XV250 fuld flow i begge potter
Fra : dotman

Dato : 29-06-08 17:31

Har en Virago XV250 fuld flow i begge potter, eller er den ene kun til pynt
"Dummy" ?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-06-08 17:36

Fulldt flow - tværrøret er helt almindelig trykudligning.

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Gasse

Dato : 29-06-08 19:39

"dotman" <no@mail.thanks> skrev i meddelelsen
> Har en Virago XV250 fuld flow i begge potter, eller er den ene kun til
> pynt "Dummy" ?

Den øverste er en Dummy, begge cyl går i den nederste potte

Fra : dotman

Dato : 29-06-08 20:17

"dotman" <no@mail.thanks> skrev i meddelelsen
> Har en Virago XV250 fuld flow i begge potter, eller er den ene kun til
> pynt "Dummy" ?

På det her billede som er en udstødning til en XV250, der er det to
selvstændige rør, sådan er orginalen da ikke vel?
http://www.wingshop.dk/Graphics/Products/7304.jpg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-06-08 20:55

Nej - ikke helt. Den originale har 2 forrør der svjh sådan set går i hver
sin potte. Men egentligt mener jeg det var lidt forkert, det første jeg
skrev.
Udligningsrøret er vist egentligt en lille potte, der rager ind under
bagsvingeren ....men det er da vist 10 år siden jeg skiftede udstødning på
sådan en.
Ah - den er ikke helt galt med hukommelsen; se her:
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-XV250-VIRAGO-EXHAUST-WITH-DOWNPIPE-STD-310_W0QQitemZ320267226554QQcmdZViewItem?hash=item320267226554&_trkparms=72%3A636%7C39%3A1%7C65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14#ebayphotohosting

Det bagerste krom-rør er ganske rigtigt en dummy - røret fra bagerste
cylinder går inde i rammen - ser du på billerden, jeg linker til, så lkæg
mærke til 1 og 5 - der kan du ane at kollector-boxen har forbindelse til
begge afgangsrør. Der kommer altså noget ud af begge rør.

Har da forresten stadig værksteds-manualen liggende til den - hvis nogen sku
bruge en.

Fra : dotman

Dato : 29-06-08 22:44

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen
> [...]
> mærke til 1 og 5 - der kan du ane at kollector-boxen har forbindelse til
> begge afgangsrør. Der kommer altså noget ud af begge rør.

Ok, mange tak!
Hvis vi så snakker en XV125, har den så samme type udstødning med fuld flow
i begge potter?

Mvh

Carsten

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-06-08 23:33

Den var værre - har faktisk aldrig set den her i DK.
Men da 125'eren jo - svjh - faktisk kun har cylinder-volumen til forskel fra
2½'eren burde udstødningen jo også være den samme.