Anders Majland skrev:
>> men forhandleren mener det er nok at tage ledningen til lambdasonden.
>
> Jeg ville nok skifte til en mere seriøs forhandler ... Det vil sikkert
> få styreenheden til at skifte til en anden mapninp ....
Tænkte lidt det samme.
Jeg kender ikke Kawazaki, men Suzuki har flere modeller hvor netop det
omdrejningsområde (3-4000 o/min)giver lignende problemer, og der hjælper
det ikke en fløjtende fis at skære lambdasonden fra. *
På Suzuki kan ECU'en justeres, så kuren er her at få ECU'en justeret,
enten via Tika- (det bedste) eller Yoshimura-"box". Om det er muligt på
Kawazaki ved jeg ikke, men undersøg det, det tager ikke lang tid og
virker udmærket.
TRE (Timing Retard Eliminator) er af flere også nævnt som en feature der
giver bedre respons og mindre "huggen" ved konstant gasgivning. Jeg ved
der fås TRE til Kawazaki også, og kan udføres som gør det selv meget
enkelt (adskild et stik og sæt TRE'en ind)
> Jeg deler din bekymring med at det kan risikere at forurene meget mere,
> men du kan også risikere at mangle en masse kræfter ....
Nemli'
*
Bare en tanke...
I europa er der gået styg mode i at fjerne lambdasonden, da det er Ihh
og Åhhh så godt - hvor imod i USA, hvor den ikke er at finde andre
steder end i Californien svjh, der er det lige omvendt, de vil mere end
gerne have sådan en smart feature... ak jeg naboens græs...
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC