GPS/GSM alarm
Fra : Ole

Dato : 28-06-08 10:00

Fra : John

Dato : 28-06-08 12:13

> http://www.mobilalarm.dk/product_info.php?cPath=32&products_id=91
>
> Ser rimeligt ud.

Der står ikke den er speciel beregnet til MC, så gad vide hvordan den klare
fugt og rystelser? Den ser ikke speciel robust ud.

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 12:48

John wrote:

> Der står ikke den er speciel beregnet til MC, så gad vide hvordan den klare
> fugt og rystelser? Den ser ikke speciel robust ud.

Måske.. , til mit brug havde jeg tænkt at "støbe" den ind i
mit K&Q sæde sammen med lille BU accu.

Har du andre foreslag ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-06-08 13:20

On Sat, 28 Jun 2008 13:48:04 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>Måske.. , til mit brug havde jeg tænkt at "støbe" den ind i
>mit K&Q sæde sammen med lille BU accu.

Ideen med GPS sporing af køretøjer er måske god i biler hvor enheden
kan skjules effektivt. men på en MC tager det under 30 sek at finde og
uskadeliggøre den.
Hvis du tvivler, så prøv at lægge din mobiltelefon ved siden af dine
computerhøjttalere.
Med samme teknik har jeg fundet din GPS sporingsenhed inden nogen ved
at den ligger i en grøftekant

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 17:22

Steen Gruby wrote:
> [...]
> computerhøjttalere.
> Med samme teknik har jeg fundet din GPS sporingsenhed inden nogen ved

Så du tror at MC tyve render rundt med Pc højtalere.. fniss

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-06-08 17:35

On Sat, 28 Jun 2008 18:21:44 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>Så du tror at MC tyve render rundt med Pc højtalere.. fniss

Nej, det tror jeg ikke, det kunne være en billig gettoblaster eller
lignende.
Den digitale kommunikation fra GSM radioen laver forstyrrelser i al
dårlig elektronik, hvad enten der er tale om PC højttalere eller
transistorradioer.
Mod dem der blot stjæler en MC for at køre en tur (joy ride) vil GPS
enheden formentlig betyde at du får din MC tilbage, i hvilken stand
den end måtte være, men mod dem der vil fjerne den for at
"reeksportere" eller hugge den op til reservedele har sporingsenheden
ingen virkning.
De ved garanteret også hvorledes de finder og uskadeliggør en GPS
sporingsenhed.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 18:03

Steen Gruby wrote:
> [...]
> ingen virkning.
> De ved garanteret også hvorledes de finder og uskadeliggør en GPS

Det er netop for at forhindre Muhammed og Brian i at "låne"
Guzzilla, GPSen vil næppe virke i en kassevogn.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-06-08 18:12

On Sat, 28 Jun 2008 19:03:08 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>Det er netop for at forhindre Muhammed og Brian i at "låne"
>Guzzilla, GPSen vil næppe virke i en kassevogn.

Du lader til at have styr på begrænsningerne, og så er der overhovedet
ikke noget problem.
Blot man ikke tror at installationen af en GPS sporingsenhed kan
forhindre dem der absolut vil have ekvipagen i deres forehavende.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : PMH

Dato : 29-06-08 09:03

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Blot man ikke tror at installationen af en GPS sporingsenhed kan
> forhindre dem der absolut vil have ekvipagen i deres forehavende.

Selvfølgelig må man ikke tro at cyklen ikke kan stjæles når der er
monteret GPS, men de er nu eftersigende ret effektive.

Den jeg har fået monteret på min, kan spores via GSM/GPS, men
den kan også spores via radiobåndet.
Dvs. at hvis den bliver anbragt et sted hvor GPS'en ikke kan spores,
i en kælder under et hus feks., så vil centralen kunne se hvor den sidst
havde GPS signal, og derefter kan de på det sted søge via radiobåndet.

Hvis ledningerne til enheden bliver klippet, så udsender den en alarm til
centralen, og oplyser dem om tid og sted.

Men selvfølgelig, hvis de langfingerede ved at den er monteret, og de
klipper ledningen, og smider enheden på gulvet og løber med cyklen,
så er man jo lige vidt..
Men de kan ikke køre på den, da enheden er forbundet med startspærren..

PMH

Fra : tdnevmo

Dato : 01-07-08 15:53

> [...]
>Dvs. at hvis den bliver anbragt et sted hvor GPS'en ikke kan spores,
>i en k?lder under et hus feks., s? vil centralen kunne se hvor den sidst
>havde GPS signal, og derefter kan de p? det sted s?ge via radiob?ndet.
>
>Hvis ledningerne til enheden bliver klippet, s? udsender den en alarm til
>centralen, og oplyser dem om tid og sted.
>
>Men selvf?lgelig, hvis de langfingerede ved at den er monteret, og de
>klipper ledningen, og smider enheden p? gulvet og l?ber med cyklen,
>s? er man jo lige vidt..
>Men de kan ikke k?re p? den, da enheden er forbundet med startsp?rren..

Du skal nok ikke skrive uden pa skjoldene at den har GPS sporingssystem i vel! :D