Veteran guf fra WWII (link)
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-06-08 20:05

På den forløbne weekends tur til Kristiansand løb jeg, på opmarchområdet
til SuperSpeed færgen, over en gruppe entusiaster fra Dyskland, på
gennemrenoverede Zündapp K600 sidevigns motorcykler fra WWII. Dejligt at
se dem blive brugt også til lange ture

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1653

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Armand

Dato : 08-06-08 21:49

J.C.Kløve skrev:
> [...]
> til SuperSpeed færgen, over en gruppe entusiaster fra Dyskland, på
> gennemrenoverede Zündapp K600 sidevigns motorcykler fra WWII. Dejligt at

Er der mon ikke et kiks dér?
Jeg mener at vide at den kompakte "jerrycan" er et af amerikanernes
vinder-våben, hvor tyskene brugte runde dunke i stil med de herhjemme
længe efter brugte petroleums-dunke :-/

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-06-08 22:16

Armand skrev:

> Er der mon ikke et kiks dér?
> Jeg mener at vide at den kompakte "jerrycan" er et af amerikanernes
> vinder-våben, hvor tyskene brugte runde dunke i stil med de herhjemme
> længe efter brugte petroleums-dunke :-/

Hvis det var en amerikansk "jerrycan" jo så var den gal, men jeg har
lige smidt et billede af en "tilsvarende brændstof dunk til en
"svømmevogn" med påskriften

"Wehrmacht 1943 Kraftstoff 20 L Feuergefährlich"

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=17332&m=full

Det skulle være helt efter bogen

Fra : Armand

Dato : 08-06-08 23:21

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> "svømmevogn" med påskriften
>
> "Wehrmacht 1943 Kraftstoff 20 L Feuergefährlich"

OK!
Så blev dén skrøne grundigt slagtet, og godt for det :-|

--
Armand.

Fra : René Hansen

Dato : 09-06-08 21:01

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

(SNIP)

>OK!
>Så blev dén skrøne grundigt slagtet,
>og godt for det :-|
>
>--
>Armand.

Hej Armand,
Jeg trækker lige på en næsten glemt historie jeg hørte et eller
andet sted for et par menneskealdre siden...
Jerrycan'en var en tysker, ingen tvivl om det, og navnet kommer
fra englændernes ord for tyskerne under krigen.
Vi skal i ørkenkrig med tanks og bæltekøretøjer...
Englænderne havde i starten nogle forholdsvis små dunke med kun
en enkelt gallon benzin, og de var helt vilde med tyskernes
dunke, som de så stjal når de kunne slippe afsted med det.
Så vidt jeg husker var englændernes dunke ogå i et utroligt
dårligt design så de var svære at stuve på køretøjerne, men den
lille detalje havde kunstmalerens folk jo altså tjek på, og det
må jo være temmelig funktionelt, man ser det jo stadig...

Rene

Fra : Grunnet

Dato : 09-06-08 21:10

I nyhedsmeddelelse: 12130420290.873575744185207@dtext.news.tele.dk,
skrev René Hansen <dduck@post.tele.dk> følgende:
> [...]
> lille detalje havde kunstmalerens folk jo altså tjek på, og det
> må jo være temmelig funktionelt, man ser det jo stadig...

http://en.wikipedia.org/wiki/Jerry_can

The jerrycan was invented by the Germans during a secret project ordered by
Hitler. The Germans called it the Wehrmachtskanister. The Germans had
thousands of jerrycans stockpiled by 1939 in anticipation of war

Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : René Hansen

Dato : 09-06-08 21:17

Grunnet <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev:

(SNIP)

> [...]
>GL 500 SilverWing '84
>
>http://home11.inet.tele.dk/grunnet/
>(om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Jah, alt kommer til den der søger...
Go' lille oplysning

Rene

Fra : Armand

Dato : 09-06-08 22:38

Grunnet skrev:
> [...]
> Hitler. The Germans called it the Wehrmachtskanister. The Germans had
> thousands of jerrycans stockpiled by 1939 in anticipation of war

Shit en skrøne jeg har gået og gemi på

Mu bliver det et kæmpe arbejde at grenske mig frem til hvem der (omend i
god tro) gandt mig den på ærmet i sin tid :-/

--
Armand.