Hvis nogen skulle være i tvivl.....
Fra : Niels Stoltze

Dato : 30-06-08 19:16

... om at det er farligt at køre på motorcykel..

En reminder til os alle.. MC'ister og bilister..

Og til alle som ikke mener at beskyttelse er nødvendig på de korte
ture..
Det ER det..!! Spørg dem med asfalteksem på billederne...

ADVARSEL: MEGET stærke billeder, specielt nederst på siden...

Live to Ride - Ride to Die..
http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm

Take care of your self out there...

--

/Stoltze
Som godt ved at man kan få asfalteksem af manglende beskyttelse.. Og

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-06-08 21:18

Hejsa

Ja, meget stærke sager, men det får mig nu til at tænke lidt mere over
hvor hurtigt livet kan slutte, hvis man ikke passer på, køre ordenligt
for slet ikke at glemme TÆNKE FOR ANDRE!

Mvh Emil
GSX-R600, Altid med sikkerheds udstyr på.

--
Mvh Emil Gundersen
EGSkilte.dk

Fra : Andreas Andersen

Dato : 30-06-08 21:34

"Niels Stoltze" <niels-xyz@stoltzemail-xyz.dk> wrote in message
> .. om at det er farligt at køre på motorcykel..

Det er vel en stor del af appellen.

> En reminder til os alle.. MC'ister og bilister..
>
> Og til alle som ikke mener at beskyttelse er nødvendig på de korte ture..
> Det ER det..!! Spørg dem med asfalteksem på billederne...

Jeg kommer aldrig til at køre med støvler, bukser og handsker hvis jeg bare
triller en stille og rolig tur. At jeg kan slå mig hårdt eller dø ignorerer
jeg fuldstændigt, fordi jeg er en mand og som sådan frygtløs.

> ADVARSEL: MEGET stærke billeder, specielt nederst på siden...

Hvis man ligefrem bliver hevet i flere stykker, hjælper vist hverken tekstil
eller læder.

--
Andreas

Fra : Niels Stoltze

Dato : 30-06-08 21:58

Andreas Andersen skrev den 30-06-2008:
> [...]
> triller en stille og rolig tur. At jeg kan slå mig hårdt eller dø ignorerer
> jeg fuldstændigt, fordi jeg er en mand og som sådan frygtløs.

Hmm... Håber squ du har sarkasmen på dér omkring det at være frygtløs..
:-/

Så sent som i går, talte jeg med en mc forhandler.. Og han kunne
fortælle at en fra hans familie var kørt galt med ca 40km/t i shorts..
Hans lårbensmuskel var slidt væk...!

I erkendelse af det ufede ved at kigge ud på det gode vejr, og så iføre
sig en hel rustning inden man træder ud i solen for at trille en lille
tur.. Så købte jeg i går et par kevlar forstærkede bukser, for netop
ikke at falde for fristelsen til at køre i cowboybukser eller det der
er værre.. Havde tænkt på det tidligere, og efter at nhave læst
Christian's svar i tråden "Nu er det blevet for varmt" fra 08-06-2008,
så købte jeg dem..

> Hvis man ligefrem bliver hevet i flere stykker, hjælper vist hverken tekstil
> eller læder.

Enig.. Eller kører så hurtigt ind i siden af en bil, at man praktisk
talt kører igennem den.. Men igen, prøv at spørge dem med
asfalteksemen, som jo ikke har så hurtigt at de blev revet i flere
dele, om de ikke havde foretrukket et par rigtige bukser og jakke...?

--
/Stoltze
Hvis mave vender sig ved tanken om et møde med asfalten iført shorts og

Fra : Andreas Andersen

Dato : 30-06-08 22:14

> Hmm... Håber squ du har sarkasmen på dér omkring det at være frygtløs..
> :-/

Lidt sarkasme og lidt alvor. Det jeg mener er, at der er i forvejen 30 gange
flere dødsulykker pr. kørt motorcykelkilometer end pr. kørt bilkilometer -
man kører ikke motorcykel, fordi det er sikkert. En motorcykel er en af de
ting, der udelukkende er opfundet, fordi mænd er genetisk programmeret til
at opføre sig komplet åndssvagt for at imponere kvinder: "Hey skat se min
motorcykel og min 25 cm. pik. Sæt dig op bagpå, så kører jeg dig ud i skoven
og knepper dig hårdt i min jordhule". Det siger vi selvfølgelig ikke, men
noget i den stil er krybdyrhjernemotivationen. Ikke at det er et problem,
jeg er vældig glad for min krybdyrhjerne.

> Så sent som i går, talte jeg med en mc forhandler.. Og han kunne fortælle
> at en fra hans familie var kørt galt med ca 40km/t i shorts.. Hans
> lårbensmuskel var slidt væk...!

Det lyder voldsomt. Jeg er kørt galt med højere hastighed på en almindelig
cykel i t-shirt og shorts med bare en smule asfalteksem til følge.

> [...]
> værre.. Havde tænkt på det tidligere, og efter at nhave læst Christian's
> svar i tråden "Nu er det blevet for varmt" fra 08-06-2008, så købte jeg

Jeg gider simpelthen ikke bekymre mig så meget om det. Jeg tager hjelmen og
jakken på, og så afsted. Hvis jeg var så bange for at vælte, ville jeg slet
ikke køre motorcykel.

> [...]
> ikke har så hurtigt at de blev revet i flere dele, om de ikke havde
> foretrukket et par rigtige bukser og jakke...?

Tjo, og hvis jeg kunne spørge de der ville være døde uanset udstyr, ville de
sikkert være blevet helt hjemme.

--
Andreas

Fra : Niels Stoltze

Dato : 30-06-08 22:41

> [...]
> noget i den stil er krybdyrhjernemotivationen. Ikke at det er et problem, jeg

Kan squ ikke lade være med at smile.. For det er jo ikke helt ved siden
af den der beskrivelse.. At der så sjældent står nogle chicks og
kigger mens man kører igennem et sving ude på landet er jo så en anden
ting..

Men nej.. Man kører ikke mc fordi det er sikkert.. Og det har jeg også
erkendt overfor mig selv inden jeg købte.. Men, jeg foretrækker dog
personligt at prøve at sikre mig..

> Jeg gider simpelthen ikke bekymre mig så meget om det. Jeg tager hjelmen og
> jakken på, og så afsted. Hvis jeg var så bange for at vælte, ville jeg slet
> ikke køre motorcykel.

Nu er det ikke fordi jeg er bange for at vælte.. (Kun i forhold til
regningen for at reparere dyret igen.. ) Men snarere et ønske om
at sikre mig selv blot en anelse, hvis det skulle ske.. Og eftersom jeg
føler mig "nøgen" uden noget beskyttelse, ja så kører jeg med det..
At andre kører uden, kan jeg godt forstå.. Besværligt, varmt, tager
tid, etc etc...

> Tjo, og hvis jeg kunne spørge de der ville være døde uanset udstyr, ville de
> sikkert være blevet helt hjemme.
Måske snarere dem der endte som totalt krøblinge.. At leve er farligt..
At køre MC hjælper ikke ligefrem på risikoen ved livet.. Men derfor er
der sikkert mange, som ikke ville bytte et længere liv, med et liv uden
mc..

--
/Stoltze

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 02:02

Jeg var nu glad for mit udstyr da jeg væltede med 205 km/t og kunne rejse
mig op børste støvet af dragten , øhhh det der var tilbage af den , jeg slap
med et brændmærke på den ene arm albuebeskytter der var slidt igemmen

Lidt om udstyret der redede mig Dainese læderdragt med kneesliders ,
buksebenene var næsten rykket af det ene ærme var også næsten af ,huller div
steder

Daytona støvler man kunne se 3 tæer på ene og 2 på den anden

Hansker med div carbon forstærninger på knoer , hele den ene håndflade var
slidt væk , huller i alt carbon

Hjelm , kun små ridser , fik armene op og beskytet den dyrer hjælm :) , men
visiret så jeg aldrig mere

Skal lige hilse og sige man kurer langt med den fart på albuer knæ tæer og
hansker , men jeg var først over målstregen

Det foregik på bane (Dragracing) og kom derfor i ambulance 2 min efter jeg
stod af og de havde aldrig set hvad sådan en dragt egenligt kunne , uden den
var jeg ikke overlevet som de sagde

Men fik dog køreforbud i 24 timer Hmmmmm øv , men knallerten havde det sku
heller ikke så godt , så ok , de mente at mit adrenalin og puls var lidt
højt oppe , Ja gu var det så , men det var det også før starten

Og til dem der mener man ikke kan vælte ud af lige vej , jo det kan man godt
, når Turbo trykket er lidt for højt , og HK kommer lidt for voldsomt

www.kvikteam.dk

Som alligevel godt kan finde på at køre ned til bageren uden dragt på , men
sku heller ikke meget længere
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-07-08 07:28

Andreas Andersen wrote:
> [...]
> jordhule". Det siger vi selvfølgelig ikke, men noget i den stil er
> krybdyrhjernemotivationen. Ikke at det er et problem, jeg er vældig glad

Tjah. Vi kører MC af forskellige årsager - jeg bruger det som
afstressning, transport og lidt entusiastisk kørsel i ny og næ. Jeg er
så godt som ligeglad med hvem der ser mig (udover at jeg nødig vil
overses . Jeg glæder mig over den gode benzinøkonomi når jeg
pendler, og bruger overskuddet på de sjove ture.

Jeg vil ikke vælge det fra, fordi det er en del af min livskvalitet -
men naturligvis forsøger jeg at sikre mig så godt som muligt for min
egen og min families skyld.

Gør hvad du brænder for - så sikkert som muligt. Omtanke tiltrækker de
mest spændende kvinder

Har du i øvrigt tænkt over at de "30 gange" ville blive bragt ned, hvis
de simple solovælt skete i læder i stedet for Speedo's?

> Det lyder voldsomt. Jeg er kørt galt med højere hastighed på en
> almindelig cykel i t-shirt og shorts med bare en smule asfalteksem til
> følge.

Ditto. Men 10kg cykel ovenpå er heller ikke så slemt som en Intruder
2600 (det er bare én forklaringsmulighed)

> Jeg gider simpelthen ikke bekymre mig så meget om det. Jeg tager hjelmen
> og jakken på, og så afsted. Hvis jeg var så bange for at vælte, ville
> jeg slet ikke køre motorcykel.

Jeg er ikke bange for at vælte, men planlægger med at det sker for mig
på den næste tur. Og så er jeg bedst muligt forberedt.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 11:13

> Det jeg mener er, at der er i forvejen 30 gange flere dødsulykker pr. kørt
> motorcykelkilometer end pr. kørt bilkilometer -

Den famøse stastistik med at der er 30 gange farligere at køre mc end bil
er baseret på et gammelt interview med et antal motorcyklister der
oplyste hvor langt de kørte. DMC er igang med at lave en ny.
http://www.dmc-org.dk/

Det nyeste jeg selv er faldet over er fra danmarks statistik og refereret af
fdm
http://www.fdm.dk/medlem/trafikogpolitik/trafikkenital/uheld/drabteprkoretoj.htm
kræver medlemdskab. Men ifølge den graf var det i 2002 ca 5gange farligere
at køre mc end bil (opgjort som antal dræbte per mio personkilometer)

Lad os holde os til det indtil der kommer bedre tal på bordet ... Der er jo
ikke nogen grund til at gøre det farligere end det er ... Og en ikke
ubetydeligt del af uheldene er eneulykker (med for høj fart) eller
spirituskørsel.

Fra : Borge

Dato : 01-07-08 07:24

"Niels Stoltze" <niels-xyz@stoltzemail-xyz.dk> skrev i en meddelelse
> .. om at det er farligt at køre på motorcykel..

Man kunne lave en tilsvarende side med bilulykker.

Jeg ved, at kunne ikke skrive dette idag, hvis jeg ikke havde kørt med
hjelm. Ud af mine 11 ulykker ville de tre sikkert have kostet mig livet,
hvis jeg havde kørt uden hjelm.

Jeg har prøvet at tage en tur på asfalten med 50 km/t, der hjalp mine cowboy
bukser ikke meget, mine knæ var pludselig asfalteret, heldigvis havde jeg
læderhansker på, de blev slidt itu, men hænderne slap med lidt røde
brandmærker fra friktionen mellem læder og hud.

Så skal man køre, så tag det rigtige tøj på og hjelm. Man springer jo heller
ikke ud fra et fly uden at tage faldskærm på.

Mvh
Borge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-07-08 07:37

Niels Stoltze skrev:
> [...]
> Som godt ved at man kan få asfalteksem af manglende beskyttelse.. Og
> specielt efter billederne på denne side..

Jeg kan berolige dig med at der ikke køres een skaldet, fucking meter
her uden grejet på, revl og krat - uanset om jeg bare skal ud til
kammien, ind på Linien, på arbejde eller på en lille trille.

Så kan det være nok så varmt/trykkende/lummert/indsæt selv mere efter
eget valg; der bliver ikke kørt her uden al grejet: Dragt, støvler,
hjelm, handsker, og ørepropper.

Sidstnævnte bør ikke undervurderes, da jeg efter 12-14 år nu er ved at
udvikle tinnitus. Jeg håber at jeg fik taget det i opløbet, for kors i
røven hvor er sådan noget larm man ikke kan slippe af med, dog enerverende!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-07-08 07:44

Aragorn Elessar wrote:
> Jeg håber at jeg fik taget det i opløbet, for kors i
> røven hvor er sådan noget larm man ikke kan slippe af med, dog enerverende!

Face it - sådan ér det at bo i et villakvarter

--
vh
Torben - der af og til overvejer terasseørepropper

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-07-08 07:55

Torben Scheel skrev:

> Face it - sådan ér det at bo i et villakvarter

*kluk* Jeg bor i lejlighed. Det er endnu værre.
Jeg bytter hellere end gerne gårdmændenes skæren kældernedgangs-gelænder
ned kl. 8 om morgenen, for en nabo i et villakvarter, der slår græs på
en søndag kl. 9 om morgenen.
Så får man da en time mere.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-07-08 08:47

> Face it - sådan ér det at bo i et villakvarter
>
> --
> vh
> Torben - der af og til overvejer terasseørepropper

Kan man få teen-ager ørepropper?
--

Michael D
Med 2 støjende hjemmeboende teenagere

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-07-08 11:07

Michael Dahlberg wrote:

> Kan man få teen-ager ørepropper?
> --
>
> Michael D
> Med 2 støjende hjemmeboende teenagere

Er det for sent at overveje den østrigske model?

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-07-08 11:25

> Er det for sent at overveje den østrigske model?

Mener du "Upstairs / downstairs" udgaven?
Hm, en tanke værd
Så kan hun få sin MC med derned, så den ikke fylder i carporten.
--

Michael D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-07-08 11:12