E-bay.de
Fra : Niels Jørgense

Dato : 29-06-08 01:35

Hej alle.
Er der nogen som har erfaring i at handle MC på e-bay.de?

Hvor seriøs er de bud man ser?

Hvad skal man tage sig i agt for?

Hvordan ser jeg en e-mail adresse eller tlf.nr. på dem som sælger?
Har forsøgt at sende e-mail til et par stykker, men aldrig fået svar!

MVH Niels

Fra : Carsten Jensen

Dato : 29-06-08 06:40

Jeg har handlet meget på ebay.de og har altid fået tingene. Det er dog ikke
alle det vil sende til Dk, men spørg før du byder. Hvis du ikke får svar, så
vil de nok ikke. Der er heller ikke mange i De der bruger Paypal.

Fra : Armand

Dato : 29-06-08 11:46

Carsten Jensen skrev:

> Jeg har handlet meget på ebay.de og har altid fået tingene. Det er dog ikke
> alle det vil sende til Dk, men spørg før du byder. Hvis du ikke får svar, så
> vil de nok ikke. Der er heller ikke mange i De der bruger Paypal.

Ebay er skam ganske seriøs handel på godt og ondt, derved at man som
køber også er fanget af købspligt.
Det er også ud fra seriøsiteten at der ikke umiddelbart er en
mail-adresse at finde på sælger således at muligheden for at lave
aftaler "bagom" auktionen begrænses. Derfor er der som sådan heller ikke
meget at tage sig i agt for, andet end hvad det samlede beløb incl.
forsendelse; hvorledes at man får betalt og hvorledes man får
afhentet/tilsendt sagerne!

Er man indehaver af et internationalt betalingskort, er det langt det
letteste at få tilmeldt sig PAYPAL-betalingstjenesten samtidig med at
man registrerer sig på Ebay, og så generelt fravælge de sælgere der kun
kan betales ved bankoverførsel, som ikke blot er mere besværligt (selv
på netbank) og dyrere, men også risikerer bøvl med sælger der ikke
accepterer den langt billigeste overførsel hvor man deles om udgifterne!
Paypal udvikler sig forøvrigt kraftigt i disse år, og mange andre
nethandlende (á reservedels/tilbehørs -firmaer o.lign.) reklamerer også
med at man kan betale v.h.a. Paypal hos dem, så ganske snart vil en
registrering hos Paypal sikkert være en naturlig del af ens
nethandels-liv :-/

På siden for pågældende auktion er der øverst til højre at finde en
funktion: "Frage an der verkaufer", som kan benyttes ved spørgsmål af
alskens slags.
Det er min erfaring at sælger ofte ikke har betænkt muligheden for
interesserede i "Dänemark" og reagerer positivit på henvendelser omkring
forsendelses-omkostninger her til landet - Man skal blot være opmærksom på.

Forresten: Der er én ting man skal tage sig i agt for: Afhængihed!
Ebay-brug har det med at eskalere ud over den umiddelbare tilgang (á
motorcykelstumper?) og pludselig står man i en situation hvor Ebay er
ens reference for hvad alting må koste
Min tilgang i sin tid var import af Barbie'n og siden kom flere til, og
sidenhen er reservedele (2 stk kåbedele til den eksotiske(?) Paso for
550,-kr!) blevet en naturlig udvikling, men derudover er alskens øvrige
produkter til husstanden: Printerpatroner (5 sæt(!) til hvad 3 stk
originale koster); CD-specialudgivelser til mindre end hvad top-20
koster hos Fona; koncert-DVD'er der ikke er almindeligt tilgængelige på
gaden herhjemme; mærkevarer indenfor beklædning (Jøsses hvor fruen i
huset trækker sager hjem: Har endnu ikke givet mere end 400,-kr for et
par af hendes yndlingsfodtøj: Puma Speedcat ruskindssko!) . . . . You
name it

Kom bare igang!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-08 15:28

> Forresten: Der er én ting man skal tage sig i agt for: Afhængihed!
> Kom bare igang!

Yep det er ik¨ke så svært hvis man kan tysk til husbehov
Men bankoverførsler vil jeg nu ikke udelukke - ja risikoen er større, men
hvis det et mindre beløb

Jeg har ud af mine ~80 handler på ebay da haft et par problemer ind imellem.
Men som regel kan man løse problemerne
Bla.
- En pakke der blev helt væk - DPD påstod de havde afleveret den, men deres
chauffør havde bare skrevet under. Som køber gad DPD ikke tale med mig og
sælger kunne heller ikke råbe dem op. DBD danmark så ikke noget problem i at
ders chauffører smed pakker til private væk og mente at jeg spildte hans tid
ved at reklamere ... => TAB
- en karburator der var en forkert model - burde jeg måske have fanget på
billedet men diameteren var en helt andet. Efter en del sværdslag via paypa
fået refunderet pengene
- En topboks hvor sælger havde "glemt" at fortælle at der var boret huller i
bunden af den. Også fået et nedslag efter brug af paypal's system til samme.
- En forlygte hvor sælger havde "glemt" at højdejusteringen var brækket af
.... Sælger refunderede hele beløbet incl porto og jeg har stadig lygten

Fra : Niels Jørgense

Dato : 29-06-08 22:25

Endnu engang siger jeg tak for jeres gode råd.

Men kan i fortælle mig, for jeg har prøver at byde og med det samme er der
en sombyder 10 € mere.
Er det en robot som kunstigt sender prisen op?

Jeg bød faktisk på følgende indtil sidste sec, men tabte og nu ved jeg ikke
hvem som den er solgt til????
http://cgi.ebay.de/Kawasaki-ZX600-G-Ninja-ZX-6R-ZX_W0QQitemZ190230533059QQihZ009QQcategoryZ9807QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hvad gør jeg galt???

mvh niels

Fra : J.E.

Dato : 29-06-08 22:48

> [...]
> Er det en robot som kunstigt sender prisen op?
>
> Jeg bød faktisk på følgende indtil sidste sec, men tabte og nu ved jeg ikke hvem som den

AUTOBUD !
Du kan lægge et beløb ind som din maksimale pris for varen. Du vil så altid
automatisk byde over andre bud, men ikke med dit maksimale bud, ind til buddene
når dit maksimale bud. Jeg kender ikke reglerne for hvor meget der automatisk
bydes over, men det er vist i størrelsen en eruo ca.
Du skal gøre flere overvejelser i den forbindelse, dels skal du satse det
maksimale du vil give for ikke at ærgre dig over en der bød lidt over dig
og dels skal du vente til temmelig sent på udlølbet af auktinen med at lægge
dit bud ind, da andre ellers let kan nå at overbyde, hvis de ønsker det. Men
omvendt så bør de jo også lægge ind hvad de maksimalt vil give.
Man kan godt starte nogle dage før afslutning med nogle forsigte bud, men
det er normalt først de sidste minutter der virkelig sker noget, hvis det er en
vare der kan være attraktiv.
Prøv for sjovs skyd at følge nogle auktioner og se hvad der sker de sidste
minutter. Ved autobud ser du kun autobyderens ID går igen i rap.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-06-08 08:15

> Jeg bød faktisk på følgende indtil sidste sec, men tabte og nu ved jeg
> [...]

Den er ikke solgt - den opnåede ikke mindsteprisen - Prøv at kontakte sælger
og hør hvad hans mindstepris er

> Hvad gør jeg galt???

Byder ikke højt nok ...

Jeg gu er det træls når ens ønskemc bliver solgt for 10euro mere end ens
eget maksbud - men man ved ikke om han havde budt 500 euro mere end en
selv...

Et par små råd.
- Byd først i sidste øjeblik - Så kan "amatører" (no offence) ikke nå at
overveje om de vil byde over
- Byd med det maksimale du vil betale - byder du i sidste øjeblik har du
heller ikke mulighed for at overveje at byde over igen.
- Overvej at lade en "sniper" byde for dig - Jeg bruger Biet-O-Matic. Vil
tror at jeg taber 20gange så mange auktioner som jeg vinder. Mindst

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-06-08 08:37

Niels Jørgense skrev:
> [...]
> Er det en robot som kunstigt sender prisen op?
>
> Jeg bød faktisk på følgende indtil sidste sec, men tabte og nu ved jeg

Du topposter her i NG til at begynde med
Kunne du ikke være sød at svare under det du svarer på, som jeg gør her,
det er almindelig praksis

Der er _ingen_ der har købt den - sælgers mindstepris blev ikke nået.

Hvis du ikke vil benytte en såkaldt "sniper", så bestem dig til hvad du
mener den er værd, og byd det så sent som du tør.

Du vil ikke nødvendigvis vinde alle auktioner, men det forøger dine chancer.

Ellers så læs jjb's udmærkede vejlednig til e-bay her:

http://www.pmc.dk/ebay.htm
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Armand

Dato : 30-06-08 17:10

Niels Jørgense skrev:
> [...]
> Er det en robot som kunstigt sender prisen op?
>
> Jeg bød faktisk på følgende indtil sidste sec, men tabte og nu ved jeg

Under alle omstændigheder skal man gøre op med sig selv hvad man mener
pågældende emne er værd - Hvis en anden overbyder en derefter er det
således ham der "spilder pengene" og man (burde) sidde med en tilfredhed
over ikke at have givet for meget :-|

Når man byder, og hvis man er højestbydende, vil det være éns lavest
mulige "over-" bud der bliver registreret.
Hvis en anden derefter byder et par penge over vil det være dit derudfra
lavest mulige bud der står at læse (såfremt det er højt nok til at
trumfe sidstindkomne) - Det er dén funktion du har været fanget af: Den
person du overbød havde tilsyneladende masser af "reserve" i sit
oprindelige bud og vil stedse blive placeret én penge over dig indtil
hans max-beløb ikke rækker længere!

Man kán benytte sig af de såkaldte "snipere" som først lægger ens bud
ind i sidste sekund, men det eneste den afhjælper er kun de der
tilsyneladende ikke har gjort op med sig selv hvad de vil give og stedse
lader sig presse et par penge op i bud når andre overgår dem!

Fidusen er at trøste sig med at "byde-tosserne" efter at have købt "for
dyrt" har sat sig selv ud af spillet og efterlader næste lignende
auktions-emne til dig og andre fornuftige bydere
Allerede når man får øje på et lokkende emne kan man kigge efter hvor
mange der har budt på sagerne: Hvis der iblandt byderne er en eller to
med meget lav historik er det næste stensikkert at buddene køres op i
vilde højder af novicerne - Man kan selvfølgelig godt byde med for
chancens skyld, men hold forventningerne nede i sådanne auktioner

--
Armand.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 30-06-08 22:15

On Mon, 30 Jun 2008 18:09:31 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>vilde højder af novicerne - Man kan selvfølgelig godt byde med for
>chancens skyld, men hold forventningerne nede i sådanne auktioner

Og en anden ting:
Man kan lave samme søgning på afsluttede auktioner for at se hvor
meget den slags "plejer" at gå for.
Bedst ved emner der er et vist salg i naturligvis.

Fra : Ole W

Dato : 30-06-08 22:53

Hej

Lidt i tråd med det oprindelige spørgsmål:

Jeg var i går inde på de amerikanske side, og jeg synes, det ser ud til, at
med $-kursen kan få cykler til en uhørt lav pris.

De fleste cykler sælges tilsyneladende kun i USA, men er der nogen der har
erfaring med at købe derovre fra?

Hilsen
Ole

Fra : Armand

Dato : 01-07-08 23:43

Ole W skrev:
> [...]
> at med $-kursen kan få cykler til en uhørt lav pris.
>
> De fleste cykler sælges tilsyneladende kun i USA, men er der nogen der

Der er et par væsentlige problem ved at handele på den anden side af dammen:
- Det er udenfor EU, hvorfor man kommer til at erlægger såvel moms som
told ved indførsel!
- Omkring indregistrering, er det en EU-regel om at man indbyrdes skal
acceptere hinandens godkendelser, hvilket i praksis betyder at brugte
køretøjer der allerede hár kørt i et EU-land kan indregistreres
herhjemme uden noget teknisk fnidder!
Denne regel har gjort egen-import så populært at mange snubler over at
omtalte simplificering ikke gælder køretøjer der ikke har været
registreret i et EU-land (læs: US-import!)

--
Armand.