Speedometer på SV650S
Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 01-06-08 17:50

I går da jeg kørte en lang tur opdagede jeg at speedometeret viste 0 kmt og
odometer ikke længere talte op.
Efter stop og slukket motor virkede det igen ganske kort.
Dette gentog sig et par gange.
Tilsidst virkede det normalt igen.

Kære altvidende NG har du oplevet noget lignende og kender du kuren?

Jørgen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-08 18:16

Jørgen Peter Nielsen skrev:
> [...]
> Dette gentog sig et par gange.
> Tilsidst virkede det normalt igen.
>
> Kære altvidende NG har du oplevet noget lignende og kender du kuren?

Hvis det er en +K3 model.

Der sidder en føler ved forreste kædehjul. Den kunne du kontrollere er
på plads, og uden synlige skader.

Fra følerren går en ledning op til et stik. Adskild stikket, rens det og
smør det med scilikonefedt.

hvis du fortsat har problener, kontroler da at ledningen ikke er kommet
i klemme og er blevet skadet, dette kan typisk opstå i nærheden af
kronrøret.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 02-06-08 18:55

On Sun, 01 Jun 2008 19:15:48 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvis det er en +K3 model.

Jamen det er det.
Tak for oplysningerne.

God tur
Jørgen

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 04-06-08 23:16

On Sun, 01 Jun 2008 19:15:48 +0200, "J.C.Kløve" wrote:
> Hvis det er en +K3 model.
>
> Der sidder en føler ved forreste kædehjul. Den kunne du kontrollere er
> på plads, og uden synlige skader.

Det viser sig at føleren sidder ved forhjulet.

En anden tråd i NG gav mig adgang til servicemanual, som viste den rigtige
placering.

Føleren ser iøvrigt ok ud sammen med ledningen så nu imorgen af med tanken
og checke connector.

Mvh
Jørgen

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 26-06-08 19:36

On Sun, 1 Jun 2008 18:50:10 +0200, Jørgen Peter Nielsen wrote:

> [...]
> Dette gentog sig et par gange.
> Tilsidst virkede det normalt igen.
>
> Kære altvidende NG har du oplevet noget lignende og kender du kuren?

Blot til oplysning.

Fejlen viste sig at være den lille plastic vinge der er inde i sensoren på
forhjulsakselen har mistet vingerne. En ikke ualmindelig fejl på Suzukier
især Banditter iflg. mekaniker.

Jørgen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-06-08 21:01

Jørgen Peter Nielsen skrev:

> [...]
> forhjulsakselen har mistet vingerne. En ikke ualmindelig fejl på Suzukier

Hej Jørgen
Dejligt at du melder tilbage med løsningen, det er vigtigt for
opsamlingen af viden her i NG

SUPER!

--
Dun@nt