Originale reservedele mm. til forskellige ~
Fra : Dak

Dato : 19-06-08 14:20

Hvis i står og mangler varenr på en bestemt ting så kig evt her:

www.onlineparts.dk

Stødte sjovt nok først på den her i dag men kan da se at jeg skulle havde
besøgt den noget før. Kunne så være at jeg ville havde nået at få min
formstøbte benzinslange inden min ferie.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 19-06-08 13:23

Kanon Dak - tak for tippet!

Hvordan går det iøvrigt med din "kaburatorhistorie"?

Mvh Jesper

CBR 600 F3 '98

Fra : Dak

Dato : 19-06-08 21:47

>Hvordan går det iøvrigt med din "kaburatorhistorie"?

Den er på standby indtil min ferie er ovre. Enten skal vi prøve mindre dyser
eller også en hel åben udstødning. Lige nu kører den ok men har problemer
med at starte op kold og med choker på.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 20-06-08 01:08

Dak skrev:

> Den er på standby indtil min ferie er ovre. Enten skal vi prøve mindre dyser
> eller også en hel åben udstødning. Lige nu kører den ok men har problemer
> med at starte op kold og med choker på.

Fingrene 100% fra gassen!?

--
Armand.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-06-08 07:08

Armand wrote:

> Fingrene 100% fra gassen!?

Nemlig, og under ingen omstændigeheder har (hoved)dyser noget med start at
gøre. Mon ikke en almindelig servicering/rensning løser problemet.

I øvrigt kan jeg undres over, at man ikke bringer det mest elementære på
plads _før_ at der startes på "ombygninger"

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-06-08 07:30

Orla Pedersen wrote:

> I øvrigt kan jeg undres over, at man ikke bringer det mest elementære på
> plads _før_ at der startes på "ombygninger"

Jeg kan ikke. Carbonpotter er sexede - velfungerende originalt er
kedeligt. Boys will be boys

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 20-06-08 13:26

Orla Pedersen skrev:

> dyser

> Nemlig, og under ingen omstændigeheder har (hoved)dyser noget med start
> at gøre......

Jup! Klasseeksemplet fra det lokale RR-projekt er totaggerne, som næste
alle kæmper med at slå igang (á skubbe) ved kold motor: Jo mindre
startvillig motoren er, desto mere gas giver folk uværgeligt - Og så
sker der slet ikke noget
Men på samme måde er der også en af projektets efterhånden mest
forekommende CBR125'ere som ikke magter at starte v.h.a. selvstarteren,
og dén er næsten en umulighed at hjælpe med at skubbe igang: Rødderne
giver helt ubevidst gas idet de kobler til, hvorved at
"plæneklipper-motoren" kun giver ét host og melder "om'er"!
Bedste mulighed er at tvinge forekommende unge menneske til at holde
højre hånd på bremse-reservoiret og først røre gasgrebet når motoren
tydeligt tøffer afsted med igangsætnings-hastigheden - Men også dér er
der problemer: For voldsom gasgivning, for at komme ud af røret, drukner
ligeledes motoren - - - Og så er det at man finder ud af hvor ringe ens
kondition i grunden er :-|

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 20-06-08 16:05

> Fingrene 100% fra gassen!?

gør jeg også men den er efter den sidste justering (ved faktisk ikke helt
hvad han gjorde)desværre ikke villig mere.

Jeg tror desværre den trækker falsk luft ind et sted. :-/ karburatorerne
blev renset og den kørte super men på det seneste er den igen begyndt at
hoppe en anelse i tomgang. og jeg rejser imorgen tidlig så har ikke tid
til noget som helst.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"