Lynlås i læderdragt, kan de repareres?
Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 16-06-08 01:49

Min ellers velfungerende 3 år gamle Vanucci 2-delt læderdragt er
begyndt at have lidt problemer med lynlåsen der forbinder bukser med
jakke. Den er begyndt på at skille af når den er lynet, begyndende i
den side hvor man starter med at lyne, hvilket også gør det ret svært
at lyne den fra hinanden igen.

Er der nogen der enten har den store lynlås fører eksamen og evt. kan
give et par fif til hvad der er galt (der er umiddelbart intet at se
på den) eller om det evt. er muligt at få sat en ny lynlås på et sted?
Det vil være lidt kedeligt at kassere hele dragten bare for det.

--
// brian - SV1000S K6

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-06-08 09:35

Brian Lund Larsen skrev:

> [...]
> på den) eller om det evt. er muligt at få sat en ny lynlås på et sted?
> Det vil være lidt kedeligt at kassere hele dragten bare for det.

I Aalborg er der en "kinerser" skrædder på boulevarden, ham ville jeg
spørge om det var noget han kunne klare.
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-06-08 09:55

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har med held brugt en buntmager (syr pelse) da jeg boede på
Sjælland. Her hvor jeg bor nu, klarer Hånd-skomageren i Viborg tingene.
Han har også modificeret et par standard Vanucci læderjeans, og syet
lynlåse i benene, og så er han meget rimelig med priserne (og MEGET
snakkesalig)

Michael D

Fra : Glavind

Dato : 16-06-08 22:42

Brian Lund Larsen skrev:
> [...]
> på den) eller om det evt. er muligt at få sat en ny lynlås på et sted?
> Det vil være lidt kedeligt at kassere hele dragten bare for det.

Hej Brian.
Jeg har reddet flere lynlåse, som også har skillet.
Jeg klemte glideren sammen på siden med en polygribtang. Så klemmes
lynlåsen mere sammen.
Hvis det ikke virker kan glideren skiftes. Det koster ca. 40 kr.
Mvh
Glavind

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-06-08 00:08

Brian Lund Larsen skrev den 16 jun 2008 i
m:

klip
> [...]
> at se på den) eller om det evt. er muligt at få sat en ny lynlås
> på et sted? Det vil være lidt kedeligt at kassere hele dragten

Fra for ikke så længe siden disse:
http://tailoring.suite101.com/article.cfm/zipper_repair
http://www.zipperrescue.com/clothing.asp

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 26-06-08 14:20

On Jun 16, 11:42 pm, Glavind <glav...@j-glavind.dk> wrote:

> [...]
> lynlåsen mere sammen.
> Hvis det ikke virker kan glideren skiftes. Det koster ca. 40 kr.

Tak til alle, det var faktisk bare det her der skulle til, et lille
klem på glideren og den virker igen.

--
// brian