En æra er forbi
Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 00:19

Ja fra 2009 er GP slut på Eurosport

Dorna Sports has announced that the 2008 MotoGP World Championship will be
the last to be broadcast by Eurosport.

"After many years of successful collaboration, MotoGP rights-holders Dorna
Sports would like to announce that coverage of the MotoGP World
Championships will no longer be available on Eurosport from the 2009
season," read a statement from Dorna.

"Dorna would like to thank Eurosport for a partnership which has been of
mutual benefit for several years, having helped take MotoGP to new levels of
popularity and coverage whilst also offering the pan-European broadcaster
impressive viewing figures

http://www.crash.net/motorsport/motogp/news/165442-0/eurosport_loses_motogp.html

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-06-08 06:26

PE skrev:
> Ja fra 2009 er GP slut på Eurosport
>

> http://www.crash.net/motorsport/motogp/news/165442-0/eurosport_loses_motogp.html

Ja så kan man kun lave i det lønlige håb, at det så kommer på en kanal
man kan se. Umiddelbart ser det for mit vedkommende ikke volsomt godt ud.

Uanset bliver der nok ikke plads til 3-dages udsendelser, idet der
tilsyneladende satses på nationale tv-stationer. Jeg ser hverken TV2
eller DR som potentielle købere af rettighederne, men måske TV3.

ja ja vi får jo se.

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-06-08 15:56

On Fri, 27 Jun 2008 07:25:35 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Uanset bliver der nok ikke plads til 3-dages udsendelser, idet der
>tilsyneladende satses på nationale tv-stationer. Jeg ser hverken TV2
>eller DR som potentielle købere af rettighederne, men måske TV3.

Der kan være mange årsager til en sådan beslutning selv om det lyder
underligt at man vil satse på de lokale programdistributører i stedet
for en der dækker et meget stort antal seere.
Og så er det vistnok EBU landenes TV selskaber der ejer EcroSport,
hvilket ikke gør det mindre mystisk.
Men med indførelsen af digital TV (DVB-T) bliver antallet af
terristisk udsendte kanaler voldsomt stort, og antallet af
programudbydere vil formedtlig også ekspæodere.
Så nogen håber vel på at mængden udbydere kan skramle flere penge i
kassen end at skulle slås med een stor udbyder (distributør).
Udviklingen er den samme i alle lande, så der er ingen forskel.
Tiden vil vise det.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 27-06-08 07:11

PE skrev:
> Ja fra 2009 er GP slut på Eurosport
>
> Dorna Sports has announced that the 2008 MotoGP World Championship will be
> the last to be broadcast by Eurosport.

Øv, Øv, Øv ikke mere Toby Moody, Julian Ryder og Randy Mamola, de kan
ellers løfte selv det mest kedelige løb, med deres kommentarer og
baggrundsviden

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Leif

Dato : 27-06-08 16:23

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen

> Øv, Øv, Øv ikke mere Toby Moody, Julian Ryder og Randy Mamola, de kan
> ellers løfte selv det mest kedelige løb, med deres kommentarer og
> [...]

Jep, har længe valgt UK udgaven frem for de kedelige dansker - ser også F1
på RTL!
/Leif

Fra : LasseNC

Dato : 27-06-08 05:05

Længe leve BBC :)

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 27-06-08 20:45

LasseNC skrev:
> Længe leve BBC :)

Hvorfor ?

Fordi de sandsynligvis kun vil sende MotoGP klassen, også kan 250/125
samt FP og QP dø i fred !!!!!

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S