Pøsjø 306
Fra : Møller

Dato : 29-05-08 22:24

Jeg gider ikke mere.
Den vil ha nyt seletøj: tandrem, men det er sgu umuligt at få klemt en flad fastnøgle ned i det
løvebur! Bx, Xantia, 306 2,6 o.s.v ingen problemos. men her, jeg har ikke kardanled på underarmene )
så jeg sender den på genoptræning på et værksted, men hvor??
jeg stoler normalt ikke på nogle hvor der står autoriseret, ups, så er alle priser jo også
autoriserede, og kvalitet? et tør jeg slet ikke skrive om, alle de reparationer jeg selv har lavet
de sidste 100 år har ikke skulle laves om, men på værksted....
Og: "Kunder ingen adgang til værkstedet" før mig til at finde bakgear hurtigere end du kan nå at
tænke tanken til ende.

Jeg bliver nok nødt til at advare værkføreren om, at jeg vil stå i min hundestedhabit og nedkært
overvåge enhver bevægelse, men så skal jeg nok over på den anden side Lillebælt.
men en lille køretur for at få den rette service er vel ikke for meget?

Hjælp hvo som hjælpe kan, er der nogen der kender Burgaard-Sørensen?? i Vestjylland???

Jeg ka' skifte motor hurtigere på en GS ned en tandrem på en 306 2.0
To topnøgler og en værkstedsdonkraft!!

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-08 22:47

=?ISO-8859-15?Q?M=F8ller?= skriver:

> Jeg ka' skifte motor hurtigere på en GS ned en tandrem på en 306 2.0

XUD motor eller ?

Sådan en kan man skifte med motoren i bilen i følge Haynes. Det er endda
kun en "3 ud af 5" svær opgave....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Møller

Dato : 30-05-08 10:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> =?ISO-8859-15?Q?M=F8ller?= skriver:
>
> XUD motor eller ?
>
> Sådan en kan man skifte med motoren i bilen i følge Haynes. Det er endda
> kun en "3 ud af 5" svær opgave....

XU10J4RS / 7CRFSE / RFS

Jo den kan skiftes med motoren i bilen, men der er megen lidt plads.

Møller

Fra : Møller

Dato : 30-05-08 13:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> =?ISO-8859-15?Q?M=F8ller?= skriver:
>
> XUD motor eller ?
>
> Sådan en kan man skifte med motoren i bilen i følge Haynes. Det er endda
> kun en "3 ud af 5" svær opgave....

Så ser du nok i 3073 og ikke i motorrummet.

jeg har også: 3568, og Autodata, samt fuld adgang til http://public.servicebox.peugeot.com/ det der
med at løsne hjulene ved knastakslen og spænde dem igen har jeg ikke prøvet før, kender du noget til
det? Måske er det slet ikke så farligt som jeg tror, normalt har jeg da kunne tælle tænder og se på
kørnermærker, og hvis man oveni købet kunne få opmærkede remme og indbyggede strammeanordning så var
den jo ligesom idiotsikker

Nå men jeg tager lige over på værkstedet og løfter den op, det er muligt at hvis jeg går ind gennem
højre hjulkasse er det overkommeligt.

Det er ikke prisen er der afgørende, men kvaliteten af arbejdet, derfor gør jeg det normalt selv.
På min motor, vil jeg bare have at det er topkvalitet, hvorfor jeg nu har brugt 6 mdr. uden at finde
et værksted, som alle kan stå inde for, og det skal være nogle der har prøvet det før, sidst jeg fik
skiftet brugte jeg et værksted som en af DTC kørene i en tilsvarende bil brugte, men den mekaniker
er der ikke mere, så er det jo ligesom ligemeget, det er jo ikke værkstedet, men manden jeg skal
finde

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-08 16:36

Møller skriver:

> Så ser du nok i 3073 og ikke i motorrummet.

Korrekt.

Fra : Mogens

Dato : 30-05-08 05:02

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogen der kender Burgaard-Sørensen i Vestjylland?

Jep, dem kender jeg godt igennem min kammerat (og hans familie), der kører
Peugeot. Der bør du ikke sende din racervogn hen, idet værkstedet lever fint
op til dine fordomme...

Fra : Møller

Dato : 30-05-08 10:11

Mogens skrev:
> [...]
> Peugeot. Der bør du ikke sende din racervogn hen, idet værkstedet lever fint

De har værksted i Esbjerg, Varde og Vejen, mon der er forskel, jeg skal nemlig til Varde og regnede
med at få det lavet medens jeg var derover )

Skal jeg virkeligt i gang selv ... igen
Eller tage hen til et lille to mands værksted i Aabenraa?
Eller hvem f... kan lave et ordentlig arbejde i dag?

Møller

Fra : Mogens

Dato : 30-05-08 18:05

> De har værksted i Esbjerg, Varde og Vejen, mon der er forskel, jeg skal
> nemlig til Varde og regnede med at få det lavet medens jeg var derover
> )

Det er Esbjerg og Varde, der ikke værd at besøge...

Fra : Møller

Dato : 30-05-08 18:44

Mogens skrev:
> "Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Esbjerg og Varde, der ikke værd at besøge...

Satans.

Jeg har lige haft den på liften igen.
Højre inderskærme af, beskyttelsespladen foran tandremmen af.
Så jeg kan se hele mekanikken, der er ikke megen plads, mine magre hænder kan lige klemmes ned og
tage møtrikker af dækslet.
Gaffelnøgle i snor til møtrikker!
Det er en dejlig opfindelse med sekskantnøgler med kuglehoved, til skruer i dækslet.
Og så bits og en lille 4" skiftenøgle, det er hvad der er plads til. ;-((

Og det der med at knastakslerne skal løsnes, puha, mon værkstedet gør det? jeg tror det næsten ikke,
men det foreskrives!

Der er ikke megen plads ved den 1" brede rem.
Og jeg tror, at man lige så godt kan skifte vandpumpe ved samme lejlighed, den udsættes jo for samme
radikale kræfter som stramme og venderullen, (samt vand) Knastaksel- og krumptaplejer er nok lidt
bedre dimensioneret.

Men alt i alt er det jo en normalt procedure, men der mangler fikseringshuller i knasthjulene og
krumptapskive, de skal låses sammen med specialværktøj, satans. Men en ridser ud for tænder og så
tælle tænder skulle kunne gøre det, men du tror det næppe, jeg kan ikke komme til at tælle fra
knastskive til krumptapskive forbi venderulle, Der er ikke plads.
Det ender snart med, at jeg hiver hele kværnen ud, det er lige før det er lettere.
Men på den lille Porsche er det vel også lidt af en opgave, men det er lettere når man har tillid
til værkstedet

Møller

Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-05-08 13:57

>overvåge enhver bevægelse, men så skal jeg nok over på den anden side Lillebælt.
>men en lille køretur for at få den rette service er vel ikke for meget?

Nu ved jeg ikke hvilken vej vi snakker om, men hvad med Lillebælt
Auto?

Han laver ikke andet end Citroën (og dermed også PUG).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-08 19:51

=?ISO-8859-15?Q?M=F8ller?= <e@bg2n.dk> wrote in

> Hjælp hvo som hjælpe kan, er der nogen der kender Burgaard-Sørensen??
> i Vestjylland???

Ja men ikke for noget positivt. Jo, de er gode til nødreperationer når man
skal have det gjort hurtigt og ikke har tid til at vente på reservedele der
skal bestilles. De er flinke og rare men kvaliteten er ikke den bedste og
priserne er meget høje (det er jo mærkevareværksted).

Der var der jeg købte min 306'er - den har jeg godt nok haft mange
problemer med.