Yamaha Virago XV920 Starterproblemer
Fra : Steen

Dato : 29-06-08 08:46

Jeg har forvildet mig til at købe en Yamaha Virago 920'er fra 1983

Den har (som mange af de gamle Viragoer) problemer med starteren. Og
da jeg købe cyklen som ubeset, var jeg ikke klar over dette problem.

Den trækker lige 1 omgang rundt med motoren, og herefter lyder det så
som om den rammer ved siden af tandhjulet, og starmotoren spinder op i
høj fart, uden at have ved motoren. Efter den så igen står stille, kan
jeg prøve igen. Resultatet er at jeg har en kværn jeg ikke kan få til
at tørne 3-4 omgange, og har derfor meget svært ved at starte den.

Jeg kan se man kan købe div. reperationssæt til Starterproblemet, men
syntes ikke rigtigt at kunne finde noget af det her i danmark.

Er der nogen der kender et sted der kan hjælpe med indkøb af de
stumper der nu kan få løst mine starterproblemer

Evt. hvis der er en MC mekaniker i Østjylland, der syntes det er
"sjovt" at rode med en gammel Virago, hører jeg også gerne fra den
person, skal jo nok have købt en håndfuld timer til nogle af de andre
renoveringsopgaver (Bagbremse hænger, dæk udskiftes m.m.)

Jeg har nok taget for stor en mundfuld med denne kværn som
begyndercykel, og er der en der vil overtage den, er personen
velkommen til det. Virago 920, '83, 22.000Km, lidt rust på tanken, alt
krom/alu er kedeligt, et rigtigt vinterprojekt, 26.000,-

(mail: steenlys@gmail.com)

Mvh.

Steen

Fra : Futte & Co.

Dato : 29-06-08 16:31

Steen skrev:

> [...]
> velkommen til det. Virago 920, '83, 22.000Km, lidt rust på tanken, alt
> krom/alu er kedeligt, et rigtigt vinterprojekt, 26.000,-

Du Steen, er du ikk' lige lidt hurtig
Det er et kendt problem i Virago kredse. Problemet og div. løsninger
diskuteres jævnligt, så mon ikke du kan finde nogen der vil- og kan hjælpe.
Så op på hesten igen og læs her:
http://www.virago-star.dk/starter.html

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Steen

Dato : 29-06-08 09:40

On 29 Jun., 17:31, "Futte & Co." <Xjette_lis.joergen...@lundens.netX>
wrote:

> [...]
> Det er et kendt problem i Virago kredse. Problemet og div. løsninger
> diskuteres jævnligt, så mon ikke du kan finde nogen der vil- og kan hjælpe.

Har også fundet den side, men igen, lige det med at finde stumperne
der kniber lidt...

Vejledninger til udskiftning af shims, låseringe, tandhjul m.m. er
også fundet, men ikke stumperne :(

/ Steen

Fra : Futte & Co.

Dato : 29-06-08 18:09

Steen skrev:

> Vejledninger til udskiftning af shims, låseringe, tandhjul m.m. er
> også fundet, men ikke stumperne :(

Hej Steen!
Du kunne printe siden ud, køre hen til nærmeste ymerhapusher.
Hvis han så ikke kan hjælpe, tager du den næste på listen indtil du har
fundet det du skal bruge

--

Jørgen, Brøndby http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, m. kickstarter på venstre side

Fra : Egon Rosendal

Dato : 29-06-08 16:50

Hej Steen
Det er et kendt problem. Jeg havde det samme på min xv1000. Jeg løste det
ved at sætte skive ind mellem starteren og planetgearet. Jeg sender lige en
vedhæftet fil med tegning til løsning af problemet. Det er skiven med nummer
7 der skal sættes i.

Egon

Fra : N/A

Dato : 29-06-08 18:09

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 30-06-08 03:52

> [...]

>jeg prøve igen. Resultatet er at jeg har en kværn jeg ikke kan få til
>at tørne 3-4 omgange, og har derfor meget svært ved at starte den.
.... snip ...

Jeg havde samme problem med min CB1100F Super Boldor...
Det løste sig selv efter jeg smed et nyt batteri på den...

Mvh
Allan

Fra : Armand

Dato : 30-06-08 16:58

Allan Rasmussen skrev:

> ... snip ...
>
> Jeg havde samme problem med min CB1100F Super Boldor...
> Det løste sig selv efter jeg smed et nyt batteri på den...

Bekræft evt. mistanken ved at give den et par startkabler fra en bil, og
se derved hvorvidt at den starter som den skal!

--
Armand.

Fra : Ole

Dato : 07-07-08 14:49

Armand wrote:

> Bekræft evt. mistanken ved at give den et par startkabler fra en bil, og
> se derved hvorvidt at den starter som den skal!

Har den ikke samme misforståede starter som de første TR1 ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen

Dato : 01-07-08 00:16

On 30 Jun., 17:57, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
>
> Bekræft evt. mistanken ved at give den et par startkabler fra en bil, og
> se derved hvorvidt at den starter som den skal!

Dette er forsøgt, da batteriet havde stået stille i en del år, og
derfor var helt fladt, måtte jeg alligevel starte med mit
bilbatteri :)

Men jeg har bestilt et rep. sæt. til starterproblemerne fra USA, den
har jeg forhåbentligt sidst på denne uge, så forsøger nok at indsætte
den shim i starteren. Der er tilsyneladende en del der har fået deres
problemer løst ved det..

Så vi må se..

/ Steen

Fra : p@lite.dk

Dato : 29-07-08 12:04

On 1 Jul., 08:15, Steen <steen...@gmail.com> wrote:

> [...]
> har jeg forhåbentligt sidst på denne uge, så forsøger nok at indsætte
> den shim i starteren. Der er tilsyneladende en del der har fået deres

Hej Jeg har det samme problem men med en virago 750 fra 83-84, har
du et link til der du har bestilt starterkittet