Afdrosling af GSXR400
Fra : Brian Sørup

Dato : 30-06-08 19:49

Hejsa

En kollega har anskaffet sig en droslet Gixxer 400 fra '90-'91.
Sidder der et eller flere kloge hoveder herinde der ved hvordan
droslingen er begået ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-06-08 20:29

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> En kollega har anskaffet sig en droslet Gixxer 400 fra '90-'91.
> Sidder der et eller flere kloge hoveder herinde der ved hvordan
> droslingen er begået ?

Jeg har lige stået og sammenlignet lidt med en mage til der ikke er
droslet.
Nummeret der er præget i indsugningsgummiet i de to er ikke det samme,
den droslede slutter med 33C0, den udroslede slutter med 33C1 - har jeg
selv løst gåden ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : FHB Teglvænget

Dato : 01-07-08 06:03

> [...]
> droslede slutter med 33C0, den udroslede slutter med 33C1 - har jeg selv

Hej Brian

Nej jeg mener at du skal afmontere karburatorerne, og inde i
indsugniningsstudsene sidder der nogle plader med mindre hul i, disse kan
fiskes ud med et stykke bukket ståltråd eller lign.
Sådan var det på min datters Mini gixxer.

mvh Bent

Fra : Armand

Dato : 01-07-08 23:53

Brian Sørup skrev:
> Hejsa
>
> En kollega har anskaffet sig en droslet Gixxer 400 fra '90-'91.
> Sidder der et eller flere kloge hoveder herinde der ved hvordan
> droslingen er begået ?

Spørgsmålet er ikke entydigt, derved at det ikke oplyses hvilken
(national) drosling at det drejer sig om.
Især japanske, der tydeligt kan genkendes ved at speedometeret kun går
til 180 og s.v.j.h. tillige et rødt felt fra omkring 80km/t, er droslet
elektrisk meget omstændigt, så omstændigt at selv Franz Kroon's i sin
tid opgav at bringe den hidsige, men herhjemme utilgængelige TZR250 (á
dén med V2-motor) ind i kampen i den daværende SuperStreet -klasse: Man
kunne ikke knække droslingen på den japansk importerede model

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-07-08 21:25

> Spørgsmålet er ikke entydigt, derved at det ikke oplyses hvilken
> (national) drosling at det drejer sig om.

Den skulle være droslet i Tyskland.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Armand

Dato : 02-07-08 21:35

Brian Sørup skrev:

> Den skulle være droslet i Tyskland.

I så fald: Til 27; 36 eller 50hk?

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-07-08 22:28

> I så fald: Til 27; 36 eller 50hk?

Den er droslet til 25kW (34Hk)
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-07-08 19:11

> [...]
>
> En kollega har anskaffet sig en droslet Gixxer 400 fra '90-'91.
> Sidder der et eller flere kloge hoveder herinde der ved hvordan

Den var droslet med skiver i indsugningen, efter de er fjernet påstår
gutten han har fået ny MC

--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36