foreslag til brugt begyndercykel
Fra : thomas

Dato : 20-06-08 21:59

Hej alle

Jeg påtænker at købe motorcykel - men har ikke kørt på 2 hjuler siden jeg
havde min yamaha FS1 4 gears for små 20 år siden

Jeg vil derfor begynde i den mindre ende - og tænker på en 200 - 400 ccm
cykel

har kigget på både yamaha, suzuki og honda - og en enkelt kawasaki

men er der nogen at foretrække ? - dem jeg har set på ligger fra 6000,- og
op til 15000,-
og da jeg ikke er sikker på om det nu også ER mig at køre på så'n en så skal
det helst være
så billigst som muligt.

Håber nogen kan råde mig lidt

Thomas Westerberg, Wberg Håndværkerservice - lille mester, stor service
+45 50513142

Tagdækning - tagtjek - tagservice - udv/indv maleopgaver - udskiftning af
termoruder

Fra : Ole Baun

Dato : 20-06-08 23:20

"thomas" skrev i en meddelelse
> [...]
> op til 15000,-
> og da jeg ikke er sikker på om det nu også ER mig at køre på så'n en så

Hej Thomas

Det kan godt være dyrt at købe billigt. Du får ikke meget motorcykel for
10.000,-
Hvis du køber japaner for 10 kkr så er sandsynlighed for at den snart for
brug for reperation en hel del større en dem der koster 2 - 3 gange så
meget.
Jeg ville hellere købe en 10 år gammel Suzuki GS500 for 30 kkr. end give 10
kkr. for et eller andet der er 20 - 30 år gammelt.
Hvis du vil have noget som du kan skrue på og sætte i stand, så er det
muligvis ikke nogen dårlig ide at købe noget til 10 kkr., men det lyder ikke
som det er det du vil.
En 10 år gammel GS500 taber ikke meget i værdi på et års tid eller to, hvis
du finder ud af at det ikke er dig.

Ole Baun
Suzuki DL650

Fra : Rexman

Dato : 21-06-08 06:42

"Ole Baun" <ole.baun@email.dk> wrote in

> [...]
> En 10 år gammel GS500 taber ikke meget i værdi på et års tid eller to,
> hvis du finder ud af at det ikke er dig.

Mulighederne er mange, skal du have en nem, uopslidelig begynder, som du
kan sælge uden nævneværdigt tab igen et par år efter, er der bl.a. Suzuki
GN250, og efterfølgeren GZ250. Honda CB250RS fra 80'erne er billig og
også et godt bud, men der skal du påregne lidt skruetid.

Skal maskinen være lidt større er Suzuki GS500 et særdeles godt bud.

GN250'eren kan fås for 10-14000 for en årgang 93-99, og GZ'eren ligger
lige 6-10 kilo højere alt efter årgang (99-05). Den kan stadigt fås fra
ny.

Du kan evt starte ud på Yamaha's nyeste YBR125 med indsprøjtning for bare
19.995 på tilbud i øjeblikket. Den kan altid indgå i en evt handel med en
forhandler, hvis du senere køber en større mc.

/Rexman

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-06-08 10:52

"Rexman" <rexman150@FJERNDETTEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Baun" <ole.baun@email.dk> wrote in

KLIP

> [...]
> GN250, og efterfølgeren GZ250. Honda CB250RS fra 80'erne er billig og
> også et godt bud, men der skal du påregne lidt skruetid.

Jeg kan kun anbefale GN'eren, GZ har en besynderlig kørestilling. Det
lokale køreteknisk anlæg har begge dele, og ingen (hverken elever eller
instruktører er glade for GZ'eren).
Men hvis du er meget over middelhøjde, så få en lang prøvetur, de er
begge lidt kortbenede.

> [...]
> en
> forhandler, hvis du senere køber en større mc.

Den er for meget "knallert". Hvor jeg sagtens kan nyde at køre på
datterens GN250, så synes jeg YBR er både for motorsvag, og for
"knallert-agtig".
Læg i øvrigt mærke til, at YBR er fremstillet i Kina, og selvom den er
fremstillet efter japanske kvalitetsnormer giver Yamaha kortere garanti
end på de større MC, de selv fremstiller.

Husk i øvrigt at afsætte nogle tusinde (nok mindst 7-8 af dem) til
hjelm, handsker, tøj med passende beskyttelse og støvler.

Jeg håber vi ses derude

Michael D
(BMW K75C)

Fra : H&M

Dato : 21-06-08 11:41

> [...]
> op til 15000,-
> og da jeg ikke er sikker på om det nu også ER mig at køre på så'n en så

Jeg ville købe noget som du er helt sikker på du kan komme af med igen, det
gør også dine pris overvejelser mindre vigtige.
Kan du ikke lide den, sælg den.
Har selv brændt fingrene en enkelt gang, ens egen smag kan være lidt udenfor
den brede mængde.
En farve, stand og type, som du nemt kan sælge igen.....

God jagt.