Billigste forsikring til nybegynder?
Fra : Simon - Århus

Dato : 31-05-08 18:35

Hello i gruppen,

Spørgsmålet har været stillet før, men jeg mangler et top-aktuelt svar.
Håber nogen af jer har lidt erfaringer at dele ud af...

Jeg har aldrig haft en bil eller mc, og lurer nu på at købe en mc. Hvor
ville i foreslå at skaffe en ansvarsforsikring og hvor meget vil det ca
koste?

Jeg kigger ikke racere. Søgningen er ganske bred endnu, spænder helt fra en
Africa Twin til en Royal Enfield... Men har det indflydelse på forsikringen?

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 31-05-08 12:06

On May 31, 7:35 pm, "Simon - Århus" <si...@nejnejnej.dk> wrote:
> [...]
> Africa Twin til en Royal Enfield... Men har det indflydelse på forsikringen?

Hvis du kun skal have ansvar, så forsikrer GF op til 999ccm ret
billigt.
Jeg tror ikke det kan blive dyrere end 4800kr og det er hvis du ingen
erfaring har og bor i en stor by.

Med lidt ancenitet og boende på landet så koster det 1400,- årligt.

Hvis der skal kasko på, så er det nok værd at overveje et af de mærker
der har en aftale med et forsikringsselskab. Suzuki har haft med IF i
noget tid nu og de er rimeligt billige, jeg giver 5000,- for kasko på
min SV1000S med 4000,- i selvrisiko.
Yamaha og muligvis Kawasaki er vidst også kommet med noget i år.

--
// brian - SV1000S K6 lidt endnu.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-06-08 07:23

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

min SV1000S med 4000,- i selvrisiko.
Yamaha og muligvis Kawasaki er vidst også kommet med noget i år.

Det med If skal tages med et gran salt.
Min datter som kun er 18 år, fik billigere forsikring i Danske
forsikring hvor alle resten af familiens forsikringer er(Undtagen min
MC, der netop er i IF (BMW))..
På grund af prisen og alderen valgte hun dog ren ansvar, som også er
billigst (for hende) i Danske. 2000 årligt og ingen selvrisiko!
Hvis man skal have billig forsikring i IF, skal éns dåbsattest være
håndskrevet og gulnet ;-(

Michael D

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 01-06-08 02:03

On Jun 1, 8:23 am, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> Hvis man skal have billig forsikring i IF, skal éns dåbsattest være
> håndskrevet og gulnet ;-(
>
> Michael D

Ok, jeg er godt nok 31, men troede ikke det var så galt :(

--
// brian :)

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-06-08 09:42

wrote:

> Hvis man skal have billig forsikring i IF, skal éns dåbsattest være
> håndskrevet og gulnet ;-(
>
> Michael D

Ok, jeg er godt nok 31, men troede ikke det var så galt :(

Så prøv at chekke, men så vidt jeg husker, så er du i den unge ende!
http://www.if.dk/web/dk/private.nsf/noframes/7CAC2723822B3AF9C1256E92004370B8/$file/Suzuki%20Motorcykler.pdf

Læg mærke til skemaet "rabatmuligheder og tillæg".
I din alder 15 % tillæg på den beregnede præmie.
De opgivne præmier er med selvrisiko 8000 Kr.
Godt nok er det med fast pris ved skade, men efter en skade er der
dobbelt selvrisiko resten af forsikringsåret = 16.000 Kr. (Med mindre du
har accepteret en forhøjet præmie for at få selvrisikoen ned ;-(

Men se dog lidt på det.

Michael D

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 01-06-08 09:47

On Jun 1, 10:41 am, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> dobbelt selvrisiko resten af forsikringsåret = 16.000 Kr. (Med mindre du
> har accepteret en forhøjet præmie for at få selvrisikoen ned ;-(

Jeg tror der går noget quoting galt her. Jeg har jo netop IF, med
forhøjet præmie for at mindske selvrisikoen.

--

// brian

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-06-08 21:30

wrote:
> [...]

>Jeg tror der går noget quoting galt her. Jeg har jo netop IF, med
>forhøjet præmie for at mindske selvrisikoen.

Ok, det er jo fair prioritering.
Jeg synes også det er Hårrejsende med 8000, der ved 1. skade bliver til
16000 resten af året;-(
men jeg bruger selv If, til en tysker, men jeg er så gammel, (og det er
Der Harald også), at jeg har 3000 kr selvrisiko, og 12 Mdr dækning for
under 2000Kr

Men min pointe er, se jer om, og forsøg først og fremmest at spørge det
forsikringsselvskab resten af familiens forsikringer er tegnet i!

Michael D