Bilpærer med Xenon
Fra : selchauhansen@gmail.~

Dato : 11-06-08 07:14

Hej,

"Alm." bilpærer med indhold af Zenon-gas sælges efterhånden flere
steder.

Bl.a. http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_24/OFF21.SHTML
el. http://thansen.dk/product.asp?c=1853619001&n=-2027220193&pn=-2027216380

Er det noget der dur ? -

Jan Selchau-Hansen

Fra : Møller

Dato : 11-06-08 14:41

selchauhansen@gmail.com skrev:
> Hej,
>
> "Alm." bilpærer med indhold af Zenon-gas sælges efterhånden flere
> [...]

Nej.

det er almindelige pærer, om man så kalder dem xenon eller ej, alle pærer indholder en inaktiv luftart.
De viste pærer har intet med Xenonanlæg at gøre.
Hold dig langt væk fra andet end mærkevarer:
Philips, Osram, Bosch, og vær opmærksom på, at inden for disse er der også skrammel.
Der har været flere undersøgelser:
Nogle af dem er lidt gamle, men er stadig gældende:
http://wwwc.aftonbladet.se/bil/0102/12/lamptest.html
http://web3.aftenbladet.no/fritid/bil/article161176.ece

Møller

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 11-06-08 16:17

"Møller" <e@bg2n.dk> wrote in message
> [...]

Jeg er vild med at dem fra Aldi leveres "i smart opbevaringsboks", det er et
af mine store krav til de pærer jeg køber, at jeg kan have dem med rundt "i
en smart boks"

:)

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 17:32

"Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er vild med at dem fra Aldi leveres "i smart opbevaringsboks", det er
> et af mine store krav til de pærer jeg køber, at jeg kan have dem med
> rundt "i en smart boks"
>
> :)

Typisk salgstrick - Dur produktet ikke kan man altid prøve at pakke det
smart ind, og det virker nok desværre...

--
/HB

Fra : Allan F

Dato : 11-06-08 18:23

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Typisk salgstrick - Dur produktet ikke kan man altid prøve at pakke det
> smart ind, og det virker nok desværre...
>
> --
> /HB

Kvinder, make-up og fredag aften . . .

Fra : Møller

Dato : 11-06-08 20:56

Jacob Rungwald skrev:
> [...]
> af mine store krav til de pærer jeg køber, at jeg kan have dem med rundt "i

Yep, det er helt rigtigt )
De vilde er de værste.
En smart box er altid godt, en beautyboks
Indholdet kan man jo altid skifte, du er vist ikke så nem at narre

Møller

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 11-06-08 22:49

> Jeg er vild med at dem fra Aldi leveres "i smart opbevaringsboks", det er
> et af mine store krav til de pærer jeg køber, at jeg kan have dem med
> rundt "i en smart boks"

Hehe. Til gengæld har jeg en "ægte" xenon pære liggende i en ganske tarvelig
pap-æske i handskerummet. Men er der ikke noget med at man skal passe meget
på, når man skifter dem? Jeg har nu kørt med de samme pærer i 2½ år, så det
er jo ikke hver dag man er ude for en udskiftning.

Mvh

Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-06-08 18:28

selchauhansen@gmail.com skriver:

> Er det noget der dur ? -

Ja, da, de kan lyse.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 12-06-08 17:47

<selchauhansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tja, de indeholder jo som de skriver Xenon, men dette blandes sammen med HID
som nok mere er den rette betegnelse for pærene jeg tror du tænker på

--
Tom