En tur til England..
Fra : Ulvir

Dato : 04-07-08 20:25

Hej gruppe-

Min kæreste og jeg har tænkt at ta' turen fra Harwich til Falmouth i
Cornwall i sidste halvdel af august.- Ingen af os har noget erfaring med at
køre derover..
Turen er på ca. 600-650 km hver vej, og vi har tænkt at dele turen i to,
hver vej. Dvs. en overnatning på vandrehjem ca. halvvejs. Det skulle også
gerne være hyggeligt, og ikke bare et langt fræs på motorvejen.. Jeg har
ellers hørt at trafikmængden kan være temmelig kaotisk til tider, målt efter
danske forhold.
Råd og erfaringer vil være modtaget med kyshånd.
Vi kører på hver sin maskine.

Mvh- Ulvir.

Fra : Armand

Dato : 05-07-08 09:20

Ulvir skrev:
> [...]
> tider, målt efter danske forhold.
> Råd og erfaringer vil være modtaget med kyshånd.

Da jeg var på vores hidtil eneste englandsferie og ved frakørsel fra
Kanal-færgen var lidt anspændt over venstrekørslen og ikke mindst
rundkørslerne, besluttede jeg mig for at klistre til den forankørende
bil og lade den "trække" mig gennem trafikken, hvilket viste sig at være
et udemærket valg.
Bilen var rød og da den fraveg vores rute fandt vi hurtigt en anden rød
bil at følge - Og sådan tilbragte vi 14 dages ferie med at køre bag en
rød bil

Rød er ikke længere så populær en farve, men du finder dig sikkert
hurtigt et passende alternativ allerede i færgekøen!

God tur!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-07-08 09:29

Armand skrev:

> [...]
> rundkørslerne, besluttede jeg mig for at klistre til den forankørende
> bil og lade den "trække" mig gennem trafikken, hvilket viste sig at være

Så kan det vel anbefales at klæbe til en engelsk indregistreret bil, så
man ikke trækkes med den forkerte vej rundt i rundkørslerne af en lige
så usikker fastlandstourist

....ellers en udmærket måde at få lidt indsigt i "lokale" skikke og brug,
og opnå rutine i forhold til den anderledes køremåde.
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Armand

Dato : 05-07-08 09:44

J.C.Kløve skrev:

> ...ellers en udmærket måde at få lidt indsigt i "lokale" skikke og brug,
> og opnå rutine i forhold til den anderledes køremåde.

Jeg glemte lige:
Jeg havde ét højre/venstre -kiks: Det var efter at have forladt en af
mine røde partnere på en større vej og derefter bevægede mig ind i et
lukket villa-kvarter!
Blandt ski-ferierende tales der ofte om at 3.-dagen er farlig derved at
man dér bliver overmodig i en grad som ens, på det tidspunkt sparsomme,
rutine slet ikke matcher. Mit kiks var netop på 3.-dagen, så måske at
dét er værd at skrive sig bag øret :-/

--
Armand.

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 05-07-08 13:23

> [...]
> man dér bliver overmodig i en grad som ens, på det tidspunkt sparsomme,
> rutine slet ikke matcher. Mit kiks var netop på 3.-dagen, så måske at dét

Min første tur til England gjaldt afhentning af en ældre BMW i Wales for
fire-fem år siden.

Med rygsækken fyldt - hjelm, støvler og køredragt samt en solid madpakke
steg jeg en lørdag middag på bussen til Århus.
Derfra gik turen med tog til Esbjerg og videre, med overnatning på båden,
over Nordsøen.
Søndag eftermiddag befandt jeg mig i et tog vest for London, hvor
billettøren ved synet af min billet sagde "wrong ticket and wrong train".
Well, det rettede sig og jeg nåede frem til min kontakt om aftenen.
Efter en kort prøvetur - jeg havde nær ikke fundet tilbage, det var i et
villakvarter - fik vi handlet og jeg tørnede noget overvældet af alt det
fremmede
ind hos en Bed & Breakfast.
Næste morgen skulle jeg så finde ud af om jeg kunne køre engelsk, og jeg
må sige, at da jeg kunne høre trafiklarm fra en nærliggende highway,
begyndte
panikken at gribe mig. Jeg fik ikke sovet meget, stod op før dag, fik
ingen breakfast, pakkede tingene på BMW'en og trillede i småregn ad
morgenstille gader
ud af byen.
Der faldt lidt ro over mig, det gik jo ikke så galt. Jeg havde mærket mig
ruten og lå i læ bag en lastbil. Denne skulle åbenbart andetsteds, hvilket
jeg
for sent blev klar over. Jeg tog farten af og så mig om efter et sted at
standse og kigge på kort. Vejen var typisk engelsk landevej med sving og
levende hegn
på begge sider. - Endelig øjnede jeg en lille lomme i højre vejside,
svingede derover, stoppede - af med hjelm og frem med kortet. Korrekt, jeg
skulle et par
kilometer tilbage for at komme på ruten igen.
Jeg sad lidt, nød den friske luft og tænkte, - det her skal jeg sg'u nok
finde ud af. - Startede, svingede rundt og accelerede. Måske femten sekunder
gik der,
og mit hår forsøgte at rejse sig. - Jeg kørte rask afsted i højre vejside.
- Nå, men jeg nåede tværs over UK og hjem til danske veje.
Men den Englandstur er en af mit livs større oplevelser, hvad angår
motorcykler.

- Undskyld de mange ord, jeg håber det går an. - Det er jo en
fritidsgruppe.

Palle

Fra : Ulvir

Dato : 05-07-08 16:31

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> - Undskyld de mange ord, jeg håber det går an. - Det er jo en
> fritidsgruppe.

Jeg nød de mange ord, Palle, så det skal du ikke undskylde..

DFDS vil ha' tæt på 7.500 for en retur billet for os begge to.. uden mad..
Så kommer forplejning og mindst to overnatninger plus brændstof.. Så det
bliver måske Ryanair der løber af med sejeren.. De vil ha' 2.200 for Aarhus
London Stansted, og London Stansted Newquay, retur, der er få km fra
Falmouth i Cornwall. Så det.. Men inden UK turen skal vi til Thy Træf og
Fyns Mc Festival og nogle ture på Touring Camp samt en del ture når vi skal
være sammen. Vi bor nemlig ca. 85 km fra hinanden.. Fedt nok på én måde,
men lidt træls alligevel..

Tak for input alle sammen-

Ulvir.

Fra : Armand

Dato : 05-07-08 19:43

Ulvir skrev:

> [...]
> Så det bliver måske Ryanair der løber af med sejeren.. De vil ha' 2.200
> for Aarhus London Stansted, og London Stansted Newquay, retur, der er få

Min "tre uger efter rød bil -ferie" foregik samtidig med nogle
klubkammerater.
Hvor jeg valgte at tage på mc-ferie frem for (færge)sejler-ferie og
derfor kørte over Oostende - Ramsgate (p.g.a. en hukommelsesfejl - Hoek
van Holland havde været nærmere), lod mine kammerater sig forblænde af
at de skulle mødes med nogle engelske bekendte der boede i nærheden af
Harwich og tog derfor båden.
Efter at være kommet hjem kunne jeg konstantere at kanal-billetten samt
bensinen til samtlige de 3-3½ tusinde km's vi kørte kostede en anelse
mindre end hvad det havde kostet én mand at komme over Nordsøen med sin
motorcykel

Morale:
Betænk muligheden i en Kanal-krydsning, og få lidt mere motorcykeltur ud
af det, til færre penge end med DFDS!

--
Armand.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 06-07-08 07:08

> [...]
> rundkørslerne, besluttede jeg mig for at klistre til den forankørende bil
> og lade den "trække" mig gennem trafikken, hvilket viste sig at være et

Ja, man er vel lettere handicappet som motorcyklist, når man lige pludselig
skal køre i den modsatte side... Jeg har prøvet det en del gange i bil, og
opdagede hurtigt at når rattet også sidder i den modsatte side, er det lige
så naturligt som det man er vant til - det er åbenbart førersædets placering
i forhold til resten af vejen, der betyder mest. Jeg kunne forestille mig,
at når man ikke har det at rette sig efter, er det væsentligt lettere at
komme til at gøre noget dumt

--
Andreas

Fra : Ulvir

Dato : 05-07-08 09:55

Jeg har også fået at vide at mand skal huske at det er højre spejl man skal
kikke i..