Argh..benzinslange lille utæt->stor utæthe~
Fra : Dak

Dato : 13-06-08 16:16

Ja man skulle tro at de højere magter ikke vil have jeg kører på ferie med
min cykel.

I morges kunne jeg så lugte en anelse benzin men kunne ikke nå at gøre noget
ved det. Jeg kommer hjem på cyklen og tager tanken af. Kan se at der ligge
benzin på benzinfilteret?. Kan så konstatere at benzinslangen fra tanken
ikke er sat ordentlig på og at der er en lille revne på den ved tanken. Jeg
sætter så lige hurtigt noget gaffatape på i håb på jeg lige kan køre over
til stevens mcshop efter en ny. Men da jeg har sat benzinslangen til og
løfter tanken en anelse for at se at den sidder ordentligt så kommer der
ellers en revne i slangen som går næsten helt over. resultatet er
selvfølgelig når jeg sætter benzinhanen på on så fosser det bare ud med
benzin over hele cyklen. Så for at gøre historien kort.

Benzinhane=off -> slanger af -> utætte slange helt af -> cykle ca. 5 km til
stevens mc shop -> spørg om de har den -> steven siger den er formstøbt og
skal bestilles -> Jeg bestiller og betaler 105kr for 10 cm slange -> steven
siger at den først kommer TORSDAG! :-/ -> Mig cykle over til Mekonomen ->
køber en alm. benzinslange 1 m til ca. 40kr -> Cykler hjem -> skærer slangen
til -> sætter slangen på -> kører en tur -> Ingen blokering/læk indtil
videre.

Nå ja, og så skal jeg på ferie på lørdag i næste uge, så hvad mon der mere
kan gå galt? 7-9-13.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Anders Majland

Dato : 13-06-08 19:31

> Men da jeg har sat benzinslangen til og løfter tanken en anelse for at se
> at den sidder ordentligt så kommer der ellers en revne i slangen som går
> næsten helt over.

Det er ikke uden grund at benzin of bremseslanger skal skiftes
refelmæssigt - Tag og kig grundigt på resten af køle/benzin og bremseslanger

Fra : Ole

Dato : 13-06-08 19:57

Dak wrote:
> [...]
> videre.
>
> Nå ja, og så skal jeg på ferie på lørdag i næste uge, så hvad mon der mere

Tror du ikke du skal købe en ordentlig MC ?

Eller måske bruge et ordentligt værksted...

Angående dine ferieplaner, så frygter jeg lidt hvordan
det vil gå dig, hvis man læser dine indlæg så har du haft
mere travlt med at få et par heste mere med Dyno, altså
ødelægge dine fine karburatorer, end at måske bruge tiden
på et kørekursus/ gøre MCen og dig klar til turen.

Jeg skal nok krydse fingre for dig

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-06-08 09:02

> Nå ja, og så skal jeg på ferie på lørdag i næste uge, så hvad mon der mere
> kan gå galt? 7-9-13.

husk gaffa og strips til turen, kan fikse meget

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11