Hjælp til teenager...
Fra : ingen@mail.dk

Dato : 06-06-08 15:25

Jeg ved ikke om det er det rigtigt forum jeg spørger i

Vi har en stor teenager, som har et hidsigt temperament, men nu har han selv
givet udtryk for, at
ville have hjælp til problemet. Men vi er i tvivl om hvem og hvor vi får
denne hjælp.

Skulle der evt. være nogen der ved om der er et forum på nettet. Hvor vi kan
søge og spørge om
nogle ting. Eller skal vi tage direkte kontakt til ens egne kommune
når nu personen er under 18 år.

Fra : Holst

Dato : 06-06-08 15:34

ingen@mail.dk wrote:

> [...]
> givet udtryk for, at
> ville have hjælp til problemet. Men vi er i tvivl om hvem og hvor vi får

Mon ikke I skulle gå til jeres egen læge og få en henvisning til en
psykolog, psykoterapeut eller hvad ved jeg.

Fra : Ben 9

Dato : 06-06-08 15:39

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke I skulle gå til jeres egen læge og få en henvisning
> til en psykolog, psykoterapeut eller hvad ved jeg.

Det var et godt råd fra Holst, men afhængigt af hvilken kommune,
er der vel en børn- og ungerådgivning. Spørg på kommunen. Eller
som Holst siger - spørg lægen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 08-06-08 19:04

<ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har en stor teenager, som har et hidsigt temperament, men nu har han
> selv givet udtryk for, at
> ville have hjælp til problemet. Men vi er i tvivl om hvem og hvor vi får
> denne hjælp.

I kan evt. henvende jer til PPR eller, som Holst skriver, egen læge.

MvH
R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : marlene

Dato : 08-06-08 19:52

> [...]
> når nu personen er under 18 år.
>

>jeg synes i skal ringe til skolens AKTlærer , som står for -adfærd,kontakt
han kan følge jeres barn tæt i skolen både opsyn og samtaler kan løse meget,
ellers har man gratis adgang hos kommunens
spt-konsulent. de har tavshedspligt og I kan være anonyme hvis det ønskes.
malene

Fra : Holst

Dato : 08-06-08 20:33

marlene wrote:

> han kan følge jeres barn tæt i skolen både opsyn og samtaler kan løse meget,
> ellers har man gratis adgang hos kommunens
> spt-konsulent. de har tavshedspligt og I kan være anonyme hvis det ønskes.

SPT!? Mener du SSP?

Jeg ved ikke så meget om SSP, men hvis han ikke er ude i eller på vej ud
i noget småkriminalitet, er der vel ikke meget formål med at gå den vej.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-06-08 20:38

Holst <newsfeb08@shelter.dk> writes:

> Jeg ved ikke så meget om SSP, men hvis han ikke er ude i eller på vej
> ud i noget småkriminalitet, er der vel ikke meget formål med at gå den
> vej.

Nej, jeg tror det rette sted er PPR. Men det er da ikke til at hitte
rede i alle de forkortelser.

SSP står for Skole, Social og Politi.
PPR står for Pædagogisk/Psykologisk Rådgivning.

Men under alle omstændigheder må egen læge og kommunens borgerservice
kunne hjælpe videre. Hvem man vælger at starte hos, må komme an på ens
forhold til de forskellige instanser. Her kunne jeg ikke drømme om at
henvende mig personligt hos borgerservice, da alle ansatte sidder i et
stort åbent kontor, hvor alle kan høre alt. Og som om det ikke er nok,
så er der åbent op til biblioteket ovenover, så biblioteksgæsterne
også kan høre alt.

Mvh Trine

Fra : Holst

Dato : 08-06-08 21:26

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> stort åbent kontor, hvor alle kan høre alt. Og som om det ikke er nok,
> så er der åbent op til biblioteket ovenover, så biblioteksgæsterne

Mon ikke man får bedst fat på PPR gennem skoles psykolog.

Nu ved jeg ikke så meget om, hvordan det fungerer, men kan og vil PPR
gøre noget, så er det jo nok en gratis ydelse. Går det derimod gennem
egen læge og henvisning til psykolog eller lignende, kunne der vel
sagtens være en egenbetaling.

Fordelen ved egen læge vil måske være, at man hurtigt kommer i gang,
hvorimod PPR måske gør lidt langsommere i gang og måske endog mener, at
det ikke er deres bord.

Fra : Ben 9

Dato : 08-06-08 21:42

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er nok,
> så er der åbent op til biblioteket ovenover, så

jovist - var selv i en situation for nogen tid siden hvor der
stor en kage af medborgere omkring mig mens jeg "viste min bare
røv frem" - gu ve hvad forvaltiningsloven sir om det......

Fra : marlene

Dato : 09-06-08 13:31

> Nej, jeg tror det rette sted er PPR. Men det er da ikke til at hitte
> rede i alle de forkortelser.
>
> SSP står for Skole, Social og Politi.
> PPR står for Pædagogisk/Psykologisk Rådgivning.

mener bestemt vi kalder det SPT social, pædagoisk team.
men tror der er en blanding af de to du nævner.

Fra : Ben 9

Dato : 08-06-08 21:40

> SPT!? Mener du SSP?
>
> Jeg ved ikke så meget om SSP, men hvis han ikke er ude i eller
> på vej ud i noget småkriminalitet, er der vel ikke meget formål
> med at gå den vej.

det er nok nærmere PPR, som står for pædagogisk-psykologisk
rådgivning og som måske hedder noget andet andre steder.....

tjek ind på din kommunes hjemmeside og kig under børn og find så
frem til noget rådgivning eller familiehus eller lign

Fra : Patruljen

Dato : 09-06-08 11:03

On 9 Jun., 14:31, "marlene" <r...@nyk.dk> wrote:

> mener bestemt vi kalder det SPT social, pædagoisk team.
> men tror der er en blanding af de to du nævner.

God kemi -
http://www.spt.dk/index.asp

Mon ikke bare han skal have vasket munden lidt i sæbe ?