Honda CB 500 Four ´77 - Svagt baglys.
Fra : PaUZathrus

Dato : 25-06-08 16:12

Jeg har haft stjålet og genfundet min MC - og i den tur er der et
eller andet sted sket noget med mit baglys. Jeg har samlet tændingen
igen - og fået maskinen til at virke når jeg drejer nøglen - Problemet
er bare at baglyset er meget svagt. Når jeg trækker bremsen, så lyser
den kraftigt op - (Til et niveau som jeg næsten mener bør være normalt
lys).
Nogen gode ideer til hvad der er galt? Jeg har kigget på el-diagrammet
men min tænding er med 5 dimser og ikke 4 som i manualen - altså ikke
helt standard.
Måske jeg bare har overset noget eller samlet det forkert? Men ville
det give det resultat?
Og nej - jeg har ikke vendt pæren forkert i lygten! (Kan kun vende på
en måde) :)
Brian og Honda-Pigen II - Som har det bedre efter hendes Tyvetur.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 26-06-08 10:32

"PaUZathrus" <pau_zathrus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Umiddelbart lyder det for mig som en dårlig stelforbindelse i lygten.
Uden at kende din lygte, så vil jeg foreslå at du chekker
stelforbindelse,, gerne ved at måle mellem stel på jygten (fatningen) og
MC stel (gerne batteriets stel.).
--

Venlig hilsen

Michael D

Fra : MotoCoder

Dato : 30-06-08 10:19

On 26 Jun., 00:11, PaUZathrus <pau_zath...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> det give det resultat?
> Og nej - jeg har ikke vendt pæren forkert i lygten! (Kan kun vende på

Hejsa

Har du fået fikset dit baglys?
Jeg mindes nemlig at jeg selv fik samme problem for mange år siden, da
jeg selv havde en CB400 Four af samme årgang (og de havde vist ens alt
andet end motorblok). Jeg kan desværre ikke huske præcis hvad der var
galt, men jeg ved at jeg tegnede nogle mere overskuelige el-diagrammer
end dem jeg fandt i Haynes-manualen, blandt andet for at kunne løse
det problem.
Det var noget med at baglygtepæren var blevet sat i serie med
bremselyset, så den kun lyste når man bremsede, og ellers var der kun
den svage parkeringslyspære - der sidder en ekstra lille-bitte pære,
som er den der lyser nu, right?
Som sagt er det mange år siden, men jeg kan måske overtales til at
tøffe ned i min kælder og lede efter de forbedrede tegninger over
ledningsnettet (som jo altså er til en 400!).

mvh
Peter Lind
nu med GSX 600F, '98

Fra : PaUZathrus

Dato : 02-07-08 14:14

On 30 Jun., 18:18, MotoCoder <peterlin...@gmail.com> wrote:

> [...]
> tøffe ned i min kælder og lede efter de forbedrede tegninger over
> ledningsnettet (som jo altså er til en 400!).

Tror bare det var stel - for det lader til at være mere ok nu...
Rodede lidt med ledningerne - rensede dem og et par kontakter - og nu
er det vist ok :)
Ellers tak :) Det var mægtigt flinkt af dig :)
Brian