Hvem har skylden her? Fart?
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 24-06-08 07:50

Hvem har skylden her? Fart?

http://www.youtube.com/watch?v=8DSLbXN3fu8&feature=related

Mvh
Allan

Fra : Borge

Dato : 24-06-08 09:14

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:sO08k.23466$kx.14806@pd7urf3no...
> Hvem har skylden her? Fart?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8DSLbXN3fu8&feature=related
>
> Mvh
> Allan

Tror det bliver motorcyklisten. Bilisten blinker ind til højre, der kan være
alt galt, gået istå, punkteret m.v.

Det er altid den bagvedkommendes pligt at holde afstand, men også at holde
sig orienteret. Jeg fatter ikke motorcyklisten ikke i god tid så at der
skete noget underligt foran.

mvh
Borge

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-06-08 09:41

Borge skrev:

> Tror det bliver motorcyklisten. Bilisten blinker ind til højre, der kan være
> alt galt, gået istå, punkteret m.v.
Eller også har han et ærinde ved busstoppet!

> Det er altid den bagvedkommendes pligt at holde afstand, men også at holde
> sig orienteret.
Nej holdt, den gælder kun i samme vognbane!

Bilisten foretager vognbaneskift, der skal man orientere sig inden
skifter vognbane. Det mener jeg slår hovedet på sømmet.
Yderligere kompliceres det af at bilisten næsten kører på tværs af
færdslen med meget lav hastighed.

Desuden ser det ud til at MC-isten også kører godt til, men vi kender jo
ikke til hastighedsbegrænsningerne på stedet.

> Jeg fatter ikke motorcyklisten ikke i god tid så at der
> skete noget underligt foran.

Nej, det er så lige det, men det er jo irrelevant i denne sammenhæng..

Thore

Fra : Anders Majland

Dato : 24-06-08 10:03

> Desuden ser det ud til at MC-isten også kører godt til, men vi kender jo
> ikke til hastighedsbegrænsningerne på stedet.

Og vi (jeg) ved heller ikke om man i polen kun må overhale venstre om eller
også overhale højre om som i USA (jeg har iøvrigt ikke noget pænt at sige
om polsk trafikkultur ...)

Men jeg har været uhyggeligt tæt på at lave det samme - godt nok i bil. Syd
for kbh ved det meget fletværk en sen aften stort set uden trafik er jeg
uopmærksom. Jeg opdager ikke før meget sent at der "pludseligt" kører en i
andet spor med meget lav fart - jeg havde "travlt" med at orientere mig
efter skiltene og den lille plet langt fremme spærrede pludseligt min bane.
Jeg kom udenom, men bilen skred ud over bagenden og den var en ikke
ubetydelig del held i at jeg holdt den på vejen ... Selvfølgelig helt min
fejl at jeg ikke var opmærksom på at bilisten langt fremme til venstre
heller ikke var sikker på sin vej og derfor kørte meget langsomt ... (Btw
jeg var i den rigtige bane da jeg skulle med flettet til venstre og
hastigheden under hastighedsgrænsen)

Den langsomme kunne nemt have været skjult af nogle af de andre trafikanter
der kommer venstre om

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-06-08 10:14

Allan Rasmussen skrev:
> Hvem har skylden her? Fart?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8DSLbXN3fu8&feature=related

Er det egentlig interessant hvem der har skylden?
Havd er skyld og hvad kan vi bruge det til?

Hvad kunne have været gjort anderledes er mere interessant.

Blisten kunne holde en mere passende hastigned, hvis muligt, og have
orienteret sig bedre.

Motorcyklisten kunne have orienteret sig bedre, og ikke mindst taget et
bronche kursus, for så havde han findt smuttet uden om.

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-06-08 10:41

J.C.Kløve skrev:

> [...]
>
> Motorcyklisten kunne have orienteret sig bedre, og ikke mindst taget et
> bronche kursus, for så havde han findt smuttet uden om.

Jeps.. godt svar..

Thore

Fra : Ole

Dato : 24-06-08 18:30

J.C.Kløve wrote:

> Motorcyklisten kunne have orienteret sig bedre, og ikke mindst taget et
> bronche kursus, for så havde han findt smuttet uden om.

Og jeg har rundetårn til salg.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-06-08 22:31

Ole skrev:

> Og jeg har rundetårn til salg.
>
> Ole Mogensen
Istedet for at lukke Lo/&% ud kunne du måske bidrage med noget?

Fra : Ole

Dato : 27-06-08 18:05

J.C.Kløve wrote:

> Istedet for at lukke Lo/&% ud kunne du måske bidrage med noget?

Først undskyld for at mit svar først kommer nu, jeg havde et
beklageligt Pc nedbrud

Jeg må også beklage at du åbenbart ikke kender udtrykket:
"hvis du tror på det, så har jeg et/en (sæt selv bygning ind)....

Din udtagelse var sgu' da for stupid, " Motorcyklisten kunne have
orienteret sig bedre, og ikke mindst taget et bronche kursus, for så
havde han fint smuttet uden om."

Du aner jo ikke hvilke oversigts forhold han havde, du har måske
set et andet klip end vi andre har set ?

Sæt dig stille og roligt ned og se det igen.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-06-08 22:03

Ole skrev den 27 jun 2008 i

> Først undskyld for at mit svar først kommer nu, jeg havde et
> beklageligt Pc nedbrud

Det skal du s´mænd ikke være ked af, der har været helt fredeligt
imens

Signatur og citering kunne man læse om her: www.usenet.dk
Lige nu ligger det under under genopbygning og flot bearbejdning her:
http://usenet.lundhansen.dk/?side=netikette&m=C

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 22:34

On 27 Jun 2008 21:03:12 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> Ole skrev den 27 jun 2008 i

> Det skal du s´mænd ikke være ked af, der har været helt fredeligt
> imens

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 07:35

Arne Lorenzen wrote:
> Ole skrev den 27 jun 2008 i

> Det skal du s´mænd ikke være ked af, der har været helt fredeligt
> imens

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-06-08 11:09

Allan Rasmussen skrev den 24 jun 2008 i

> Hvem har skylden her? Fart?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8DSLbXN3fu8&feature=related

Galesian! Brawo! Otrzymujesz wlasnie tytul "Najglupszego Komentarza
Roku" w dziale: Nieznajomosc Tematu i Brak Wlasnego Doswiadczenia Nie
Przeszkadzaja Mi Krytykowac Innych. Jesli myslisz ze dwustukilogramowy
motocykl jest tak latwy w prowadzeniu jak rower i wykonanie takiej
ucieczki jest banalnie proste to przynajmniej sie z tym nie obnos bo
szkoda sobie wstydu robic.

(Så kan han lære det kan han

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-06-08 11:24

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> motocykl jest tak latwy w prowadzeniu jak rower i wykonanie takiej
> ucieczki jest banalnie proste to przynajmniej sie z tym nie obnos bo

Ja for den da, for slet ikke at nævne:

"co za glupi huj dal temu zjebowi z warszawy prawojazdy przecież wiadomo
ze 2 pasuw naraz sie nie scian zajebal bym huja na żywot wieczny amen. daje"

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-06-08 15:48

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvem har skylden her? Fart?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8DSLbXN3fu8&feature=related

Prøv lige at se placeringen i vognbanen.
Hvis Mc,en havde været placeret bare lidt til venstre for
vognbanemidten, havde han suset forbi, uden at behøve at gøre noget som
helst.
--

Michael D

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-06-08 16:25

Michael Dahlberg skrev den 24 jun 2008 i

> Prøv lige at se placeringen i vognbanen.
> Hvis Mc,en havde været placeret bare lidt til venstre for
> vognbanemidten, havde han suset forbi, uden at behøve at gøre
> noget som helst.

Yeps, den ser jeg også, og jeg havde heller ikke overhalet højreom med
den fart, fordi jeg kører som om andre kan finde på tåbelige manøvrer.
(Som ikke at overhale en traktor, hvis der forude er en markvej til
venstre osv) Farten nedbringer den nødvendige reaktionstid.

Fra : Ole

Dato : 27-06-08 18:06

Arne Lorenzen wrote:

> [...]
> (Som ikke at overhale en traktor, hvis der forude er en markvej til
> venstre osv) Farten nedbringer den nødvendige reaktionstid.

Hva' pokker, mener du at farten kan have indflydelse
på evt. ulykker ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Armand

Dato : 24-06-08 20:27

Allan Rasmussen skrev:
> Hvem har skylden her? Fart?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8DSLbXN3fu8&feature=related

=
Tung lærdom om at man fandeme skal have antennerne ude når man er blandt
(mod)trafikanter!!

Farten som skyld/årsag? Måske nok :-/
Det er sjældent at der kun kan findes én og kun én årsag til et uheld -
Ofte er sammenstødet det sidste der sker som følge af en række fejl :-|

Hvis man, på dette klip, lader blikket hvile øverst i billedfeltet og
blot "kigger tomt", opfatter man let hvorledes at bevægelserne på
billedet er i forhold til hinanden - Og motorcyklen kører under alle
omstændigheder hurtigere end den bil der samtiidig er i fjerde spor

Der er ingen tvivl om at det er en værre søndagsbilist og en tåbelig
manøvre han udfører fra et spor han tilsyneladende ikke har én eneste
grund til at befinde sig i - Men hvad er argumentet for at køre
hurtigere i 2.-spor end trafikken i 4.-spor??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-06-08 20:38

Armand skrev:
> Allan Rasmussen skrev:
>
> ............. end den bil der samtidig er i fjerde spor
> .... Men hvad er argumentet for at køre hurtigere i 2.-spor
> end trafikken i 4.-spor??

Genså lige klippet foranlediget af Dalbergs argument omkring placering i
vejbanen, og opdagede derved at det jeg regnede for indre af fire spor
er et vigespor/holdeplads
Men det gør ikke sagen mindre tåbelig: At køre hurtigere i indersporet
end trafikken i 3.sporet (á det yderste) :-|

--
Armand.