Tænker på at købe en ny V-Strom med masser af fabriksmonteret udstyr.
Modellen med alt udstyret forhandles ikke ved de autoriserede Suzuki
forhandlere i danmark, men det gør den i Holland, og hjemtages til danmark
af en forhandler, som normalt "kun" forhandler brugte motorcykler.
Køber jeg en "nøgen" V-Strom herhjemme og sætter tilsvarende Suzuki
fabriksudstyr på, skal jeg betale 10-12.000 kr for udstyret, og herefter
også noget for monteringen, som nok ikke er helt billig.
Jeg kan altså spare 12-15.000 kr. ved at købe den parallel importerede
V-Strom
(Kaldes vel også parallel import)
Det er fristende at spare de mange penge, men kan jeg mon få problemer med "mafiaen"
af autoriserede Suzuki forhandlere, som måske ikke vil lave serviceeftersyn
på min maskine, når den tid kommer.
Nu er det jo sådan, at når jeg står ved forhandlerne af V-Strom, så kan der
simpelthen ikke handles pris, da "de intet tjener på ny-salg i forvejen"
- så umiddelbart burde der jo ikke være et problem, da de så må tjene deres
penge på service og reparationer.
Er dog lidt nervøs for om den gode forretning måske alligevel ikke er så god
for mig.
Nogen erfaringer hos i andre om parallelimporterede (ikke brugte, men nye)
motorcykler ???
/Lars
Hvis interesse blev vakt, da jeg så den her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18606
og derefter besøgte den Hollandske Suzuki-importørs hjemmeside
http://www.suzuki.nl/motoren?waxtrapp=kwgdoEsHcPvMtIHiC
+ læste denne artikel
http://www.motorblaadje.nl/pages/artikelen/8_121-suzuki_black_rhino:_waterdichte_woestijnruiter.php