Det var sådan en dejlig søndag...
Fra : Ole

Dato : 08-06-08 12:15

Skal op i garagen og fortsætte med at lave ledningsnet
på Guzilla, har et par kølige pilsner med, der skal hygges.

Ser at håndtaget på døren står lodret, så er porten åben,
jeg er selvfølgelig ikke i tvivl om at det ikke er mig der har
åbnet den, og frygter et senarie der omfatter en Mc der er smidt
af liften, så jeg kunne starte forfra.

Svinene havde "kun" scoret alt mit værktøj, det var lige 5K bananer
der røg der.

Den kunne jeg sgu' have brugt på dele til tøsen.

¤#&%¤#&%¤#&%¤#()¤&/%#%"¤#"&%¤#%¤#/%¤#/%&#%¤", og sgu'

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-06-08 13:52

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der røg der.
>
> Den kunne jeg sgu' have brugt på dele til tøsen.
>
> ¤#&%¤#&%¤#&%¤#()¤&/%#%"¤#"&%¤#%¤#/%¤#/%&#%¤", og sgu'

Nogen specielt værktøj imellem og hvor i landet er det ?

Fra : Ole

Dato : 08-06-08 14:09

OZ3BTO wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen specielt værktøj imellem og hvor i landet er det ?

Alt var Bacho,så ikke noget specielt, momentnøgler osv

Lyngby.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 08-06-08 13:57

On Sun, 08 Jun 2008 13:14:36 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

>Svinene havde "kun" scoret alt mit værktøj, det var lige 5K bananer
>der røg der.

Crap. Forsikring?

Fra : Ole

Dato : 08-06-08 14:10

Per K. Nielsen wrote:

> Crap. Forsikring?

Jeg prøver, nu skal jeg lige have sendt
en kosterliste til politiet.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-06-08 14:30

On Sun, 08 Jun 2008 13:14:36 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>¤#&%¤#&%¤#&%¤#()¤&/%#%"¤#"&%¤#%¤#/%¤#/%&#%¤", og sgu'

Husk at sætte fasen på håndtaget næste gang

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 08-06-08 14:47

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 08 Jun 2008 13:14:36 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:
>
> Hej Ole.
>>
> Husk at sætte fasen på håndtaget næste gang

Jeg har ikke strøm der oppe udover den 12V->230
converter, som de forøvrigt også nakkede.

Nu har jeg fået det gjort op, /alt/ rustfrit,
bolte, skiver, låsemøtrikker er røget, alt i
spadestik, der var meget, nakkede de også.

Rustfri bolte osv, tjaa, ca 1500-

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-06-08 17:21

On Sun, 08 Jun 2008 15:46:51 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>Jeg har ikke strøm der oppe udover den 12V->230
>converter, som de forøvrigt også nakkede.

Anskaf et transportabelt EL hegn

>Nu har jeg fået det gjort op, /alt/ rustfrit,
>bolte, skiver, låsemøtrikker er røget, alt i
>spadestik, der var meget, nakkede de også.

De må sørme have haft god tid.

>Rustfri bolte osv, tjaa, ca 1500-

Jeg håber din forsikring er dig venlig stemt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 08-06-08 17:40

Steen Gruby wrote:
> On Sun, 08 Jun 2008 15:46:51 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:
>
> Hej Ole.
>>
> Anskaf et transportabelt EL hegn

Først skal jeg ud og anskaffe nogle herre-hængelåse,
og beslag som er i samme kvali.

> De må sørme have haft god tid.

Jeg har, desværre alting i bokse, du ved, orden

> Jeg håber din forsikring er dig venlig stemt.

Jeg har heldigvis kvitteringer på det hele,
ned til den mindste møtrik, så jeg håber.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-06-08 23:59

> [...]
>
> Jeg har, desværre alting i bokse, du ved, orden

> Jeg har heldigvis kvitteringer på det hele,
> ned til den mindste møtrik, så jeg håber.

Jeg har en bil alarm liggende der nemt kan laves til at sikre en garage f.x
med kontakt på døren/porten.. Kan køre på en scooter batteri i 14 uden
problemer

Fra : Ole

Dato : 09-06-08 17:51

OZ3BTO wrote:
> [...]
> med kontakt på døren/porten.. Kan køre på en scooter batteri i 14 uden

Ellers en glimrende ide, jeg har desværre ikke gode erfaringer med
bilalarmer, har et par stykker liggende, så snart spændingen
falder lidt, bliver de ustabile, prøv at spørge mine naboer

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Armand

Dato : 08-06-08 21:32

Ole skrev:

> [...]
> af liften, så jeg kunne starte forfra.
>
> Svinene havde "kun" scoret alt mit værktøj, det var lige 5K bananer

((
Er du ikke forsikret á en indbo eller husstandsforsikring?
Ifald, så var dig mod det mest nedrige tyvetrick: De smider alt dit
gamle værktøj i havnen og venter 3-4 uger på at du har fået helt nyt af
forsikringen, hvorefter de kommer og henter dét også

Eftersom de ikke ved om du er forsikret, så kommer de sikkert igen
uanset hvad - Så sikr lige Guzilla's omgivelser med blåsyrebomber/lign.

--
Armand.

Fra : Ole

Dato : 08-06-08 23:39

Armand wrote:

> [...]
>
> Eftersom de ikke ved om du er forsikret, så kommer de sikkert igen
> uanset hvad - Så sikr lige Guzilla's omgivelser med blåsyrebomber/lign.

Alt mit værktøj var max 6 mdr gammelt, købt ind til renoveringen
af tøsen.

Jeg frygter mere at de kommer tilbage med en kassevogn

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-06-08 05:51

> Svinene havde "kun" scoret alt mit værktøj, det var lige 5K bananer
> der røg der.

fandme surt!
En fra klubben har lige købt den her alarm:

http://www.mobilalarm.dk/product_info.php?cPath=22&products_id=29

Den ringer op til ham hvis den aktiveres og hyler så som en gal. Han har
købt den da hans værksted ligger et par kilometer fra hvor han bor.

Kunne være det var noget ?

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Ole

Dato : 09-06-08 18:01

Thomas Jensen wrote:

> [...]
>
> Den ringer op til ham hvis den aktiveres og hyler så som en gal. Han har
> købt den da hans værksted ligger et par kilometer fra hvor han bor.

Det var dæleme uacceptabelt billigt !

Det må lige vente lidt, jeg bla. lige fået
rustfristål armerede benzin slanger ind af døren i dag,
samt lidt af det løse, krympeflex med lim, sikringer/sikringsholdere
til generator og startermotor, samt været ude og købe ny lås
til porten.

Min kone har fået sådan nogle mærkelige tics når jeg sidder
ved Pcen og pludselig hiver visaen op.

Så.. jeg må heller vente lidt, ihvertfald til næste måned.

Takker.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 09-06-08 19:00

Ole wrote:

> [...]
> ved Pcen og pludselig hiver visaen op.
>
> Så.. jeg må heller vente lidt, ihvertfald til næste måned.

Hov.. jeg "kom til" at bestille een.

Damn

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-06-08 19:31

> Hov.. jeg "kom til" at bestille een.
>
> Damn

husk også en stor maglite ved sengen

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Ole

Dato : 09-06-08 20:13

Thomas Jensen wrote:

> husk også en stor maglite ved sengen

Skulle mene at mit alu baseballbat kan gøre det

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 11-06-08 16:03

Thomas Jensen wrote:

> [...]
>
> Den ringer op til ham hvis den aktiveres og hyler så som en gal. Han har
> købt den da hans værksted ligger et par kilometer fra hvor han bor.

Indtil nu, stadig i test fasen, den er for genial!

For s.... den alarm kan mange ting, var utrolig simpel
at sætte op, det eneste der mangler er at backuppen sad
i alarmen og ikke i strømforsyningen.

Sirenen er rimelig ubehagelig, men der skal også bygges
et stroboskoplys på.

Jeg skal nok skrive hvordan det går, også fejlalarmer.

Bedste link jeg har fået i flere år!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 13-06-08 13:35

Ole wrote:

> [...]
> et stroboskoplys på.
>
> Jeg skal nok skrive hvordan det går, også fejlalarmer.

Den er nu næsten blevet testet færdig, jeg mangler bare
at give den en tur i fryseren, mikroovns testen har jeg
droppet

Den giver fejlalarm hvis der ligger en trådløs telefon
ovenpå og der bliver ringet til den.
Måske den køre på samme frekvens som de trådløse
alarmgivere? 433 Mhz, dunno.

Den skulle klare ned til - 10, jeg tester den ved -20
een af dagene.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 09:59

Ole wrote:

> [...]
> Måske den køre på samme frekvens som de trådløse
> alarmgivere? 433 Mhz, dunno.
>
> Den skulle klare ned til - 10, jeg tester den ved -20

-20 er også OK, den har nu været installeret
i knap 2 uger, ingen fejlalarmer.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Armand

Dato : 28-06-08 13:24

Ole skrev:

> -20 er også OK, den har nu været installeret
> i knap 2 uger, ingen fejlalarmer.

Det har godtnok været koldt den seneste tid, men så koldt synes jeg nu
ikke at det har været

--
Atmand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-06-08 13:46

On Sat, 28 Jun 2008 10:58:39 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

> [...]
Jeg håber sørme ikke at det er en 433 MHz enhed og at du har en
radioamatør i nabolaget.
433 MHz er midt i et radioamatørbånd, og det har givet mange sjove
oplevelser rundt omkring
Derfor er de fleste alarmer i dag flyttet op i 850 MHz området.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 17:21

Steen Gruby wrote:
> [...]
> oplevelser rundt omkring
> Derfor er de fleste alarmer i dag flyttet op i 850 MHz området.

Det er 433MHz det køre på, og jeg har haft min tvivl om det
var heldigt netop pga. det du skriver.

So far so good

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-06-08 17:40

On Sat, 28 Jun 2008 18:20:54 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>Det er 433MHz det køre på, og jeg har haft min tvivl om det
>var heldigt netop pga. det du skriver.

Så længe du blot er opmærksom på det går det nok.

Det at en trådløs telefon (DECT?) kan forstyrre er ikke betryggende.
DECT ligger på 1800 MHz (output <10mWatt), og burde ikke kunne
forstyrre med mindre elektronikken i alarmenheden er meget dårlig.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 29-06-08 15:17

Steen Gruby wrote:
> [...]
> DECT ligger på 1800 MHz (output <10mWatt), og burde ikke kunne
> forstyrre med mindre elektronikken i alarmenheden er meget dårlig.

Jeg aner ikke hvad telefonen køre på, men jeg har,
naturligvis, som gammel elektronik fætter skilt
alarmen ad

To kredsløb, eet af dem er 433 dåsen, 3 sekunder
får den at leve i hvis den er flabet

Alarmen er naturligvis også forberedt for et serielt
NC kontakt system.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-06-08 16:00

On Sun, 29 Jun 2008 16:16:36 +0200, Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

Hej Ole.

>To kredsløb, eet af dem er 433 dåsen, 3 sekunder
>får den at leve i hvis den er flabet
>
>Alarmen er naturligvis også forberedt for et serielt
>NC kontakt system.

Hvis den kan kables så gør det endelig.
Det er langt at foretrække.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ole

Dato : 28-06-08 10:02

Ole wrote:

> [...]
> der røg der.
>
> Den kunne jeg sgu' have brugt på dele til tøsen.

Så kom opgørelsen fra TD, 5625- til udbetaling, det
kan dæleme godt betale sig at passe godt på ens
kvitteringer

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/