Søges: Oprindelig nypris på Yamaha XS 360
Fra : Term the Worm

Dato : 12-06-08 09:26

Hej,

da jeg sku' forsikre min nye gamle mc, fik jeg det evindelige spm. om,
hvad den oprindelig
har kostet. Da den eneste kilde jeg kan komme i tanke om er mc revyen,
har jeg været
bibliotek.dk igennem, men 1974-2005 findes tilsyneladende kun i hhv
Hjørring og Odense.
Det er lige langt nok fra Herfølge, bare for at tilfredsstille min
egen nysgerighed - også
mht om mit gæt (25 kilo) var helt ude i hampen.

Og så var det også lige at samvittigheden vandt over bekvemmeligheden
(og et bittorrent
download på ca. 600 MB tilskynder _min_ samvittighed) og jeg bestemte
mig for at spørge
her, om nogen har årgang 76-77-78 af MC Revyen liggende og gider se,
om cyklens
daværende nypris skulle være er omtalt dér.

Det er en Yamaha XS 360 (varianten hedder vistnok 2D? "1U4" m.
alufælge og skiver i
begge ender), indregistreret første gang i '78.

På forhånd tak,
Per Termark

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 16:50

On Thu, 12 Jun 2008 08:26:26 -0700 (PDT), Term the Worm wrote:

> mht om mit gæt (25 kilo) var helt ude i hampen.

Afløseren XS400 kostede i 79 Kr. 18.833,-

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Grunnet

Dato : 12-06-08 16:54

I nyhedsmeddelelse:
dc5db5cf-7573-4bbd-99cc-4d3dbb4115ab@x35g2000hsb.googlegroups.com,
skrev Term the Worm <termtheworm@gmail.com> følgende:
> [...]
> alufælge og skiver i
> begge ender), indregistreret første gang i '78.

Iflg. MC-revyen 1978 var prisen 15.929 kr.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 12-06-08 17:41

Grunnet skrev:

> Iflg. MC-revyen 1978 var prisen 15.929 kr.

Jup!
360'eren var min første motorcykel og kostede i '77 godt 15½ tusinde
kroner.
I '78 kom den opborede XS400 til godt 18.000,- og dét blev det sidste
salgs-år for 360'eren!

--
Armand.

Fra : JimR

Dato : 16-06-08 21:34

Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kroner.
> I '78 kom den opborede XS400 til godt 18.000,- og dét blev det sidste

XS360 var også min første i en lang række Yahama'er og den gjorde god gavn i
de år jeg studerede.

En næsten smuk cykel, velkørende og robust og i den lækre candyrøde farve!

JimR

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 12-06-08 21:39

"Term the Worm" <termtheworm@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Mc-revyen 1977 siger 15.449 og 1978 siger 15.929

Michael D