Molslinien - prisen på overfart med mc
Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-08 10:15

Først lidt historiske priser:

2002 195/220
2006 255/295
2007 310
2008 325/355/380/410

Og ja nu er prisen hævet for 3. gang i år så den er oppe på 410kr - Hver
vej.

Til sammenligning kan man tage en knallert med over for 360,- men mere
vigtigt at man på knallert kan bruges deres pendler kort der bringer prisen
per tur ned på 195kr. Og en knallert fylder jo stort set det samme på
færgen.

Vi er en meget lille gruppe så hvis de skulle give os lidt rabat er det ikke
noget der ødelægger deres regnskab. (citat: "Rekordresultatet for 2007
dokumenterer, at rederiets strategi ..." så det ser ikke ud til at de lider
nød lige nu ...

Deres priser er ihvertfald deroppe nu hvor den økonomiske fordel ved færgen
er væk i forhold til at tage broen. Kører jeg via storebælt istedet for
ebeltoft er turen 164km længere og broen koster 110kr. Dvs at tager jeg
broen har jeg 1,83kr/km at gøre godt med til det ekstra slid og brændstof...
Jeg kunne jo også vælge at tage toget og lade mc'en stå i københavn - Så er
prisen nede på 269kr. Det tager så blot mindst en time ekstra

De har lige indført endnu et rabatprodukt til bilister (grønne billetter)
men jeg føler efterhånden at jeg er uønsket som kunde ... Med 80-90
overfarter om året har jeg ellers været stamkunde i mange år.

Jeg har tidligere skrevet til Moslinien uden den store respons... Men måske
hvis der var nogle flere der ville være med i et brev med et ønske om en
lille revision af deres prisstruktur. Når cyklister/knallerkørere kan få 45%
rabat med et 10-turskort så er det da et "lille" ønske at få det samme på mc
.... Eller at give rabat til mc'er på de samme røde/grønne afgange hvor
bilister kan hente rabatterne ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : dots

Dato : 02-06-08 10:28

> [...]
> 2007 310
> 2008 325/355/380/410
>
> Og ja nu er prisen hævet for 3. gang i år så den er oppe på 410kr - Hver

Klip--Snip--

> [...]
> det samme på mc ... Eller at give rabat til mc'er på de samme røde/grønne
> afgange hvor bilister kan hente rabatterne ...
**

Den vil jeg gerne være med på

dots
36 km fra Molslinien, mere end 70km ned til Broen.

Fra : Jan A Jensen

Dato : 02-06-08 14:11

> Klip--Snip--

> **
>
> Den vil jeg gerne være med på

Den er jeg også gerne med på.

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : James Derry

Dato : 08-06-08 18:58

Jeg har selv sejlet med dem 2 gange iår og prisen
steg mellem de to! Fandt ud af, at jeg tager broen
næste gang! MEN skriver NU (ellers glemmer jeg
det!) for at fortælle dem!

--
Lyden af Moses´Triumf blev hørt i dalen!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-06-08 20:59

Anders Majland skrev:
> [...]

> det samme på mc .... Eller at give rabat til mc'er på de samme
> røde/grønne afgange hvor bilister kan hente rabatterne ...

Den støtter jeg gerne
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-08 06:22

Anders Majland wrote:

> [...]
> det samme på mc ... Eller at give rabat til mc'er på de samme
> røde/grønne afgange hvor bilister kan hente rabatterne ...

Hep! Jeg er på.

--
vh
Torben

Fra : tp

Dato : 03-06-08 11:35

> [...]
> 2007 310
> 2008 325/355/380/410
>
> Og ja nu er prisen hævet for 3. gang i år så den er oppe på 410kr - Hver

bare for info : du får 10% med et FDM kort...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 03-06-08 07:40

On 2 Jun., 11:15, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
> 2007 310
> 2008 325/355/380/410
>
> Og ja nu er prisen hævet for 3. gang i år så den er oppe på 410kr - Hver

Den er hævet igen. 430,- hver vej

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-08 18:08

Jesper Pedersen wrote:

> Den er hævet igen. 430,- hver vej

Det ville koste os >1700 kr. at bruge den i week-end'ens TDMXTZ træf på
touring camp. I stedet skal Anne Mette arbejde på sin bæltskræk.. Lidt
fjollet at køre Hillerød <> Kolind over Odense, men sådan må det være.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-08 18:17

Deres prisliste opfordrer til kreativitet.

En trailer på maks 4 meter koster 480,- hver vej. Så to mc'er på en trailer
og få en tilfældig bilist til at trække jer med ombord (Prisen for en bil er
incl 5 personer ...) Og en trailer tager jo mere plads op hvor der kunne
parkeres en bil, mens de oftest har plads nok til mc'er i hjørner de ikke
kan bruge til biler.

Ved mange mc'er med samme overfart er det lidt noget andet - men det er
yderst sjældent jeg de sidste 6år har oplevet mere end et par mc'er ad
gangen - På de små færger er der ca plads til 7 mc'er inden de tager plads
fra bilerne. Og på den store færge kan de pakke væsenligt mere end 2 mc'er
per bilplads så der er regnskabet også i Molsliniens favør ...

--
anders dot majland at jyde dot dk
1993 Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD - Der desværre ikke når med til træffet.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-08 19:07

Anders Majland wrote:
> [...]
> for en bil er incl 5 personer ...) Og en trailer tager jo mere plads op
> hvor der kunne parkeres en bil, mens de oftest har plads nok til mc'er i

"Let" bøvlet, men muligt. Et scenarie der bør beskrives i klageskriftet
til dem.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-08 22:01

Btw så er der også stadig kombifærgerne fra århus til 245,- hver vej.

Det er klart den billigste måde at komme frem på (man kan ikke køre sydom
billigere) men den tager væsenligt længere tid ...

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 18:22

> week-end'ens TDMXTZ træf på touring camp.

Hej.

Og der kommer også en 10-15 V-Stroms derover på en fælles weekend tur
inde fra motorcykelgalleri'et , hemm... øv og lige i denne weekend har
jeg ikke tid, kunne ellers være sjovt at kikke forbi når der er en
lille flok adventure cykler samlet

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-08 19:05

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
> inde fra motorcykelgalleri'et , hemm... øv og lige i denne weekend har
> jeg ikke tid, kunne ellers være sjovt at kikke forbi når der er en

Du må til at omprioritere

Jeg skal på forhånd advare om Sørens didgeridoo - han har en tendens til
at være larmende

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 18:45

On Tue, 03 Jun 2008 19:07:51 +0200, Torben Scheel wrote:

> Det ville koste os >1700 kr. at bruge den i week-end'ens TDMXTZ træf på
> touring camp.

Hov, kommende week-end ? Så der er ingen hjemme når at jeg kommer forbi på
min kattegat rundt tour ?.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-08 19:04

Orla Pedersen wrote:

> Hov, kommende week-end ? Så der er ingen hjemme når at jeg kommer forbi på
> min kattegat rundt tour ?.

Ups.. næh. Sorry - kalenderkvababbelse. Vi er væk fra lørdag morgen, så
indtil da er der åbent hus.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 03-06-08 20:40

Torben Scheel skrev:

> Det ville koste os >1700 kr. at bruge den i week-end'ens TDMXTZ træf på
> touring camp. I stedet skal Anne Mette arbejde på sin bæltskræk.. Lidt
> fjollet at køre Hillerød <> Kolind over Odense, men sådan må det være.

Der er jo egentlig også muligheden over Tårs-Spodsbjerg.

--
Armand.
(der sidste år tog til 'Klemmen over hhv. Sjællands odde og

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-08 21:50

Armand wrote:

> Der er jo egentlig også muligheden over Tårs-Spodsbjerg.

! Så er det lige før at Varberg-Grenå ligger mere lige for

Vi har over 6 timers køretid af hurtigste rute hvis vi skal omkring
Lolland. Lørdagen ligner en mild dag på broen - østenvind 5m/s, og så
tager vi Århus - Kalundborg hjem. Den er lidt mere rimelig i pris, men
ikke i tid.

--
vh
Torben

Fra : Carsten

Dato : 05-06-08 19:51

> [...]
> ikke noget der ødelægger deres regnskab. (citat: "Rekordresultatet for
> 2007 dokumenterer, at rederiets strategi ..." så det ser ikke ud til at de

Du har selv givet en del af svaret men trukket det lidt for meget i din
retning. MC'ister er en meget lille gruppe ja, og derfor er de
hunde-hamrende ligeglade med hvor meget der råbes på "vi fylder ikke ret
meget" etc. Sørgeligt... men sandt.

Carsten