hvad er afgiften
Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 07-06-08 17:38

Hej Ng
Jeg har en Honda vfr 700 interceptor det er en amrikaner fra 1986 33000 km
hvad skal jeg regne med at bet i afgift på denne
mvh Henrik Kolle

Fra : Leif

Dato : 07-06-08 18:05

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Ng
> Jeg har en Honda vfr 700 interceptor det er en amrikaner fra 1986 33000 km
> hvad skal jeg regne med at bet i afgift på denne
> mvh Henrik Kolle

Hej Henrik

Afgiften kender jeg ikke - prøv på SKAT.dk..

Men kender du til transport af mc'er fra USA???

Leder efter nogen der har erfaringer hermed.

Mvh, Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-08 18:13

On Sat, 7 Jun 2008 18:37:44 +0200, "Henrik Kolle Rasmussen"
<kollevvs@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Henrik

>Jeg har en Honda vfr 700 interceptor det er en amrikaner fra 1986 33000 km
>hvad skal jeg regne med at bet i afgift på denne
>mvh Henrik Kolle

Dette er ikke skrevet for at være lyseslukker.
Inden du går på en MC importeret fra et ikke EU land er der nogle ting
der skal undersøges.
Told.
Moms.
Typegodkendelse.
Kan den overhovedet indregistreres i DK uden omkostninger til en
forureningsmåling (Den kan ikke foretages i DK)?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 19:27

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Kan den overhovedet indregistreres i DK uden omkostninger til en
> forureningsmåling (Den kan ikke foretages i DK)?

Jup!
Det er blevet en folkesport at importere køretøjer udenlands, men i
farten opdager mange ikke at det egentlig kun gælder for køretøjer der
allerede hár været indregistreret i et EU-land - At hente køretøjer
oversøisk kommer i konflikt med typegodkendelserne (ikke mindst for en
VFR700, der et en special-model der matcher en amerikansk
forsikrings-klasse (á 700ccm)!) og i de senere år miljø-godkendelserne.
Som Steen skirver er det en næsten umulig sag at få meijø-gennemålt et
køretøj (og kán den overhovedet klemme sig gennem nåleøjet?), men også
omkring godkendelsen skal man have fat i 3.part for at få motorcyklen
enkelt-godkendt (begge dele vil i givet fald sikkert hænge sammen).

En lang smøre, hvis essens er: Glem det! :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 07-06-08 21:35

> [...]
> Armand.
>den er hentet i tyskland og er typegodkendt den har altid kørt i tyskland
syningshallen har sagt ok for den da den har kørt i tyskland.
jeg har kigget på skat men jeg kender ikke nyprisen
mvh henrik

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 21:43

Henrik Kolle Rasmussen skrev:

> den er hentet i tyskland og er typegodkendt den har altid kørt i tyskland
> syningshallen har sagt ok for den da den har kørt i tyskland.
> jeg har kigget på skat men jeg kender ikke nyprisen

Ok, så!

Frem for beregninges-muligheden på skat er det vurderingslisterne at du
skal frem til!
Prøv lige selv at lede videre, før du skal have det hele serveret

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 07-06-08 22:18

>og i de senere år miljø-godkendelserne.
> Som Steen skirver er det en næsten umulig sag at få meijø-gennemålt et
> køretøj (og kán den overhovedet klemme sig gennem nåleøjet?), men også

Gælder dette også for ældre cykler?
Henriks er fra 1986 og jeg påtænker en Kawa Triple, hvor alt vedr. miljø
ikke kendtes da den var ny mellem 1970 og 1976 - selvom de kørte rundt
i Californien.......
Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-08 23:09

On Sat, 7 Jun 2008 23:17:42 +0200, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

Hej Leif.

>Gælder dette også for ældre cykler?
>Henriks er fra 1986 og jeg påtænker en Kawa Triple, hvor alt vedr. miljø
>ikke kendtes da den var ny mellem 1970 og 1976 - selvom de kørte rundt
>i Californien.......

Det gælder i princippet alle cykler der ikke har en typegodkendelse i
et EU land.
Tidligere havde vi såkaldte godkendelseserklæringer, der var måden at
få et udenfor EU stammende køretøj godkendt.
Både min Paso og XN85 kører på godkendelseserklæring.
Paso'en da den kommer fra Schweitz og XN85 da den aldrig har været
typegodkendt i DK.
Kontoret for godkendelseserklæringer lukkede i 2000, og er så afløst
af de regler vi har i dag.
Da det er noget flydende hvorledes man under de nye regler forholder
sig til ældre cykler der indføres fra et ikke EU land, skal man
virkelig passe på at have sin bag dækket af før man handler.
Læg mærke til at jeg ikke skrev at det er umuligt, men at man bør
have de nævnte forhold helt på det rene før man begynder at gi' den i
rollen som MC importør fra et ikke EU land.
Risikoen for at ende med en bet er for stor efter min opfattelse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-06-08 23:19

Leif skrev:
> [...]
> Henriks er fra 1986 og jeg påtænker en Kawa Triple, hvor alt vedr. miljø
> ikke kendtes da den var ny mellem 1970 og 1976 - selvom de kørte rundt

Som jeg ser det, så er det en umulighed at få "overgemte" modeller fra
før Euro-miljø kravene indregistreret, dette uanset om det drejer sig om
danske "prøveplade-Ducatier" eller udstillings-modeller fra det øvrige
Europa.
Eftersom at det er det fakta at et givent køretøj allerede hár været
indregistreret indenfor EU der gør det enkelt at importere og
indregistrere, risikerer selv køretøjer der hár kørt i f.eks. USA at
blive henregnet som de europæiske der endnu ikke har været registreret
Andetsteds er jeg blevet oplyst at selv danske knallerter ikke længere
kan omregistreres til motorcykel (der kører bl.a. nogle Kreidlere rundt
med tun og stor nummerplade) efter miljøkravene - Og dé har ellers
dokumenterbart kørt herhjemme, men ikke á "indregistreret" hvilket
skulle gøre udslaget.
At acceptere klassikere fra USA, ville være uretfærdighed overfor
sortlistningen af knallerterne :-|

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 08-06-08 08:55

> [...]
> gøre udslaget.
> At acceptere klassikere fra USA, ville være uretfærdighed overfor

Kawa tripler kørte herhjemme som samme modeller, så der burde vel ikke
være problemer med dem? Havde selv en H1'er i 1975.

Hvor kan jeg finde oplysninger om reglerne? Synshallen ? Skat?

/Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-06-08 09:04

On Sun, 8 Jun 2008 09:54:49 +0200, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

Hej Leif.

>Hvor kan jeg finde oplysninger om reglerne? Synshallen ? Skat?

For at være helt sikker i din sag bør du spørge tre steder:

SKAT - Tpld, moms og afgift.

En hovedsynshal - mekaniske krav, lugteføring og forurening i det
omfang de har viden.

Færdselsstyrelsen - Godkendelseskrav generelt, og miljøkrav specifikt.

Husk at få alle svar skriftligt!

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 08-06-08 21:27

Steen Gruby skrev:
> [...]
> wrote:
>
> Hej Leif.
>>
> For at være helt sikker i din sag bør du spørge tre steder:

Hej igen Steen!

Efter min eftermiddagsvisit hos Baronen har det slået mig at der de
senere år er importeret en mængde klassiske amerikanerbiler fra
hjemlandet - Ford Mustang er nærmest arketypen herpå(*). Og dé ser da ud
til at kunne indregistreres :-/

(*):
Ved seneste veteran og stumpemarked i Dr. Magretehallerne var godt en
trediedel af udstillede biler (= ca. 100 ialt1) Mustangs

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 15-06-08 19:34

> [...]
> Ved seneste veteran og stumpemarked i Dr. Magretehallerne var godt en
> trediedel af udstillede biler (= ca. 100 ialt1) Mustangs

Har lige hørt at der for veteraner (over 30 år- tror jeg) ikke er problemer.
Uanset hvor de importeres fra.....
Kan nogen bekræfte det?

/Leif