begynder wheelie ?
Fra : Coraggio

Dato : 16-06-08 17:46

Hej Gruppe

Jeg har lige handlet mig en TL1000R efter 9års pause grundet
familieforøgelse...men nu er jeg tilbage og har brugt ventetiden på at læse
de mange spændende indlæg - jeg har altid ønsket mig at kunne køre på
baghjul - men lærte det aldrig rigtig dengang, havde ellers mulighederne da
jeg kørte på en ZX-9R. Jeg har læst de fleste indlæg om emnet, og fundet ud
af at der er to måder (med eller uden kobling) så nu er mit spørgsmål
hvilken måde er den sikreste eller roligste (husker det som lidt voldsomt
!?) og er der nogen forskel på øvelsen på en R4 og en V2 maskine !?

Hilsen Brian

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 16-06-08 18:07

http://www.bike.dk/content/2337/
- god fornøjelse!

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 16-06-08 11:26

On Jun 16, 7:07 pm, Niels Rasmussen <boell...@stofanet.dk> wrote:
> http://www.bike.dk/content/2337/
> - god fornøjelse!

Eller den her, så behøver man ikke at have drukket for at kunne forstå
sproget: http://www.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk

--
// brian ;)

Fra : Ole

Dato : 16-06-08 18:07

Coraggio wrote:
> [...]
> hvilken måde er den sikreste eller roligste (husker det som lidt voldsomt
> !?) og er der nogen forskel på øvelsen på en R4 og en V2 maskine !?

Tror du ikke du skal starte med at holde begge hjul
nede det næste år inden du knækker nakken?

Wheelies er noget man laver når man kender
sin MC 110% !

http://www.youtube.com/watch?v=A5PBKRH0oMk

http://www.youtube.com/watch?v=lUcA04Yb8v4

http://www.youtube.com/watch?v=blqPF2D6adA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=VrvVZ4Sfw_U&feature=related

Men ok, lad os høre hvor meget du fik smadret...

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-06-08 18:37

Ole skrev den 16 jun 2008 i
klip
> Tror du ikke du skal starte med at holde begge hjul
> nede det næste år inden du knækker nakken?

...og gør din familie en forsørger mindre på den ene, eller den
anden rigtig alvorlige måde =:-/

Fra : Coraggio

Dato : 16-06-08 18:45

> [...]
>
> Wheelies er noget man laver når man kender
> sin MC 110% !

> Men ok, lad os høre hvor meget du fik smadret...

Rettelse : Jeg havde nu ikke tænkt mig at træne wheelies den først kommende
weekend eller for den sags skyld nogen anden weekend i denne sæson, så jeg
burde nok have ventet med at spørge - SORRY MIN FEJL - men var bare
nysgerrig, for dengang fandtes der ikke nogen nyhedgruppe man kunne spørge
eller youtube hvor man kunne se hvordan man skulle, eller vigtigere hvordan
man ikke skulle gøre...

....hvis man ikke spørger - får man heller ikke noget svar !??

Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 16-06-08 20:30

> ...hvis man ikke spørger - får man heller ikke noget svar !??

Sandsynligheden for at gå på røven er stor... Tror godt de fleste af dem der
er gode til det vil indrømme at færdighed har de ikke fået uden styrt ...

Min konklusion - Det skal man ikke øve på en dyr maskine med dansk
nummerplade, og slet ikke en kåbecykel. Altså medmindre at man har så mange
penge at det ikke betyder noget at skulle rep for 20-30kkr efter en ups'er -
eller ikke er bange for gaffa ...

Det er jo også en selvfølge at den slags kun foregår på øde områder hvor
risikoen for os andre er minimal - bare skift tilbage til youtube for at se
hvor let man laver ravage .... Ikke som ham der midt i Vig lige skulle vise
sig for os der holdt for rødt lys... Han blev da på hjul mens han hastighed
nåede (guesstimeret) over 100km/t inden han satte hjulet ned igen. Han fik
ikke mange beundrende blikke, hverken fra mig eller bilisterne ... Jeg kunne
heller ikke lade være med at signalere "hul i hovedet" til ham. Ved ikke om
han så det ....

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 20:43

On Mon, 16 Jun 2008 21:30:05 +0200, Anders Majland wrote:

> Sandsynligheden for at gå på røven er stor...

Ahædr, kommer lige i tanke om Rittig's historie om tandbørsten.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 07:03

> Ahædr, kommer lige i tanke om Rittig's historie om tandbørsten.

Ja efter en "fedtslibning" skal der lige renses efter ... Og var det ikke en
neglebørste de plejer at bruge på skadestuerne

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 20:43

On Mon, 16 Jun 2008 19:45:19 +0200, Coraggio wrote:

> ...hvis man ikke spørger - får man heller ikke noget svar !??

Dét er der en sandhed i.....

Tre ting:

En wheelie, som er forsvarlig, ses sjældent af andre end udøveren.

En wheelie, som ikke ses af andre, er en flad fornemmelse.

La' vær'

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 17-06-08 02:41

On 17 Jun., 08:02, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Ja efter en "fedtslibning" skal der lige renses efter ... Og var det ikke en
> neglebørste de plejer at bruge på skadestuerne

Og Rittig er ellers ferm til at køre på baghjul.
Vi kørte engang ved siden af hinanden, stille og roligt så vi kunne
snakke sammen. Så hev han den lige op på baghjulet, men uden at øge
farten noget særligt, så vi kunne stadig køre stille og roligt ved
siden af hinanden og snakke sammen. Efter omkring 100 meter satte han
den stille og roligt ned igen, og vi snakkede bare videre imens som om
intet var hændt.
Og alligevel indrømmer han, at pludselig så smutter den altså, selvom
man synes man har styr på det, så man skal være klar til at tage lidt
skrammer.

Så mit råd er; køb en "wheelie bike", f.eks. en gammel Yamaha XT350'er
eller sådan noget, og leg med den. Tøjet kan få nogle ridser, pyt med
det, og skulle man være uheldig at få et knoglebrud så vokser det
sammen igen, men det er s*u synd at smide rundt med sådan en
TL1000R.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-06-08 18:12

Coraggio skrev:
> Hej Gruppe
>

> Hilsen Brian

Der er set troll'e i NG skoven :-\

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-06-08 06:20

J.C.Kløve wrote:
> Der er set troll'e i NG skoven :-\

Tilbage til det seriøse - kan jeg bruge Silikolene 15w40 på min FJ?

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-06-08 06:36

Torben Scheel skrev:

> Tilbage til det seriøse - kan jeg bruge Silikolene 15w40 på min FJ?

... ikke nok med du kan, du skal!

På en ældre skamkøret FJ'er der smides de mest utrolige steder rundt om
i Europa, vil dette tyktflydende liquidum med størst sansynlighed
forblive i motoren

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-06-08 06:56

J.C.Kløve wrote:

> .. ikke nok med du kan, du skal!
>
> På en ældre skamkøret FJ'er der smides de mest utrolige steder rundt om
> i Europa, vil dette tyktflydende liquidum med størst sansynlighed
> forblive i motoren

Tyktflydende?!? Det er tyndere end manualen foreskriver (20w40) Er
der noget med at det skyr vand og TEC2000? Jeg har en del
gearkassereparationsvæske, DOT4 (for bedre koblingsgrip), og andre
tilsætningsmidler i sumpen, så jeg er sikker på at motoren holder længst
muligt. Men det skal jo gerne blande sig med olien (den smule der er
plads til).

Kan det i øvrigt passe at jeg kan mærke effekten af de blyhagl jeg lagde
i luftfilterkassen i februar nu?

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-06-08 07:22

Torben Scheel skrev:

> Tyktflydende?!? Det er tyndere end manualen foreskriver (20w40)

Dælme om ikke du her ret - 3 - hhv 3,35 l pr skift.
Ser ikke noget problem i at anvende 15w40 umiddelbart

> [...]
> tilsætningsmidler i sumpen, så jeg er sikker på at motoren holder længst
> muligt. Men det skal jo gerne blande sig med olien (den smule der er

wabewha?? - TEC 2000 - (et DANCO Oil produkt - deres kæde olie er jeg
skutte imponeret af :-\) DOT4 har du tabt sutten????... eller har du
haft Fj'eren med til bio-nummerolog??

> Kan det i øvrigt passe at jeg kan mærke effekten af de blyhagl jeg lagde
> i luftfilterkassen i februar nu?

=8-/

har du prøvet zink - det virker fint i mit træfyr når der er for meget
løbesod i skorstenen

--
Dun@nt der er noget forvirret over denne dialogs udvikling

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-06-08 08:48

J.C.Kløve wrote:

> wabewha?? - TEC 2000 - (et DANCO Oil produkt - deres kæde olie er jeg
> skutte imponeret af :-\) DOT4 har du tabt sutten????... eller har du
> haft Fj'eren med til bio-nummerolog??

Rolig nu - jeg spinder bare en ende på Esters olier, snakeoil og anden
velkendt olieviden. Der kommer ikke andet end mineralsk Louis 20w40 på
dén bør.

> =8-/

Giver fantalastisk grip på baghjulet - lidt ligesom passagerer - men
uden de uheldige sideeffekter

> har du prøvet zink - det virker fint i mit træfyr når der er for meget
> løbesod i skorstenen

Det sætter sig i tænderne. Skodprodukt - hvem fandt på det? Og
forhandleren vil ikke engang erkende problemet - han vrøvler bare om det
periodiske system.

Nå, overspringshandlinger slut - back to work.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 17-06-08 22:16

Torben Scheel skrev:

> Tilbage til det seriøse - kan jeg bruge Silikolene 15w40 på min FJ?

Sil-ko-le-ne (nu vi er ved sprog-revserierne)!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-08 06:50

Armand wrote:

> Sil-ko-le-ne (nu vi er ved sprog-revserierne)!

Ved Zeus - du har ret! Tak

--
vh
Torben