Så meget for køreteknisk kurser...
Fra : Dak

Dato : 03-07-08 16:28

http://ekstrabladet.dk/112/article1029038.ece

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-08 16:37

On Thu, 3 Jul 2008 17:27:34 +0200, Dak wrote:

Øhh ? Næeh ! Så meget for en banedag.......

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-07-08 16:54

meddelelse news:1kw6fmde1cjjo.15e6z0ozu0gea$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 3 Jul 2008 17:27:34 +0200, Dak wrote:
>
> Øhh ? Næeh ! Så meget for en banedag.......

Er der en grund til at kalde tingene noget andet end de egentlig er?
Forsikring?

--

Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 10:22

On Thu, 3 Jul 2008 17:54:00 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Forsikring?

Nemli. Og den senere post, (Padborg Park-Skodbane), styrker min mistanke.
Synd hvis at dét sætter rigtige kørekurser i et dårligt lys.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-07-08 16:57

Dak skrev:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1029038.ece

Tag du blot på køreteknisk kursus, men vælg din udbyder med omhu!

En lille historie:
Jeg snappede en "track-day" (race) på Padborg Park sidste år med instruktør.

Dagen før var der et "køreteknisk kursus" for MC'er ved en "privat
udbyder" (køreskole svjh)

På race dagen var der 2 styrt, begge uden person skade, og begge erfarne
og i RR-kredse kendte personer (ingen nævnt ingen glemt ) Ingen i
grøn (helt nye)ingen blå (lidt erfaring) stod af.

Dagen før var der 8 (otte!) og een med person skade.

Af de kørekurser jeg har været på (DMC-Bronze) har der kun været eet - 1
- ét uheld - og det bestod i en nybegynder der forsøgte at parkere sin
fine MC på en nedkørsel, hvorfor den trillede af støttefoden da han gik
fra den.

For mig er det et signal om at der (specielt inden for de senere par år)
er useriøse udbydere af kørekurser, der ikke har sikkerheden i orden, og
som ikke udbyder egentlige kørekurser.
Hvad de egentlig udbyder får henstå i det uvisse...

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-08 17:18

Skal vi ikke lige , holde kaje bare lige et par timer

synes godt nok man er hurtig ude med riven :(

Men når det nu står i Extra bladet , så må det jo være rigtigt

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-07-08 18:00

> PE skrev:
> Skal vi ikke lige , holde kaje bare lige et par timer

Principielt - jo!

> synes godt nok man er hurtig ude med riven :(

Læg vel mærke til at jeg alene modgår den opfattelse at man _ikke_ skal
tage på køreteknisk kursus, (á overskriften //Så meget for køreteknisk
kurser...// ) ...men i forbindelse med beslutningen om at lære at køre
bedre, at vælge udbyder med omhu!

Den konkrete sag forholder jeg mig neutral til indtil videre (indtil
mere info. er tilgængelig)

> Men når det nu står i Extra bladet , så må det jo være rigtigt

Netop ikke

Fra : Ole

Dato : 04-07-08 13:01

PE wrote:
> Skal vi ikke lige , holde kaje bare lige et par timer
>
> synes godt nok man er hurtig ude med riven :(
>

> Men når det nu står i Extra bladet , så må det jo være rigtigt

Her har de nu ret:
http://ekstrabladet.dk/flash/livsstil/article1028920.ece

> PE
> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-08 13:22

Ole wrote:

> Her har de nu ret:
> http://ekstrabladet.dk/flash/livsstil/article1028920.ece

Hvor kan man sammenligne :p

--
vh
Torben

Fra : Ole

Dato : 04-07-08 14:20

Torben Scheel wrote:

> Hvor kan man sammenligne :p

Behøver du at sammenligne

Hun er sgu' næsten perfekt!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Grunnet

Dato : 04-07-08 16:58

I nyhedsmeddelelse: 486e238b$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev Ole <I_R_Onslow@c.dk> følgende:

> Behøver du at sammenligne
>
> Hun er sgu' næsten perfekt!
>
> Ole Mogensen

Hvis de er så perfekte, hvorfor skjuler hun dem så med hænderne

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Ole

Dato : 04-07-08 23:24

Grunnet wrote:
> I nyhedsmeddelelse: 486e238b$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,

> Hvis de er så perfekte, hvorfor skjuler hun dem så med hænderne

Happy now ?

http://static.loaded.co.uk/images/08211_124725_Iss0807_lucy_pinder_11.jpg

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 05-07-08 11:30

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Her har de nu ret:
> http://ekstrabladet.dk/flash/livsstil/article1028920.ece

Ikke enig!
Det er lidt som en MotoGuzzi, de hænger noget ude, men har alligevel
ikke taget skridtet fuldt ud
http://i33.photobucket.com/albums/d95/aphrodite456/huge-tits-in-bekiny.jpg

--

Michael D
Der nu virkelig er (politisk) ukorrekt!

Fra : Ole

Dato : 05-07-08 17:20

Michael Dahlberg wrote:

> Ikke enig!
> Det er lidt som en MotoGuzzi, de hænger noget ude, men har alligevel
> [...]

En Guzzi har sgu' ikke hængepatter!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-07-08 17:33

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> - ét uheld - og det bestod i en nybegynder der forsøgte at parkere sin
> fine MC på en nedkørsel, hvorfor den trillede af støttefoden da han gik

Jeg har været med på et bronze-kursus, hvor der var en der lavede en
high-sider på en SV650S.. (Det var vist mig selv Det kostedet et
kraveben to steder)

--
Ole Hansen

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 03-07-08 20:22

Jeg har deltaget i Bronze kursus, Mestersvinger og FDM's kursus.

På bronzekurset var der 2 styrt, et kostede et kraveben (nej det var ikke
Ole). Det andet kostede kun skrammer og vedkommende kunne køre videre.
På Mestersvinger var der et enkelt styrt uden skade.
På FDM's kursus var der 3 styrt.
Jeg selv åbnede ballet med en forhjulsudskridning. Efter at have fået
erstattet gearvælger med skrue kunne jeg dog kører videre. Det samme
overgik en anden deltager samt en instruktør. Ingen kom heldigvis til
skade.

Selvom der er sket uheld på kurser og banedage og stadig vil ske, er
chancerne for at slippe helskindet fra det meget større på banerne end ude
i den rigtige trafik.
Og vi bliver alle bedre MC'ister efter en tur på et kursus hvor vi lære
hvordan MC'en og vi selv reagerer når tingene spidser til.

Det er jo tragisk når det ender med dødsfald som i dette ulykkelige
tilfælde, men dette må ikke bruges til at miskreditere kørekurser og
banedage.

Jørgen, som vil krydre resten af sin motorcykel karriere med et årligt
kursus/banedag

Fra : Moller

Dato : 03-07-08 22:57

Dak wrote:

> http://ekstrabladet.dk/112/article1029038.ece

Åh nej.... lad os dog forbyde de 2 hjulet bæster en gang for alle, både
dem med motor, dem uden som drives af pedaler, de er jo alle farlige og
til gene for bilister og den kollegtive trafik da busserne ik kan se dem
når de drejer...

---
VH
Moller
Indtil der ik er mere info om ulykken, så kan der ikke sige andet end det
er synd for famillie og bekendte til personen.

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 03-07-08 16:03

On 3 Jul., 23:57, n...@molnit.com (Moller) wrote:

> [...]
> Indtil der ik er mere info om ulykken, så kan der ikke sige andet end det
> er synd for famillie og bekendte til personen.

Hørt !

Og på vegne af vælgerforeningen i Dansk Folkeantipati - vil du ikke
noget stille op for os ?

:D

OBS! Her vil ironi allerede være forekommet i det læste
--

Jens B. R
CBR1000F '97

Fra : Hekto

Dato : 04-07-08 09:31

On Thu, 03 Jul 2008 17:36:32 +0200, Orla Pedersen wrote:

> On Thu, 3 Jul 2008 17:27:34 +0200, Dak wrote:
>
> Øhh ? Næeh ! Så meget for en banedag.......

Der er ikke helt overensstemmelse imellem hvad Viborg Køreteknik udbyder,
og hvad Ekstrabladet beskriver. Indtil der kommer facts på bordet kan
årsagen jo være alt imellem himmel og jord.

http://www.dkkt.dk/html.htm

Det er uheldigt under alle omstændigheder.