Ekstra-nummerplade i udlandet?
Fra : -= JF =-

Dato : 02-06-08 22:52

Hej!

Her hjemme skal man jo have den rød/hvide ekstra-nummerplade monteret
når man delvist dækker den 'rigtige' nummerplade med cykler ell.l. - men
skal man også det på turen gennem Europa?
Nærmere bestemt Tyskland, Østrig og Italien og måske Slovenien?

--
Mvh. John

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 03-06-08 04:23

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
> [...]
> man også det på turen gennem Europa?
> Nærmere bestemt Tyskland, Østrig og Italien og måske Slovenien?

Uden at kende de nøjagtige regler i udlandet, så må man formode, at
nummerplade og lys skal være synligt uanset hvilket land du besøger.
Tyskerne har også en ekstra nummerplade til deres biler, så her kan du være
helt sikker på at en ekstra nummerplade skal benyttes.
Hilsen Matthias

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-06-08 08:56

> [...]
> man også det på turen gennem Europa?
> Nærmere bestemt Tyskland, Østrig og Italien og måske Slovenien?

Hej John

Ja du skal have den ekstra plade, for at køre lovligt i udlandet skal bilen
være lovlig her.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : John Sahl

Dato : 03-06-08 10:12

Jørgen L. wrote:
> Ja du skal have den ekstra plade, for at køre lovligt i udlandet skal
> bilen være lovlig her.

Der ud over ved jeg at tyskerne også bruger de ekstra-nummerplader.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Brian Lund

Dato : 03-06-08 11:57

> Der ud over ved jeg at tyskerne også bruger de ekstra-nummerplader.

Jeg har også set hollændere med ekstra plader!

Brian

Fra : -= JF =-

Dato : 04-06-08 20:13

-= JF =- skrev:

> skal man også det på turen gennem Europa?

Det ser ud til at jeg ikke slipper for ekstrapladen.
Tak for svarene!

--
Mvh. John