> Skidt ting .. Nu ryger afgifterne på vand også op :D
> Ellers bliver bilen så svinedyr i DK har det kan betale sig at køre
> benz/diesel istedet
>
> Skulle ikke undre mig ihvertfald

Uha uha.. den tanke havde jeg slet ikke tænkt, men der kan sgu være noget om
snakken

Men hvis bare der var et alternativ til alm. brændstof så kunne det jo være
at priserne faldt. På samme side så jeg et indslag fra kamerika, hvor der
var en mand der var sur, fordi at det kostede 10$ at producere en tønde
olie, men den kostede 110$ på olie markedet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-06-08 07:00

Lasse K. skrev den 15-06-2008 22:13:

> være at priserne faldt. På samme side så jeg et indslag fra kamerika,
> hvor der var en mand der var sur, fordi at det kostede 10$ at producere
> en tønde olie, men den kostede 110$ på olie markedet.

Tjah, det er ikke sådan med kapitalisme i praksis.

Derudover skulle de prøve danske benzinpriser, så skiftede de nok
bilerne ud endnu hurtigere end firhjulstrækkerne bliver i øjeblikket.

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 08:15

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Tjah, det er ikke sådan med kapitalisme i praksis.
>
> Derudover skulle de prøve danske benzinpriser, så skiftede de nok bilerne
> ud endnu hurtigere end firhjulstrækkerne bliver i øjeblikket.

Ja mon ikk'! Eller indvaderede et olierigt land

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-06-08 08:29

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjah, det er ikke sådan med kapitalisme i praksis.
>
> Derudover skulle de prøve danske benzinpriser, så skiftede de nok bilerne
> ud endnu hurtigere end firhjulstrækkerne bliver i øjeblikket.

Nu koster olie forskelligt alt efter hvor det er produceret. Meget af olien
fra oliefelter på vand koster f.eks. 70-80$ at hive op af undergrunden.
Og den med at amerikanerne ville være kede af vores benzinpriser er lidt en
and. Tror ikke de ville være kede af det hvis de samtidig havde vores
lønninger.
En liter benzin koster ca. 5 kr i USA, men når mindstelønnen er cirka 27
kr/timen er det ikke ret langt fra danske forhold. Hvis man regner med 11 kr
literen og 85 kr/timen som mindsteløn herhjemme er benzinen endda reelt set
billigere i Danmark end den er i USA..

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 18:01

> Tror ikke de ville være kede af det hvis de samtidig havde vores
> lønninger.

Ikke før de også fik vores skattetryk ...

Fra : -= JF =-

Dato : 15-06-08 16:09

Lasse K. skrev:
> Sådan! Det lyder sgu spændende:
> http://www.reuters.com/news/video?videoId=84561

Og så kan den køre 1 time med 80 kmt på én liter vand
Det vil med andre ord koste mig mellem en og to øre at køre mine ca. 45
daglige kilometer mellem hjem og arbejde... Lige nu koster den samme tur
vel omkring en halvtredser.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 21:16

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det vil med andre ord koste mig mellem en og to øre at køre mine ca. 45
> daglige kilometer mellem hjem og arbejde... Lige nu koster den samme tur

Så bliver kørselsfradraget godt igen, hvis den da ikke bliver sat ned

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-06-08 21:50

"Lasse K." <lasse> skrev

> Så bliver kørselsfradraget godt igen, hvis den da ikke bliver sat ned

Det kommer blot til at passe, da det i forvejen er udregnet efter
vandpriserne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 21:53

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> "Lasse K." <lasse> skrev

> Det kommer blot til at passe, da det i forvejen er udregnet efter
> vandpriserne.

Nå ja...

Fra : Brian Larsen

Dato : 15-06-08 09:23

On Jun 15, 4:50 pm, "Lasse K." <lasse> wrote:
> Sådan! Det lyder sgu spændende:http://www.reuters.com/news/video?videoId=84561
>
> --
> Venligst
> Lasse K.

Der er mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Genepax

Umiddelbart så lyder det ikke så godt at den "appears to violate the
First Law of Thermodynamics".
Selv hvis det virker, så kan jeg lige se man bliver vinket ind til
siden af snupper-jensen for overtrædelse af termodynamikkens love
paragraf 1, det giver vel 1 klip ;)

--
// brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 21:17

"Brian Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Selv hvis det virker, så kan jeg lige se man bliver vinket ind til
siden af snupper-jensen for overtrædelse af termodynamikkens love

Hehe blev selv vinket ind til siden lørdag nat af policen, men heldigvis så
kørte konen. politimanden mente da også jeg lignede en der skulle hjem og
sove .-)

--
// brian

Fra : Søren C

Dato : 16-06-08 02:33

Et Hoax! Intet andet. Det de ville have skab ville være intet andet
end en verdens sensation.

Fra : Mogens

Dato : 16-06-08 18:16

"Lasse K." <lasse> skrev i en meddelelse

> Sådan! Det lyder sgu spændende: www.reuters.com/news/video?videoId=84561

Lidt af samme skuffe blot, hvor der kan skiftes mellem de forskellige
drivmidler pr trykknap. Og ikke mindst: Bilen er en almindelig familiebil -
ikke noget mindre "ubrugeligt" koncepthalløj:
www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Teknik+og+fremtid/2006/BMW+bygger+brintbiler.htm

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 16-06-08 15:04

On 16 Jun., 19:15, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Lidt af samme skuffe blot, hvor der kan skiftes mellem de forskellige
> drivmidler pr trykknap. Og ikke mindst: Bilen er en almindelig familiebil -
> [...]

Man putter fa.... da ikke brint på stempelmotorer. Det er da for slet
ikke at udnytte energien. Det skal i en brændselcelle. Virkningsgraden
i en benzin motor er kun omk. 30% og en brændselcelle er oppe på 98%
(dem fra Støvring er).

Benny

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 17-06-08 10:50

On 15 Jun., 22:13, "Lasse K." <lasse> wrote:

> [...]
> olie, men den kostede 110$ på olie markedet.- Skjul tekst i anførselstegn -

Ja jeg har hørt om det. Vil gerne se ham hælde råolie på tanken. Mange
glemmer at en del af olien er vand. Derfor er olie fra mellemøsten
dyrer end olie fra nordsøen.

Benny