Parkering i Indre By/Pisserenden?
Fra : Jakob

Dato : 23-06-08 06:10

Hej herinde,

er fornylig blevet den heldige ejer af en VFR 750F RC36-2 men står
med et noget desperat problem. Jeg bor inde i pisserenden
(Larsbjørnsstræde) og har ingen gård. Og hvis man kender lidt til
gadelivet i området har man bestemt ikke lyst til at holde på gaden!

Har uden held forsøgt at spørge de nærmeste naboer om lov til at
parkere i deres gård. Problemet er at det som regel er en
ejendomsadministration der står for parkeringen, og det er ikke lige
nemt at finde frem til dem, og få dem overbevist om at det er en god
idé at en beboer udefra får en parkingsplads.

Så hvis I kender et sted i indre by, hvor jeg kan klemme min viffer
ind i en gård/garage, så sig til. Giver gerne en mindre findeløn til
den der kan hjælpe med en plads.

Mvh. Jakob

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 23-06-08 06:20

On 23 Jun., 14:09, Jakob <nordenl...@gmail.com> wrote:
> [...]
>

> Så hvis I kender et sted i indre by, hvor jeg kan klemme min viffer
> ind i en gård/garage, så sig til. Giver gerne en mindre findeløn til

Jeg kender godt området og forstår dig fint - ville måske forsøge at
høre hvad det koster at parkere hos de parkeringshuse der er i
området.

Ved godt det er en ringe løsning men tror umiddelbart det er den
nemmeste for dig.

Mener det har været oppe og vende her på gruppen for nylig - prøv at
googlesøge emnet for der var vist henvisning til et konkret sted som
kunne bruges

(måske var det israels plads parkeringshus ....)

Jens B. Rasmussen
CBR1000F '97

Fra : Steen E.

Dato : 23-06-08 19:19

> [...]
> (Larsbjørnsstræde) og har ingen gård. Og hvis man kender lidt til
> gadelivet i området har man bestemt ikke lyst til at holde på gaden!

Indtil sidste år brugte jeg P-kælderen i Matthæusgade - den var udmærket -
men måske lidt langt væk for dig

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : PaUZathrus

Dato : 23-06-08 14:31

On 23 Jun., 20:18, "Steen E." <steen-e*fje...@ofir.dk> wrote:

> Indtil sidste år brugte jeg P-kælderen i Matthæusgade - den var udmærket -
> men måske lidt langt væk for dig
>
> --
> Steen E.http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Jeg arbejdede på et tidspunkt i Nørrevoldgade - Mener det var nr. 6.
De har den fedeste gård, hvor der sagtens er plads til en MC - Der
synes jeg du skal prøve - ved ikke hvem der ejer bygningen længere -
men det ville være et godt sted for dig - og tæt på din bopæl.
Lykke til.
Brian

Fra : Jakob

Dato : 24-06-08 06:50

> [...]
>
> Så hvis I kender et sted i indre by, hvor jeg kan klemme min viffer
> ind i en gård/garage, så sig til. Giver gerne en mindre findeløn til

Tak for jeres forslag. Har været rundt og lure på mulige gårde, og har
i desperation sat flyers op. Nu håber jeg at en venlig sjæl kan
hjælpe. Mit første problem er netop at man ikke kan slå op hvem der
administrere de forskellige gårde.

Skrev til Israels Plads' parkeringshus, men af en eller anden grund
(som de ikke vil uddybe) så tager de ikke MC'er. De henviser til
parkeringshus på Østerbro.

Jeg leder videre.

/Jakob

Fra : Steen E.

Dato : 24-06-08 16:41

> [...]
>kan hjælpe. Mit første problem er netop at man ikke kan slå op
>hvem der administrere de forskellige gårde.

Gårde med flere ejendomme administreres iflg. Københavnske vedtægter af et
Gårdlaug.

Dette Gårdlaug vælges af ejerne og en god kontakt er formanden i Gårdlauget.
Han vil vide om vedtægterne tillader motorcykel parkering i gården, og evt.
om det gælder for ikke-beboere.

Prøv at Google på "Gårdlaug" så vil du givet finde nogle hjemmesider eller
evt. administrationsselskaber for det pågældende gårdlaug, som kender
formanden.

Når det er sagt ved jeg af egen erfaring (som tidligere formand for et
gårdlaug) at der ofte er en indflydelsesrig mødre-gruppe som ikke bryder sig
om at der er noget som deres kære små kan kravle op på/falde ned fra/brænde
sig på i gården ... så det kan være nødvendigt at dække den over osv.