kedelig oplevelse hos bilforhandler
Fra : kb

Dato : 08-06-08 05:38

Hej

Vil da lige høre om det kun er mig, som undre mig over denne oplevelse

Jeg var ude og prøve en bil(ny) i benzin udgave. Forhandleren var af
den pressende type, som meget gerne vil sælge mig en bil på dagen. Jeg
var dog slet ikke færdig med at prøve biler, så sagde tak.

Ugen efter vil jeg prøve samme bil dog i diesel udgave, for at
sammenligne. Tager derfor familien med.

Da jeg spørger om jeg må prøve bilen i diesel, siger han "om jeg så
vil købe idag, for nu skulle jeg jo ikke køre taxa kørsel" Jeg
ventede, men forhandleren synes andre kunder var mere vigtige.

Jeg kørte derfor igen. Jeg vil ikke finde mig i den opførsel.

Har siden bestilt anden bil, hos en anden mere professionel
forhandler.

Vil bare dele det med jer

Fra : Per

Dato : 08-06-08 13:16

kb wrote:
> [...]
> vil købe idag, for nu skulle jeg jo ikke køre taxa kørsel" Jeg
> ventede, men forhandleren synes andre kunder var mere vigtige.

Han skal tage kunderne i den rækkefølge de kommer ind i forretningen i - og
ikke lege Hr. Schwann fra Matador. Det burde han have lært på sælgerskolen.

> Jeg kørte derfor igen. Jeg vil ikke finde mig i den opførsel.

Kan sagtens følge dig - magen til ubehøvlet opførsel fra en person, der er
ansat til at servicere og vejlede - ufatteligt !

Sælgere er til for kunden og de skal bare rette ind til højre - I gamle dage
var mottoet: "kunden har altid ret" !

Jeg var også skredet, men havde nok givet ham en sviner med på vejen - evt.
en henvendelse til hans chef.

> Har siden bestilt anden bil, hos en anden mere professionel
> forhandler.

Det havde jeg også gjort.

Nu kan han takke sig selv for at firmaet gik glip at en stor handel, som en
bil jo trods alt er.

Mvh. Per

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-06-08 14:18

> Han skal tage kunderne i den rækkefølge de kommer ind i forretningen i -
> og ikke lege Hr. Schwann fra Matador. Det burde han have lært på
> sælgerskolen.
Der er jo de "selvlærte" og de er ofte temmelig kloge...
tror de da selv.

> Sælgere er til for kunden og de skal bare rette ind til højre - I gamle
> dage var mottoet: "kunden har altid ret" !
Ja ja, men der er altså også grænser. Vi skal alle behandle andre som vi
selv
gerne vil behandles. Det batter som regel i længden. Der findes desværre så
bare dem der er ude for pædagogisk rækkevidde.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-06-08 14:29

On Sun, 8 Jun 2008 15:18:28 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

> [...]
>gerne vil behandles. Det batter som regel i længden. Der findes desværre så
>bare dem der er ude for pædagogisk rækkevidde.

Det kan jeg kun give dig ret i. På alle måder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-06-08 15:04

Du kan også vælge at se positivt på det, i fik begge det i ville, du fik en
bil hos en som du skriver professionel forhandler og han slap for en kunde
han ikke gad have.
Det er da en win win situation.

Mvh Niels

Fra : Andersen [3650]

Dato : 08-06-08 19:15

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan også vælge at se positivt på det, i fik begge det i ville, du fik
> en bil hos en som du skriver professionel forhandler og han slap for en
> kunde han ikke gad have.
> Det er da en win win situation.

*LOL*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-06-08 15:47

kb skriver:

> Vil bare dele det med jer

Du glemte bare det vigtigste: Hvilken forhandlers tid er det vi ikke
behøves at spilde ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Poul G.

Dato : 08-06-08 16:12

> [...]
> behøves at spilde ?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Lige nøjagtig !

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-06-08 17:44

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:484BF0E2.A8E21537@du.kan.finde.den...
> kb skriver:

> Du glemte bare det vigtigste: Hvilken forhandlers tid er det vi ikke
> behøves at spilde ?

Det er ret let at finde den slags sælgere, bare spørg BJ når han engang
dukker op igen.
Her er hvad han oplevede (frit efter hukommelsen) :
Han kunne ikke få lov at prøvekøre en bil hos forhandleren, så et stykke
tid efter besøgte han forhandleren igen, men denne gang i hans *nye*
Volvo S80 2,9 Turbo - bare for at vise forhandleren at han altså ikke
bare var en fattigrøv der ville prøve en dyr bil....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 21:26

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> tid efter besøgte han forhandleren igen, men denne gang i hans *nye* Volvo
> S80 2,9 Turbo - bare for at vise forhandleren at han altså ikke bare var
> en fattigrøv der ville prøve en dyr bil....

Se, jeg kan godt forstå han fik dên behandling,
hvis han er SÅ dum lige at skulle blære sig med
sin 'nye bil' over for forhandleren. Sikken type egentlig.

Det er ekstremt barnligt..hehe "så købte jeg
den bare et andet sted"...latterligt..men sjov læsning dog...

Synes ikke det er fedt overhovedet.
Men manden må ha' følt sig ramt, siden han mente,
han kunne ramme forhandleren med sin turbo'....

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-06-08 21:36

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Synes ikke det er fedt overhovedet.
> Men manden må ha' følt sig ramt, siden han mente,
> han kunne ramme forhandleren med sin turbo'....

Er du (bil)sælger ?
Det lader til rønnebærrene er sure.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 21:46

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du (bil)sælger ?
> Det lader til rønnebærrene er sure.......

Nej.
Det er bare ikke seriøst at køre tilbage og vise
en bil, man har købt et andet sted, fordi man ikke
blev modtaget som en VIP person...totalt latterligt.
Man har ingen rygrad siden han vil kompensere på
så barnlig en måde.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-06-08 22:10

Eque wrote:

> [...]
> blev modtaget som en VIP person...totalt latterligt.
> Man har ingen rygrad siden han vil kompensere på

Hvis jeg blev affejet af en forhandler som værende "ikke-passende" kunde
til en handel omkring den halve mille (eller mere, hvad står sådan en
fætter i?) så kan jeg godt se det sjove i at gnide lidt salt i såret på
ham den idiotiske sælger der lavede den fejlvurdering.

Måske endda også kommentere det overfor vedkommendes chef, for det kan
umuligt være i butikkens interesse at klaphatten skræmmer kunder væk
bare fordi man ikke passer i billedet til deres andre kunder.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 22:19

"Eque" <-> skrev :

>Se, jeg kan godt forstå han fik dên behandling,
>hvis han er SÅ dum lige at skulle blære sig med
>sin 'nye bil' over for forhandleren. Sikken type egentlig.

En gang i mellem ville det virkeligt klæ' dig, at sætte dig på
hænderne !

>Det er ekstremt barnligt..hehe "så købte jeg
>den bare et andet sted"...latterligt..men sjov læsning dog...

Nu er du da dum at høre på - ville du selv handle hos en forhandler,
der så ned på dig ?

nej vel - så stik lige piben ind

Hvis man tænker på at købe en bil i *den* prisklasse, og oplever en
hovski snovski forhandler, tror jeg de fleste vil handle andetsteds

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 09-06-08 10:27

Eque skrev:
> [...]
>
> Det er ekstremt barnligt..hehe "så købte jeg
> den bare et andet sted"...latterligt..men sjov læsning dog...

Synes du?

Hvordan vil du ellers have, at forhandleen skulle kunne ændre adfærd over for sine kunder.
Gør du ikke opmærksom i rn forretning hvis du bliver behandlet forkert/uretfærdigt?
Hvis JB ikke skulle køre hen til forhandleren i sin bil, skulle har parkere om hjørnet og gå derhen,
og forklare forhandleren hvordan sælgeren opfører sig.
Jeg har altid hyldet det princio i mine projekter: hvis det er noget I er utilfreds med så sig det
til mig, så kan jeg ændre det eller forklare hvorfor vi gør sådan, er det noget I er tilfreds med,
så sig det til jeres kollegaer.

Og min lille historie:

jeg fik min pæne BX_GTI smadret torytalt af 7 utilpassede unge mennesker, desværre sad jeg i den
imens, men det tog politi og domstolen sig af, men bilem måtte jeg klare selv.
Den blev kørt ud til ej forhandler hvor jeg havde købt bilen og regnede med at købe en ny. Sø langt
så godt.

Da taksator kiggede på bilen, blev den takseret for lavt, jeg klagede, tog et møde med overtaxatoren
ude ved forhandleren, bilen var da ved at blive skrældet, baglygter var skiftet ud med ødelagte, det
var næsten det eneste der var hel på den.
Bilen var jo helt ødelagt, så hvad gjord det: jo det viste sig, at værkstedet var begyndt at bruge
den som reservedelsbil, det var dog stadig min bil, så jeg blev sur, og gjorde venligt opmærksom på,
at det nok ikke gjorde noget i den store sammenhæng, men stjæle fra mig ville jeg ikke finde mig I,
så bilen blev straks bugseret til min bopæl.
Jeg købte min nye bil andet steds.
Det kunne de jo forstå på det første værksted hvorfor!
Ejeren af forreningen, en større Citroenforhandler i om egnen af Kbh. vist endnu ikke noget,og han
fik det først at vide da han kontaktede mig, vi mødtes jævnlig i samme havn: Jeg kan se, at du har
fået en ny GTI-6 jeg har da ikke Peugeot, næ men nu skal du høre, jeg handler ikke i firmaer hvor
jeg ikke kan have tillid til alle medarbejdere, og så fik han historien, at den fik konsekvenser i
firmaet siger sig selv, men gjorde jeg også noget forkert?

Ellers er du totalt blottet for retfærdighedssans og tager ikke konsekvenser af dine handlinger.
Det var det BJ ville have sælger til at gøre, han kunne selvfølgelig også havde cyklet derhen for
ikke at genere dem.
Det kunne jo være, at han godt ville bruge værkstedet til service, men ikke handle med den sælger.
Kender du BJ siden du dømmer som du gør, jeg kan ikke tro det.

Møller

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-06-08 21:31

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Skriv til hans chef og forklar ham hvorfor du købte bil hos konkurrenten.
Hvis ikke det var chefen selv, du talte med, har firmaets ledelse en stor
interesse i at høre hvorfor de ikke kan overleve i branchen.
De holder ikke hånden hverken over eller under en uduelig sælger.

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-06-08 21:38

> [...]
> interesse i at høre hvorfor de ikke kan overleve i branchen.
> De holder ikke hånden hverken over eller under en uduelig sælger.

Når du læser en sådan historie, så husk på du kun har hørt den ene side af
historien, det kan man ikke vurdere den ud fra.
Og hvorfor skrive en øv bøv historie til det firma som man ikke gider rode
med mere, nej glem sagen og start på en frisk, det er begge parter bedst
tjent med.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 22:20

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev :

>nej glem sagen og start på en frisk, det er begge parter bedst
>tjent med.

Du mener ikke man skal gøre et firma opmærksom på at deres sælgere er
under lavmålet ?

--
Jan_stevns

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-06-08 15:36

> Du mener ikke man skal gøre et firma opmærksom på at deres sælgere er
> under lavmålet ?

Nu skar du det her væk.
Når du læser en sådan historie, så husk på du kun har hørt den ene side af
historien, det kan man ikke vurdere den ud fra.

Sælger har garanteret en helt anden side af historien, man smider jo helt
sikkert ikke hvad man opfatter som en potentiel kunde på døren.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-08 18:23

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev :

>Nu skar du det her væk.
>Når du læser en sådan historie, så husk på du kun har hørt den ene side af
>historien, det kan man ikke vurdere den ud fra.

Det er vel *ens* egen opfattelse der tæller, altså om *man* mener en
sælger er under lavmålet ?

Hvad sælgeren synes, er da ligemeget - der er typisk en årsag til at
folk føler sig dårligt behandlet

Jeg har da også besøgt en forhandler, og oplevet en dårlig behandling,
måske fordi min påklædning den dag, ikke var jakke og slips, hvorfor
jeg så gik over på den anden side af vejen og købte en bil -

Tror du jeg kunne nære mig for at gøre den første sælger opmærksom på
jeg mente han var en skiderik og snob ? Nej da !

Jeg havde fået penge med i byen for firmaet, og skulle købe 1 stk
automobil i prisklassen 375-400.000 i 1992 kroner

Sælgere der mener/tror ham i arbejdstøjet, er dårligere kunder end
slipsedrengene trænger til en opstrammer !
--
Jan_stevns

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-06-08 23:53

[...]

Prøver nogen gange noget ligende ..

Kom jeg i den gamle halvrustne privat vogn ja så var det nærmest ikke til
at få fat i en sælger.. Og når man endelig fik det var det utroligt svært
at få prøvetur i en bil..
Kommer jeg derimod i taxaen så står der straks en sælger og jeg kan vælge
lige den bil jeg vil til en prøvetur...
Nogen gange holder jeg også ind ved forhandlere for at strække ben kikke
biler og ryge en smøg.. Ja da kan sælgerne sågar finde helt uden for for at
tilobyde mig en tur i nogen af bilerne.. Specielt nye store diesel biler der
kunne være egnet til taxa

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 09-06-08 00:23

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> tilobyde mig en tur i nogen af bilerne.. Specielt nye store diesel biler

Ja det er god underholdning på de dage hvor der er stille "på gaden"
Er længe siden jeg sidst har gjort det, men det morede mig altid specielt
når de forsøgte at overbevise mig om at det var prisen uden moms der var
interessant "da det jo er til erhverv". (men hvis man ikke kender systemet
hvor skulle man så vide det fra...)

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : preben nielsen

Dato : 09-06-08 20:57

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Har siden bestilt anden bil, hos en anden mere professionel
>forhandler.

Send den ubehøvlede forhandler (eller hans chef) en email om at forhandler
XXXX nu er glad for, at du fik dårlig behandling :)

-p

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-08 09:52

[...]

Ork ja i 96 da de begyndte for alvor at snakke periode syn, blev jeg enig
med mig selv om at det nok var på tide at bytte min top gejlede og tunede
Lada Samara ) med noget nyt og mere syns venligt.
Jeg kikkede på : 106 Rally(smart med røde seler), Fiesta 12,25, Punto 75,
polo og til sidst Starlet.
Starleten var den suveræn keddeligste og dyreste af bilerne, men der blev
jeg betjent af en sælger der tog mig seriøst trods mine 22 år.
Ingen af de andre steder gad de værdige mig et blik, jeg følte det som om at
de var trætte af de unger der kom og tiggede baloner
Det tog 1,5 time så havde han solgt mig en bil med kebab hjul, 3 års service
kontrakt og det hele.
Behøver jeg at nævne at jeg nu kører i min 5 Toyota

Mvh Ove der pt. triller rundt i en Avensis 2,4 mit alles

Fra : Lars

Dato : 10-06-08 09:57

Vil du slet ikke fortælle hvor vi skal undgå at handle?

/Lars