/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Del 2: En Ommér - en dysning historie
Fra : Dak


Dato : 07-06-08 10:29

Ja så fik de jo min cykel tilbage da den ikke gik som den skulle efter
dysningen og monteringen af jetkittet og skulle aflevere den igen.

Jeg kom så derover i går for at hente cyklen igen, som skulle være lavet på
om torsdagen, men bare for at konstatere at den stadigvæk stod på dynojet
bænken adskilt. Vi snakkede så om hvad der var galt. For det første så
blev det vist fastslået at min cykel har stået i stilstand i længere tid da
der skulle være en masse skidt og indtørret benzinrester i karburatorerne.
Så det skulle være renset nu. Så mit problem med ujævn tomgang, problemer
med jævn kørsel skulle være løst. så det er altid positivt.

Nå men så kom vi til noget mere seriøst. De kunne stadigvæk ikke få kurven
over den original kurve selvom benzintilførsel var jævn. Så vi talte om at
få en anden potte til den, selvom det var en jeg lige havde købt(for dem som
ikke ved det så valgte jeg en streetlegal venom potte med udtagelig
dæmpersats). Min kunne højst sandsynligt ikke komme af med nok luft. :-/ Jeg
valgte netop denne model fordi jeg gerne ville have en mellemhøjlydt potte
og ikke en fuld brølepotte. Men da det tog ca. en halv uge for en ny potte
at komme så gik vi lidt væk fra den løsning. Jeg skal nemlig aflevere cyklen
på mandag til den forhandler jeg købte den af. samt skal på ferie med den
d.21 så er i lidt tidsnød nu.

Nå men så ville mekanikeren tage den med hjem i weekenden for at skifte
dyserne ud med nogen mindre dyser, da han tror det vil virke. Så nu må vi se
på mandag når jeg skal køre den fra forhandler til forhandler.

Så del 3(måske også 4?) kommer i starten af næste uge. Men rigtig god
service fra KJ Motorcykler. Som mekanikeren sagde så sker dette ca. for 1 ud
af 10, så jeg kan betragtes som en dem med en usædvanlig mc.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"





 
 
Jesper.Scheel.Bech@g~ (07-06-2008)
Kommentar
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~


Dato : 07-06-08 04:53

On 7 Jun., 11:28, "Dak" <dak_nFJERNE...@hotmail.com> wrote:
> Ja så fik de jo min cykel tilbage da den ikke gik som den skulle efter
> dysningen og monteringen af jetkittet og skulle aflevere den igen.
>
> Jeg kom så derover i går for at hente cyklen igen, som skulle være lavet på
> om torsdagen, men bare for at konstatere at den stadigvæk stod på dynojet
> bænken adskilt. Vi snakkede så om hvad der var galt. For det første så
> blev det vist fastslået at min cykel har stået i stilstand i længere tid da
> der skulle være en masse skidt og indtørret benzinrester i karburatorerne.
> Så det skulle være renset nu. Så mit problem med ujævn tomgang, problemer
> med jævn kørsel skulle være løst. så det er altid positivt.
>
> Nå men så kom vi til noget mere seriøst. De kunne stadigvæk ikke få kurven
> over den original kurve selvom benzintilførsel var jævn. Så vi talte om at
> få en anden potte til den, selvom det var en jeg lige havde købt(for dem som
> ikke ved det så valgte jeg en streetlegal venom potte med udtagelig
> dæmpersats). Min kunne højst sandsynligt ikke komme af med nok luft. :-/ Jeg
> valgte netop denne model fordi jeg gerne ville have en mellemhøjlydt potte
> og ikke en fuld brølepotte. Men da det tog ca. en halv uge for en ny potte
> at komme så gik vi lidt væk fra den løsning. Jeg skal nemlig aflevere cyklen
> på mandag til den forhandler jeg købte den af. samt skal på ferie med den
> d.21 så er i lidt tidsnød nu.
>
> Nå men så ville mekanikeren tage den med hjem i weekenden for at skifte
> dyserne ud med nogen mindre dyser, da han tror det vil virke. Så nu må vi se
> på mandag når jeg skal køre den fra forhandler til forhandler.
>
> Så del 3(måske også 4?) kommer i starten af næste uge. Men rigtig god
> service fra KJ Motorcykler. Som mekanikeren sagde så sker dette ca. for 1 ud
> af 10, så jeg kan betragtes som en dem med en usædvanlig mc.
>
> ---
> Dak
> "Honda CBR600F3 '96"
> "ex-Suzuki GS500Ev"

Interessant udvikling! Døjer selv med lidt ujævn tomgang og tæntke at
en synkronisering måske var en god ide. Det har I vel prøvet?

Iøvrigt - jeg har haft stor gælde af "tutorials" på CBRworld.net
(http://cbrworld.net/forums/82/ShowForum.aspx). Deres forum er også
kanon, ex. fik jeg god hjælp til at genmontere tomgangskablet uden at
jeg skulle demontere kaburatorerne (http://cbrworld.net/forums/thread/
287586.aspx). Måske er det noget for dig hvis du ikke allerede har
checket det ud.

/Jesper

CBR 600 F3 '98

Dak (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 08-06-08 14:06

Interessant udvikling! Døjer selv med lidt ujævn tomgang og tæntke at
en synkronisering måske var en god ide. Det har I vel prøvet?

Nej, vi har ikke synkroniseret dem endnu. Fik at vide at den nu kører meget
bedre efter rensningen af karburatorerne men det for jeg og føle i morgen
selv når jeg skal køre den til den anden forhandler.



Iøvrigt - jeg har haft stor gælde af "tutorials" på CBRworld.net
(http://cbrworld.net/forums/82/ShowForum.aspx). Deres forum er også
kanon, ex. fik jeg god hjælp til at genmontere tomgangskablet uden at
jeg skulle demontere kaburatorerne (http://cbrworld.net/forums/thread/
287586.aspx). Måske er det noget for dig hvis du ikke allerede har
checket det ud.


Umiddelbart så kan jeg da ikke lige se hvorfor jeg skal genmontere
tomgangskablet da den ikke har været af?


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste