On 7 Jun., 11:28, "Dak" <dak_nFJERNE...@hotmail.com> wrote:
> Ja så fik de jo min cykel tilbage da den ikke gik som den skulle efter
> dysningen og monteringen af jetkittet og skulle aflevere den igen.
>
> Jeg kom så derover i går for at hente cyklen igen, som skulle være lavet på
> om torsdagen, men bare for at konstatere at den stadigvæk stod på dynojet
> bænken adskilt.
Vi snakkede så om hvad der var galt. For det første så
> blev det vist fastslået at min cykel har stået i stilstand i længere tid da
> der skulle være en masse skidt og indtørret benzinrester i karburatorerne.
> Så det skulle være renset nu. Så mit problem med ujævn tomgang, problemer
> med jævn kørsel skulle være løst.
så det er altid positivt.
>
> Nå men så kom vi til noget mere seriøst. De kunne stadigvæk ikke få kurven
> over den original kurve selvom benzintilførsel var jævn. Så vi talte om at
> få en anden potte til den, selvom det var en jeg lige havde købt(for dem som
> ikke ved det så valgte jeg en streetlegal venom potte med udtagelig
> dæmpersats). Min kunne højst sandsynligt ikke komme af med nok luft. :-/ Jeg
> valgte netop denne model fordi jeg gerne ville have en mellemhøjlydt potte
> og ikke en fuld brølepotte. Men da det tog ca. en halv uge for en ny potte
> at komme så gik vi lidt væk fra den løsning. Jeg skal nemlig aflevere cyklen
> på mandag til den forhandler jeg købte den af. samt skal på ferie med den
> d.21 så er i lidt tidsnød nu.
>
> Nå men så ville mekanikeren tage den med hjem i weekenden for at skifte
> dyserne ud med nogen mindre dyser, da han tror det vil virke. Så nu må vi se
> på mandag når jeg skal køre den fra forhandler til forhandler.
>
> Så del 3(måske også 4?) kommer i starten af næste uge. Men rigtig god
> service fra KJ Motorcykler. Som mekanikeren sagde så sker dette ca. for 1 ud
> af 10, så jeg kan betragtes som en dem med en usædvanlig mc.
>
> ---
> Dak
> "Honda CBR600F3 '96"
> "ex-Suzuki GS500Ev"
Interessant udvikling! Døjer selv med lidt ujævn tomgang og tæntke at
en synkronisering måske var en god ide. Det har I vel prøvet?
Iøvrigt - jeg har haft stor gælde af "tutorials" på CBRworld.net
(
http://cbrworld.net/forums/82/ShowForum.aspx). Deres forum er også
kanon, ex. fik jeg god hjælp til at genmontere tomgangskablet uden at
jeg skulle demontere kaburatorerne (
http://cbrworld.net/forums/thread/
287586.aspx). Måske er det noget for dig hvis du ikke allerede har
checket det ud.
/Jesper
CBR 600 F3 '98