Lidt tyskhjælp og forhandler af plastde
Fra : Dak

Dato : 15-06-08 15:36

Står og skal lede efter en ny forskærm da et stykke er faldet af den
gamle. Så hvad kalder man sådan en på tysk?

Og nogen som kender nogen uoriginale fabrikanter af forskærme til min
cykel?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 15-06-08 15:46

Dak skrev:
> Står og skal lede efter en ny forskærm da et stykke er faldet af den
> gamle. Så hvad kalder man sådan en på tysk?

"Kotflügel"

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 15-06-08 17:34

> "Kotflügel"

Danke..

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : TWL

Dato : 15-06-08 17:40

Dak wrote:

> [...]
> gamle. Så hvad kalder man sådan en på tysk?
>
> Og nogen som kender nogen uoriginale fabrikanter af forskærme til min

Måske du kan finde noget her :

http://www.bike-teile.de

mvh Thomas

Fra : Dak

Dato : 15-06-08 17:53

> Måske du kan finde noget her :
>
> http://www.bike-teile.de

har ledt. købte en luftfilterkasse forleden.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-08 06:47

Dak wrote:

> har ledt. købte en luftfilterkasse forleden.

Næste gang du shopper MC, så kig efter en komplet

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-06-08 10:21

> Næste gang du shopper MC, så kig efter en komplet

Puha Torben, gnider du nu ikke salt i såret?
;-(

Michael D

Fra : Dak

Dato : 16-06-08 15:10

> Næste gang du shopper MC, så kig efter en komplet

okay, hvor tit er det lige at man kigger indeni luftfilterkassen når man
køber en mc? Det er jo kun afsatsen som dirigere luften som mangler. Og
den kan man ikke se medmindre man splitter luftkassen ad og kigger ned i
den.

Og angående skærmen så var den komplet men den har på bare 2500km
smidt/revnet lidt af skærmen af.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-08 15:23

Dak wrote:

> [...]
> køber en mc? Det er jo kun afsatsen som dirigere luften som mangler. Og
> den kan man ikke se medmindre man splitter luftkassen ad og kigger ned i

Indrømmet. Det var nu også blot for at drille lidt.

> Og angående skærmen så var den komplet men den har på bare 2500km
> smidt/revnet lidt af skærmen af.

Surt. Var det en Honda, sagde du? Hvad siger forhandleren?

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 16-06-08 19:52

> Surt. Var det en Honda, sagde du? Hvad siger forhandleren?

Han gik helt bananas da jeg nævnte det. Da det var en brugt cykel så gik
sådan noget ikke ind under garanti og reklamations osv. og det var ej
hellere end mangel eller fejl ved mc'en. :-/ Og at jeg var en ud af 100
som kom og brokkede sig over det.

Så du kan vel gætte på hvor jeg ikke gør forretninger fremover.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-06-08 06:16

Dak wrote:

> [...]
> som kom og brokkede sig over det.
>
> Så du kan vel gætte på hvor jeg ikke gør forretninger fremover.

Jeg ser det som en klar tilkendegivelse af at der er større chancer for
at få en reel handel hos cyklens ejer (privat handel), og at
forhandleren(-erne) blot stikker avancen i lommen i stedet for at bruge
en del på garantiforpligtelsen.

--
vh
Torben