Nye dæk, Xsara Picasso, Kbh
Fra : Towli

Dato : 05-06-08 17:31

Hej

Jeg skal have nye dæk på min Xsara Picasso 2004 i den kommende uge. De har
kørt 70.000 Km og rattet ryster en del ved ca 40-50 km i timen. Jeg formoder
ikke man bør bruge penge på at afballancere så gamle dæk (?) -selvom der
godtnok er en del mønster på endnu.

(skal jeg skifte alle 4, -der er mere mønster på dækkende bagtil end dem
foran, eller skal de skiftes alle 4 på en gang?)

Hvordan ved man hvorvidt man bør bede om at få bilen/styretøjet sporet?

Foreløbig overvejer jeg bigwheels.dk eller AGL. Er der nogen af jer herinde
der kan anbefale en god og billig dækforhandler / montør i Kbh?

Venligst
/T

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-06-08 17:59

Towli skrev:
> [...]
> formoder ikke man bør bruge penge på at afballancere så gamle dæk (?)
> -selvom der godtnok er en del mønster på endnu.

70.000 km! Bevar mig vel. Du kører nok pænt.

> (skal jeg skifte alle 4, -der er mere mønster på dækkende bagtil end dem
> foran, eller skal de skiftes alle 4 på en gang?)

Næh, hvis du kan få dem til at holde længere er det vel ok. Nogel påstår
at dæk helst ikke skal være mere end 5 år gamle (de har en kode), men
det tror jeg nu ikke meget på.

> Hvordan ved man hvorvidt man bør bede om at få bilen/styretøjet sporet?

Ved ujævnt slid, mere slid på yderkant eller inderkant.

> Foreløbig overvejer jeg bigwheels.dk eller AGL. Er der nogen af jer
> herinde der kan anbefale en god og billig dækforhandler / montør i Kbh?

AGL er ok efter min erfaring.

--
Niels

Fra : Knut

Dato : 05-06-08 18:51

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> 70.000 km! Bevar mig vel. Du kører nok pænt.

Der er da forhåbentlig masser at køre på endnu - min Xsara klarede ca.
115.000 km (på de 2 hjul) og jeg kører IKKE pænt. Dækpusheren syntes ifm. en
vinter/sommer skifte endda at de godt kunne klare en tur mere - jeg solgte
bilen relativt kort efter. De 2 andre hjul var delvist skiftet på halvvejen,
da det ene dæk blev flænset op. Købte 1 ny magen til reservehjulet og
monterede denne sammen med det reservehjul som fulgte med bilen og smed det
delvist brugte dæk op som reserve.

Knud

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 05-06-08 23:48

Knut skrev:

> Der er da forhåbentlig masser at køre på endnu - min Xsara klarede ca.
> 115.000 km (på de 2 hjul) og jeg kører IKKE pænt.

Kunsten stiger! Jeg kører også gerne på to hjul, men de holder altså kun
30-40.000 km.

--
Niels

Fra : Towli

Dato : 06-06-08 07:39

Narh nu var der jo åsse tale om vinter/sommerdæk skifte, så mon ikke man
skal dividere med 2?

Fra : Towli

Dato : 05-06-08 20:05

> AGL er ok efter min erfaring.
>
> --
> Niels

Ok tak, jeg syntes ellers blot jeg kan læse en del skældud over AGL rundt
omkring på Nettet, men på din anbefaling prøver jeg dem.

Hvad er de bedste helårsdæk efter jeres erfaring?

/T

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 05-06-08 20:23

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message

> Ok tak, jeg syntes ellers blot jeg kan læse en del skældud over AGL rundt
> omkring på Nettet, men på din anbefaling prøver jeg dem.
>
> Hvad er de bedste helårsdæk efter jeres erfaring?

Jeg kan anbefale http://www.mobil-daek.dk/ , rigtig fin service, han kommer
og skifter på stedet.