USA fra Tennessee til Manhatan - go for it~
Fra : Richard

Dato : 17-06-08 20:23

Netop tilbage efter forrygende tre uger paa hjul i USA's Smokey og Blue
Ridge Mountains og en afsluttende, improviseret aftentur ind over
Manhattan forleden - se foreloebig billeder fra Manhattan, se galleriet
"Aftentur paa Manhattan, juni 2008". Flere fra turen foelger, naar jeg
faar sorteret dem.

Turen gik fra Smokey Mountains, TN, med de forrygende veje i omraadet
rundt Cherohala Skyway og Tail of the Dragon, et smut op i SE Ohio og West
(by God) Virginia med rutschebaneveje, tilbage til huntslodge.com ved
Cherohala Skyway og op langs de kurverige, storslaaede Blue Ridge Parkway
og Skyline Drive, forbi slagmarkerne ved Gettysburg, Antietam m.fl., i en
stor bue uden om NYC op til New Hapshire, inden turen sluttede i New
Jersey, hvorfra jeg sendte cyklen hjem med skib og selv tog flyet. Paa
vejen deltog jeg i et Honda V4 traef i Ohio sammen med et bundt rigtig
gode kammerater, der baade tager virkelig godt mod fremmede og hjaelper
hinanden i tykt og tyndt i det daglige.

Absolut et omraade, der er vaerd at koere i for enhver mc'ist - der er
noget for en hver smag, masser af gode veje og mange interessante steder
at besoege. Kan varmt anbefales, men pga. netop varmen nok bedst i starten
af maj og formentlig igen sidst i september.

Og for lige at sluge et par kameler ifht til et par forslag, jeg har
stillet herinde gennem aarene: Tail of the Dragon er da meget sjov, men
ret anstrengende at koere paa en stoerre cykel, da straekningen minder om
en kuperet gokartbane, der er trukket ud til 18 km og 318 vejsving. Saa er
Cherohala Skyway betydelig mere interessant at koere, 80-85 km med et rigt
udvalg af sving og hoejdeforskel fra svjh. 500 til godt 1,800 m. Men
omraadet i TN-delen af Smokey Mountains er saa fyldt med gode veje, at det
naesten er synd blot at fremhaeve de to. Belaegningerne paa de mindre veje
er generelt bedre end paa vore "tilsvarende", ikke mindst fra Virginia og
sydover, hvor frosten ikke slider vejene om vinteren.

Den anden kamel er, at det er slut med at indregistrere mc og bil i USA
for andre end derboende - 'Proof of Residency' og/eller 'Social security
number' er nu et krav for at indregistrere. Ikke som tidligere blot koebe
paa den ene kyst, forsikre og indregistrere mc'en, koere gennem landet og
saelge den igen ved hjemrejsen. Trods ihaerdige anstrengelser fandt jeg i
det mindste ikke smuthullet; men havde en god ven, der kunne indregistrere
og forsikre cyklen med mit navn som foerer. Det var ikke saerlig dyrt, og
gav ingen problemer, blot skulle forsikringen have data fra mit
international koerekort samt foerste udstedelsesdato paa det almindelige.

Flere indtryk fra turen foelger sikkert, naar jeg har fordoejet den lidt

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 17-06-08 14:08

On 17 Jun., 21:22, rpaderich...@netscape.net (Richard) wrote:
> [...]
>
> Flere indtryk fra turen foelger sikkert, naar jeg har fordoejet den lidt

Lyder rigtigt godt og spændende - hvor finder jeg galleriet

Bent
GSF1200S

Fra : Richard

Dato : 17-06-08 21:29

Bent_Albertslund wrote:

> Lyder rigtigt godt og spændende - hvor finder jeg galleriet

Ok, det var maaske for indsforstaaet, paa gruppens side http://dfmc.dk/
under Gallerier

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Leif

Dato : 17-06-08 21:41

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i meddelelsen
> inden turen sluttede i New Jersey, hvorfra jeg sendte cyklen hjem med
> skib og selv tog flyet.

Og hvor meget kostede den sejltur? og hvortil?
Mvh,Leif

Fra : Richard

Dato : 18-06-08 19:36

Leif wrote:

> Og hvor meget kostede den sejltur? og hvortil?

Schumacher / Titan Shipping tager USD 1,000 for handling i Newark, NJ,
eksportklarering, pakning i container og selve skibsfragten herover.
Dertil kommer knap 1,700 kr. for dansk klarerering og udpakning paa havnen.

Destinationen er Koebenhavn, evt. Aarhus, hvis de fleste koeretoejer i den
aktuelle container skal dertil.

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Leif

Dato : 18-06-08 20:45

> [...]
> havnen.
>
> Destinationen er Koebenhavn, evt. Aarhus, hvis de fleste koeretoejer i den

Mange tak, Leif

Fra : Richard

Dato : 18-06-08 19:42

Naa, ja, glemte at vise brutto-ruten med yderpunkter og stop; den faktiske
tur gik hovedsagelig paa biveje og blev da ogsaa naesten dobbelt saa lang
inkl. alle de lokale ture:

http://www.mapquest.com/mq/5-*md8ULAsnjRzXBoO

--
Richard Pade, Klampenborg, DK