Lastbiler i højrekurver
Fra : Fly Christensen

Dato : 29-05-08 14:28

Davs!

Hvad tænker lastbilchaufførerne på når, de ser et skilt med en rød og
sort bil med en undertavle med en lastbil, bus og bil med anhænger på?
"Høh, der er noget rødt på mit vindue efter de insekter, som jeg kører
ned, og så må jeg godt køre i det venstre spor!" eller "Mit betræk er
pornorødt, så jeg tager den lige i det venstre spor".

For at højne det sportslige niveau, så venter de fleste pænt med at
overhale indtil, at de kommer til en højrekurve, hvor de absolut intet
kan se bagude i sidespejlet. Sådan efter den franske model, når jeg ikke
kan se nogle biler i sidespejlet, så kan der heller ikke komme nogen.
Hul i om jeg kan se vejen, bare, der ingen biler er. Derefter tages der
frejdigt anløb til et elefantvædeløb, og gerne flere i flok.

ADAC tilbyder lygte- og bremsetest en gang i måneden. Det behøver jeg
absolut ikke tage hen til, da mine bremser bliver testet en - to gange
i ugen.

Det hele foregår lige nord for Aabenraa N, der hvor midterrabatten
bliver til en mark. Jojo, den er god nok. Midterrabatten er så stor, at
bondemanden har en hel mark imellem det nord- og sydgående spor

Fly

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-05-08 14:53

Fly Christensen havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> bliver til en mark. Jojo, den er god nok. Midterrabatten er så stor,
> at bondemanden har en hel mark imellem det nord- og sydgående spor

De er vel bare ligeglad med det ligegyldige overhalings forbud (som er
kommet flere mærkelige stedre og som ikke hjælper en tøddel), ligesom
håndværkeren med trailer, folk som har hentet et ½ton sodavand og øl i
tyskland med trailer og biler med CV som jo til tider mener at 120-130 km/t
ikke er spor for lidt når de skal afsted.
jeg indrømmer blankt at jeg også selv personligt har være fuldstændig
sindsyg og til farer for den øvrige trafik (eller det vil sige for de folk
som tror de på alle tider af døgnet skal kunne køre 160km/t på motorvejen
uden at se sig for) og overtrådt forbudet, faktisk op til flere gange og jeg
gøre det sgu igen.
Men måske du skulle rode lidt mindre med GPSen, laptoppen eller mobilos når
du køre, så kunne du bruge din tilbage vunden opmærksomhed på den øvrige
trafik også slap du for alle de utidige nedbremsninger og åbenbart talrige
nærdøds oplevelser du har.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-08 17:57

On Thu, 29 May 2008 15:53:04 +0200, "Martin Vollert" <mit
fornavn@ertele.dk> wrote:

> [...]
>tyskland med trailer og biler med CV som jo til tider mener at 120-130 km/t
>ikke er spor for lidt når de skal afsted.

Martin, nu må du regne med at det er noget ganske andet. Her taler vi
om almindelige civilister klædt på til chikanekørsel.

Der holdt sådan et ældre ægtepar på Lillebælt (p-pladsen), forleden
dag. Det er skiltet at de godt må være der, men de holdt sådan lidt
nochalant hen over et par stykker.

Så sad de og så nydelige ud, inde i Toyota'en, iført hver sin, men ens
camping-habit, og gumlede på et par mellemmadder de havde været inde i
polyesterhuset og smøre. Hver gang der gik en lastbilchauffør
forbi, sank de mere og mere sammen i sæderne.

> [...]

>uden at se sig for) og overtrådt forbudet, faktisk op til flere gange og jeg

Det er da well løwn?

> [...]

>trafik også slap du for alle de utidige nedbremsninger og åbenbart talrige

Hvad har lægning af make-up, yngelpleje, finde vingummi-øvelse og
almindelig kaglen med evt. passagerer gjort, siden det ikke er nævnt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-08 16:00

On Thu, 29 May 2008 15:28:01 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>ned, og så må jeg godt køre i det venstre spor!" eller "Mit betræk er
>pornorødt, så jeg tager den lige i det venstre spor".

Jeg er ikke sikker på hvad de involverede chauffører tænker på, men at
det skulle have noget med farven på indtrækket at gøre, ligger lige
for.

Hvad angår drabet på insekterne, så er der nok at tage sig til hvis
man er en ægte vadmels-mumler.

> [...]

>Hul i om jeg kan se vejen, bare, der ingen biler er. Derefter tages der
>frejdigt anløb til et elefantvædeløb, og gerne flere i flok.

Man må jo hjælpes ad.

> [...]

>ADAC tilbyder lygte- og bremsetest en gang i måneden. Det behøver jeg
>absolut ikke tage hen til, da mine bremser bliver testet en - to gange

Det er ikke nogen forsvarlig test. At bremse ned fra 110 til 90 er du
lige ved at kunne ved at stikke hånden ud ad vinduet.

Er det også lastbilernes skyld?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-05-08 17:11

On Thu, 29 May 2008 16:59:48 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg er ikke sikker på hvad de involverede chauffører tænker på, men at
>det skulle have noget med farven på indtrækket at gøre, ligger lige
>for.

OK. Så vil jeg tage kikkerten i brug og se, om jeg et par kilometer før
kan se, hvilket indtræk, der køres med.

>Hvad angår drabet på insekterne, så er der nok at tage sig til hvis
>man er en ægte vadmels-mumler.

Nu grisser de små djævler min bil enormt meget til, så jo flere der
tages med, jo bedre.

>Man må jo hjælpes ad.

Kan man så ikke bruge den trådløse snakkekasse til at spørge, om der
kommer nogle bagfra?

>Det er ikke nogen forsvarlig test. At bremse ned fra 110 til 90 er du
>lige ved at kunne ved at stikke hånden ud ad vinduet.

Der er nu 130 på det sted. Og det skal være et par ordentlige Bonde
Jens' Lapper, der skal bruges til det stunt, som de laver her.

>Er det også lastbilernes skyld?

Det tror jeg nu aldrig, at det har været, men man kan aldrig vide. Det
var mere ment som en stedangivelse.

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-08 17:47

On Thu, 29 May 2008 18:10:34 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>OK. Så vil jeg tage kikkerten i brug og se, om jeg et par kilometer før
>kan se, hvilket indtræk, der køres med.

>--

Når vi næste gang holder møde i strikkeklubben, vil jeg foreslå mine
kolleger, at de monterer en stofprøve i antennen.

>--

>Nu grisser de små djævler min bil enormt meget til, så jo flere der
>tages med, jo bedre.

>--

Sådan alvorligt talt. Hold kæft hvor må der være meget af det kryb.
Der bliver dræbt milliarder hver dag i trafikken, og næste dag er de
der s'gu igen.

Og ja, det er et velsignet svineri.

>--

>Kan man så ikke bruge den trådløse snakkekasse til at spørge, om der
>kommer nogle bagfra?

>--

Den trådløse sludreboks jeg har taler flere sprog flydende. Problemet
er at jeg ikke taler de samme sprog.

>--

>Der er nu 130 på det sted. Og det skal være et par ordentlige Bonde
>Jens' Lapper, der skal bruges til det stunt, som de laver her.

>--

Så medbring et rødt bordtennisbat, med en hvid streg gennem midten.
Det giver en vis effekt.

>--

>Det tror jeg nu aldrig, at det har været, men man kan aldrig vide. Det
>var mere ment som en stedangivelse.

>--

Jeg kommer ikke så fine steder. Jeg svinger fra i Hammelev.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-05-08 17:22

Fra : Møller

Dato : 29-05-08 16:56

Fly Christensen skrev:

> Det hele foregår lige nord for Aabenraa N, der hvor midterrabatten
> bliver til en mark. Jojo, den er god nok. Midterrabatten er så stor, at
> bondemanden har en hel mark imellem det nord- og sydgående spor

jeg har lige været inde på GoogelEarth.

jeg kan da ikke se at der er lastbiler der overhaler

De 7-8 stykker kører da pænt inde i højre spor, og der er heller ingen problemer med indfletning, så
hvad brokker du dig over

Møller

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-05-08 17:41

On Thu, 29 May 2008 17:56:17 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

> [...]
>
>De 7-8 stykker kører da pænt inde i højre spor, og der er heller ingen problemer med indfletning, så

Jeg brokker mig såmænd ikke, men undres bare såre over, hvorledes denne
handling udføres.

At de overhaler i overhalingsforbudet - ok træls. Men at overhale uden
at kunne orientere bagud undrer mig.

Fly

Fra : Møller

Dato : 29-05-08 18:22

Fly Christensen skrev:

> Jeg brokker mig såmænd ikke, men undres bare såre over, hvorledes denne
> handling udføres.
>
> At de overhaler i overhalingsforbudet - ok træls. Men at overhale uden
> at kunne orientere bagud undrer mig.

ja det er vi enige om, men jeg skulle lige se hvor det nu var, een kommer jo på de kanter ind i mellem.

Og så var den der: der er ingen trafik på billedet, det må kunne bruges

Men jeg har også oplevet de der personer der forsøger at gøre Folmers indlæg til skamme, fy føj sir
jeg bare,

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-05-08 18:40

On Thu, 29 May 2008 19:22:27 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

> [...]
>
>Men jeg har også oplevet de der personer der forsøger at gøre Folmers indlæg til skamme, fy føj sir

Ja, det er s'gu skandaløst.

De ignoranter har aldrig hørt om vidvinkelspejle.

--

Venlig hilsen
Folmer