BMW Z3 M-Roadster
Fra : Bjarne

Dato : 30-05-08 00:51

Hvor finder jeg alle detaljer og specificationer, der er jo noget med
at der er forskel på USA version kontra Europa version, men det er sq
en gåde for mig at finde ud af. Jeg vil jo gerne have en, men gider
ikke ende op med en bil med "kun" 240hk når man ved den findes med
næste 80 hk mere.

Håber der er en der ligger inde med at kvalificeret link.

mvh
Bjarne

Fra : NewsGroups

Dato : 30-05-08 09:06

> [...]
næste 80 hk mere.

Håber der er en der ligger inde med at kvalificeret link.

Har du spurgt google ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=BMW+Z3+M-Roadster&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-05-08 11:19

Hej

> [...]
> en gåde for mig at finde ud af. Jeg vil jo gerne have en, men gider
> ikke ende op med en bil med "kun" 240hk når man ved den findes med

Det er meget enkelt at se når du lukker klappen op - S52 motoren har 6
spjæld :)

Den gamle S50US med 240HK kører også ganske fint - har selv haft en. Den
rykker nemt fra en 330i - argh hvor jeg savner den bil. Man kunne trille i
tomgang i 5. Gear igennem rundkørsler, og derefter aktivere fartpiloten -
vupti 100 km/t.

Men det kommer også lidt an på hvad man er til - ræs eller campingmotor. Jeg
syntes det er meget dejligt, at man ikke skal op på 6000 rpm før helvede
bryder løs. US versionen har maks moment ved 3700 rpm - så vidt jeg husker.

Desuden tror jeg du skal være enormt heldig, hvis du kan opstøve en US
version.

Mvh
Hans

Fra : Bjarne

Dato : 30-05-08 22:57

> Desuden tror jeg du skal være enormt heldig, hvis du kan opstøve en US
> version.
>
> Mvh
> Hans

Nåeh, ja, man kan jo altid shippe en over. Men sagen er den at jeg
flytter til US til august... Og så skal jeg altså have noget der er
sjovt... Og derovre er det jo let nok at finde dem, de ligefrem vælter
rundt i dem... - og jeg kan virkelig godt lide det kompromisløse
der er i den bil, på med et par motor handsker og ud på de små veje.

Men den findes jo stadig i 2 versioner - og det er lidt
ugennemskueligt, fordi den www.z3roadster.com påstår at den er 0-60mls
på 5,2sek (altså 240hk versionen)... Det er s.... hurtigt, men hvad så
med udgaven med 321hk, den kan jeg ikke rigtigt finde noget info på.

vh
Bjarne