/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Er det en fejl - koblingen
Fra : Siavash T.


Dato : 11-06-08 02:40

Hej alle

På min makkers Intruder 1400 skal man næste slippe koblings grebet før
den begyder at køre. Der er tale om, som bekendt, en hydraulisk
kobling der ikke kan indstilles. Er det ikke en fejl? Hvis ja, hvad
kan der være årsagen til dette?

mvh
Siavash T.

 
 
H&M (11-06-2008)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 11-06-08 14:04

På min makkers Intruder 1400 skal man næste slippe koblings grebet før
den begyder at køre. Der er tale om, som bekendt, en hydraulisk
kobling der ikke kan indstilles. Er det ikke en fejl? Hvis ja, hvad
kan der være årsagen til dette?

Jeg har det samme på min nyerhvervede ST1100 Pan European.

Det siges at være luft i systemet, så en udluftning skal da prøves.( jeg vil
prøve det, olien skal jo skiftes anyway. )
Husk en stor klud omkring beholderen, når du skruer låget af.....Du vil ikke
have DOT 4 på din MC.


Anders Houmark (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 11-06-08 19:26


"Siavash T." <siavash.taghizadeh@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:7729462d-9e81-442f-b9d0-4ceaccd3a757@p25g2000hsf.googlegroups.com...
Hej alle

>På min makkers Intruder 1400 skal man næste slippe koblings grebet før
>den begyder at køre. Der er tale om, som bekendt, en hydraulisk
>kobling der ikke kan indstilles. Er det ikke en fejl? Hvis ja, hvad
>kan der være årsagen til dette?

Jeg har lige været ude og prøvekøre en BMW K1200S og et par uger tidligere
en Yamaha fazer600, og de havde begge to samme måde at koblingen virker på.
Den skulle næsten helt ud.. Først troede jeg at den stadig stod i frigear..
Jeg synes det bliver besværligt at nå helt derude, selvom jeg har lange
fingre/stor hånd. En pige med en lille hånd må da skulle slippe styret og så
kun holde koblingshåndtaget .. Virker omvendt for mig, og uden logik. Brød
mig slet ikke om det.

Mvh Anders



Ukendt (12-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-06-08 16:44

On Wed, 11 Jun 2008 20:26:10 +0200, Anders Houmark wrote:

> Jeg har lige været ude og prøvekøre en BMW K1200S

Justeres på fingerskruen under grebet

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Anders Houmark (12-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 12-06-08 19:00


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:lsuu1fw8zbu7.1iune3yszjgot$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 11 Jun 2008 20:26:10 +0200, Anders Houmark wrote:
>
>> Jeg har lige været ude og prøvekøre en BMW K1200S
>
> Justeres på fingerskruen under grebet

ooh smart.
Blinklyset var sgu specielt på sådan en. En kontakt på hver siden af styret,
og så en dårlig designet slukkontakt. Den var smal og umulig at ramme der
hvor min finger kunne nå til, og der hvor den gik ud sad for langt henne mod
midten af styret til at jeg umiddelbart kunne nå.. Så hånden skulle flyttes
fra styret, og gashåndtaget var enormt følsomt. Drej det en mm og den tager
gas. ret irriterende at der ikke var lidt slup i det, eller i det mindste
bare lidt mindre gang i den ved 1% drejning af rullen.. Brød mig faktisk
ikke om maskinen, slet ikke min stil. :)

Mvh Anders



Ukendt (12-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-06-08 20:10

On Thu, 12 Jun 2008 19:59:32 +0200, Anders Houmark wrote:

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:lsuu1fw8zbu7.1iune3yszjgot$.dlg@40tude.net...
>> On Wed, 11 Jun 2008 20:26:10 +0200, Anders Houmark wrote:
>>
>>> Jeg har lige været ude og prøvekøre en BMW K1200S
>>
>> Justeres på fingerskruen under grebet
>
> ooh smart.
> Blinklyset var sgu specielt på sådan en.

Jeg vil aldrig undvære de tre knapper igen. Dét sammen med selvsluk er
simpelthen genialt

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

J.E. (12-06-2008)
Kommentar
Fra : J.E.


Dato : 12-06-08 19:24


"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:485018bd$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Den skulle næsten helt ud.. Først troede jeg at den stadig stod i frigear.. Jeg synes
> det bliver besværligt at nå helt derude, selvom jeg har lange fingre/stor hånd. En pige
> med en lille hånd må da skulle slippe styret og så kun holde koblingshåndtaget .. Virker
> omvendt for mig, og uden logik. Brød mig slet ikke om det.
>

Uanset om koblingen tager ved eller ej er vandringen vel den samme
for grebet, så derfor forstår jeg ikke det med at det er svært at "nå
der ud" ? I øvrigt har man vist også flest trækkæfter i fingrene længere
væk fra styret end helt tæt på hvis den først tager ved der.
Du kører vel ikke med koblingsgrebet halvt trukket hele tiden


Anders Houmark (13-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 13-06-08 00:04


"J.E." <je2@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g2rplf$2vtk$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> skrev i en meddelelse
> news:485018bd$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den skulle næsten helt ud.. Først troede jeg at den stadig stod i
>> frigear.. Jeg synes det bliver besværligt at nå helt derude, selvom jeg
>> har lange fingre/stor hånd. En pige med en lille hånd må da skulle slippe
>> styret og så kun holde koblingshåndtaget .. Virker omvendt for mig, og
>> uden logik. Brød mig slet ikke om det.
>>
>
> Uanset om koblingen tager ved eller ej er vandringen vel den samme
> for grebet, så derfor forstår jeg ikke det med at det er svært at "nå
> der ud" ? I øvrigt har man vist også flest trækkæfter i fingrene længere
> væk fra styret end helt tæt på hvis den først tager ved der.
> Du kører vel ikke med koblingsgrebet halvt trukket hele tiden

Du kunne reelt slippe koblingen 80% uden at der skete noget. Den vandring
man bruger til at koble til på, var meget kort og lå helt yderst på grebet.
Synes det var svært at have føling med det derude. Har lavet en lille
tegning, for at illustrere.
www.andersh.dk/koblingsgreb.jpg Det lilla er bmw'ens og det røde er min
kawasaki. Vandringen på min føles større, eller også er det fordi
tilkoblingen sker længere inde mod håndtaget. Synes i hvert fald det er
langt lettere at styre på min maskine :)

Mvh Anders



Ukendt (13-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-06-08 06:11

On Fri, 13 Jun 2008 01:03:42 +0200, "Anders Houmark"
<sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote:

>Synes det var svært at have føling med det derude. Har lavet en lille
>tegning, for at illustrere.
>www.andersh.dk/koblingsgreb.jpg

Det er fordi det er bremsegrebet

Torben Scheel (13-06-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 13-06-08 07:08

Bt wrote:
> On Fri, 13 Jun 2008 01:03:42 +0200, "Anders Houmark"
> <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote:
>
>> Synes det var svært at have føling med det derude. Har lavet en lille
>> tegning, for at illustrere.
>> www.andersh.dk/koblingsgreb.jpg
>
> Det er fordi det er bremsegrebet

... og maskinen trænger alvorligt til nye bremseslanger hvis vandringen
er _så_ lang

--
vh
Torben

Anders Houmark (13-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 13-06-08 12:54


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48520ebc$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Bt wrote:
>> On Fri, 13 Jun 2008 01:03:42 +0200, "Anders Houmark"
>> <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote:
>>
>>> Synes det var svært at have føling med det derude. Har lavet en lille
>>> tegning, for at illustrere.
>>> www.andersh.dk/koblingsgreb.jpg
>>
>> Det er fordi det er bremsegrebet
>
> .. og maskinen trænger alvorligt til nye bremseslanger hvis vandringen er
> _så_ lang

BLAAAAH Blalblblalb :D

Havde ikke lige et billede af den anden side.. TÆNKTE at jeg nok skulle have
skrevet det, men tænkte så at der ikke var nogen herinde med mindre
blodtilførsel til hjernen end mig.. men det var der så alligevel

:)



LasseNC (12-06-2008)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 12-06-08 06:42

On Jun 11, 7:26 pm, "Anders Houmark"
<sunsiten...@fjerndette.andersh.dk> wrote:
> "Siavash T." <siavash.taghiza...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:7729462d-9e81-442f-b9d0-4ceaccd3a757@p25g2000hsf.googlegroups.com...
> Hej alle
>
> >På min makkers Intruder 1400 skal man næste slippe koblings grebet før
> >den begyder at køre. Der er tale om, som bekendt, en hydraulisk
> >kobling der ikke kan indstilles. Er det ikke en fejl? Hvis ja, hvad
> >kan der være årsagen til dette?
>
> Jeg har lige været ude og prøvekøre en BMW K1200S og et par uger tidligere
> en Yamaha fazer600, og de havde begge to samme måde at koblingen virker på.
> Den skulle næsten helt ud.. Først troede jeg at den stadig stod i frigear..
> Jeg synes det bliver besværligt at nå helt derude, selvom jeg har lange
> fingre/stor hånd. En pige med en lille hånd må da skulle slippe styret og så
> kun holde koblingshåndtaget .. Virker omvendt for mig, og uden logik. Brød
> mig slet ikke om det.
>
> Mvh Anders

Har samme problem på VFR'en, jeg har vendt mig til det nu. Men ellers
burde det kunne justeres med nogle shims?

Ukendt (12-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-06-08 16:44

On Thu, 12 Jun 2008 05:42:28 -0700 (PDT), LasseNC wrote:

> Har samme problem på VFR'en, jeg har vendt mig til det nu. Men ellers
> burde det kunne justeres med nogle shims?

Næeh, men brug dog justeringen på grebet Det er lavet til det samme.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste