On Thu, 29 May 2008 23:29:02 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>
>Hvis man med en åben udstødning regner med en mer-effekt, hvorfra skulle
>dén så komme hvis ikke at der tilføres mere bensin qua større dyser???
>
Der er noget om hele snakken.
Hvis man monterer en moderne MC med indsprøjtning, lambda og hele
griseriet med åbne potter og blot gør det for larmens skyld vil ECU'en
formentlig justere det fornødne - Sådan +-.
Lambdasonden vil forsøge at få ECU'en til at justere for "best
economi", ikke max power.
Hvis man går efter at få mere power ud af det skal Lambdaen
neutraliseres, og der skal tilføres mere brændstof.
Hvis man forsøger at øge brændstofmængden med lambdaen i funktion vil
dens funktion få ECU'en til modarbejde det.
Hvis det er en karburatormodel kan man være heldig at
blandingsforholdet stadig er inden for det acceptable, men man bør
checke det.
Om nødvendigt justere.
>Ingen regle unden undtagelse:
>- Bandit 1200 er kendt for at komme sig vildt blot ved montering af
>uoriginal udstødning, men dét er så på bekostning af den mellem-område
>effekt som fabrikken har udlagt den store touring-motorcykel til at have!
>- Mange italienske motorcykler virker nærmest som de er beregnet til at
>få en åben udstødning på efter indregistrering
Den med Banditten er virkelig markant.
Med lidt justering kommer mellemområdet med igen
Det med italienerne er ingen løwn, og det får de så
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk