Test af læder dragt med 50-55 stykker.
Fra : Ninja Rider

Dato : 11-06-08 15:58

Hejsa

Så blev det min tur, til at prøve efter... dog ikke på MC'en men på min
scooter.
Jeg havde været ude og ræse på mc'en, og da jeg kom hjem, synes jeg lige
jeg ville til at øve sving og baghjuls kørsel, på min scooter.
Jeg havde af samme grund alt mit lædertøj, sko, rygskjold og hjælm på.
Da jeg ville hjem af, pressede jeg den til maks gennem et 90c sving,
lige før mit hus...
Der fik jeg lagt den så langt ned, at støtte foden gik i asfalten, og
det resulterede self, i at baghjulet slap, og scooteren og mig, skred en
12m inden vi ramte kantstenen.
Jeg rejste mig med det samme, og fik scooteren op igen, og kunne køre
hjem af med det samme.
Min dragt har fået et par skrammer på knæ, og albuer, men så lidt så man
tror det er løgn.
Det eneste der skete med mig, er en lille forstuelse i højre hånd.

Jeg vil sige at jeg er meget imponeret over så lidt slid der var på
dragten, efter sådan en kuretur hen af asfalten.
Scooteren fik smadret en del af kåben samt forlygten og side spejlet, og
risset extremt meget på den ene side og noget af motoren.

Men hvad fa'n. Jeg bad jo nærmest selv om det.....
Kald mig bare tosset, men det er sQ sundt en gang i mellem at finde
nogle grænser...

--
Mvh Emil Gundersen
Suzuki GSX-RT600 SRAD

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-06-08 17:29

"Ninja Rider" <emil.gundersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad fa'n. Jeg bad jo nærmest selv om det.....
> Kald mig bare tosset, men det er sQ sundt en gang i mellem at finde

Og humøret fejler tilsyneladende heller ikke noget.
Godt der ikke skete mere.
God bedring med poten.

Michael D

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-08 20:18

> [...]
>
> Men hvad fa'n. Jeg bad jo nærmest selv om det.....
> Kald mig bare tosset, men det er sQ sundt en gang i mellem at finde

Nu ved du så hvorfor at div. scooter racere ikek har støttefoden på..

Dog sker det samme når varioskjoldet ligges imod.. Der ligger man bare lige
"lidt" længere nede.. Been there done that... I Tshirt og jeans
Smerte er iøvrigt ikke en straf men en indikation på at man lever og skal
lige love for at jeg levede efter den tur

Fra : Anders Majland

Dato : 12-06-08 09:03

> Nu ved du så hvorfor at div. scooter racere ikek har støttefoden på..

På XT'en har jeg centerstøttefod - når den begynder at larme er det en god
indikation af det går lige friskt nok til offenlig vej ....

> Been there done that... I Tshirt og jeans
> Smerte er iøvrigt ikke en straf men en indikation på at man lever og skal
> lige love for at jeg levede efter den tur

Men tråden er en god reminder på at ordenligt udstyr gør en forskel

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-06-08 16:36

> På XT'en har jeg centerstøttefod - når den begynder at larme er det en god
> indikation af det går lige friskt nok til offenlig vej ....

> Men tråden er en god reminder på at ordenligt udstyr gør en forskel

Jo tak .. Jeg køre heller ikke i jeans og Tshirt mere hvis farten skal over
50kmt

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-06-08 07:21

OZ3BTO wrote:

> Jo tak .. Jeg køre heller ikke i jeans og Tshirt mere hvis farten skal over
> 50kmt

Hvordan kontrollerer du andres fart når du kører uden beskyttelse

--
vh
Torben