Armand skrev:
> Per skrev:
>> Hej NG !
>>
>> Jeg synes ikke jeg ser så mange "nyere ældre" sports mc´ere mere i
>> gadebilledet - i ved maskiner fra starten af 90´erne
>>
>> Skal måske lige tilføje at jeg bor i Kbh.
>>
>> Fx. ser jeg stort set aldrig Suzuki TL1000 mere, Kawa ZZ600, CBR600
>> F1 osv.
>>
>> Gad vide hvad der er sket med dem - det er vel sjældent at en
>> motorcykel ryger til ophug ?
>>
>> Bliver de mon brugt til banekørsel ?
>>
>> Men specielt TL1000 har jeg undret mig over at jeg stort set ikke ser
>> mere i gadebilledet.'
>>
> Dens rygte var så ringe, at selv efter at man genbrugte den ellers
> solide motor i SV 1000 -designet, svigtede salget stadigt (dog med
> undtagelse af i DK)!
....Ikke mindst pga. en klovn af en motorjournalist der smadrede en under
prøvekørsel, og mente det skulle tilskrives en
"helt-vild-ustyrlig-selvmordsmotorcykel" auch
Så vild var den nu heller ikke, og den seneste anmeldelse jeg læste af
"gamle motorcykler" i et engelsk MC magasin, fik den forrgende anmeldelser.
> For de andre nævnte "Old-school sportsmaskiners vedkommende er de fra en
> tid hvor udviklingen gik forrygende, hvorved de meget hurtigt kom til at
> virke outdatede og mistede købere.
> Hvor de blev af? Tjaeh, hvor bliver motorcykler af?
> Når de bliver så gamle at de er praktisk usælgelige ender sidste ejer
> vel med at glemme dem i garagen :-/ Ophug foregår fortrinsvis i
> forlængelse af totalskader, hvoraf de gamle racerjern vel ikke er
> overrepresenterede :-/
>
Hvis man tager til en trackday, finder man svaret på hvor alle de gamle
især CBR F1 og til dels F2 bliver af. De ender op som banejern for
trackday fans - der er ihvertfald ustyrligt mange af dem på de dage, og
selv om der er en stor import fra SE og DE, tror jeg at den stor del af
dem er modeller hvor ejeren finder gensalgsprisen passende lav tilat
ofre den på lidt weekend lir.
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC