|
| rebel 450 Fra : BoA |
Dato : 27-05-08 13:56 |
|
Min kones honda rebel cmx450 årg. 86
skal sælges, da hun ikke rigtigt har
fået kørt på den. Den har stået lunt og
tørt indendørs, men nu hvor den skal
gøres klar til salg, viser der sig en
drilagtig fejl :
Hvis den bliver kørt op i omdrejniger
falder motorkraften pludseligt, for så
lidt efter lige så pludseligt at komme
igen. Dette gentager sig tilfældigt. Den
går fint i tomgang og sejtrækker fint.
Problemet mærkes tydeligt, hvis man
kører den op til fx. omkring 50 km/t i
2.gear. Begge tændrør er skiftet og
karburatorer, benzinhane og tank er
renset, ligesom div. vac. slanger er
efterset. Jeg har mistanke til
tændingssystemet, men ved ikke rigtigt
hvad jeg kan gøre. Gode forslag modtages
med taknemlighed !
BoA
| |
SmaRTrxxv (27-05-2008)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 27-05-08 17:24 |
|
BoA skrev:
> Min kones honda rebel cmx450 årg. 86 skal sælges, da hun ikke rigtigt
> har fået kørt på den. Den har stået lunt og tørt indendørs, men nu hvor
> den skal gøres klar til salg, viser der sig en drilagtig fejl :
> Hvis den bliver kørt op i omdrejniger falder motorkraften pludseligt,
> for så lidt efter lige så pludseligt at komme igen. Dette gentager sig
> tilfældigt. Den går fint i tomgang og sejtrækker fint. Problemet mærkes
> tydeligt, hvis man kører den op til fx. omkring 50 km/t i 2.gear. Begge
> tændrør er skiftet og karburatorer, benzinhane og tank er renset,
> ligesom div. vac. slanger er efterset. Jeg har mistanke til
> tændingssystemet, men ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre. Gode forslag
> modtages med taknemlighed !
>
>
> BoA
Har du kontrolleret membraner og ventiler i karburatoren?
Det lyder mest som at der mangle benzin!
Thore
| |
Jim Andersen (28-05-2008)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 28-05-08 08:02 |
|
SmaRTrxxv wrote:
> Det lyder mest som at der mangle benzin!
Enig. Har du åbnet tanklåget så der ikke er vacuum i tanken?
/jim
| |
Michael Dahlberg (27-05-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 27-05-08 17:36 |
|
"BoA" <boaFJERNDETTEboa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:g1h0dc$14et$1@newsbin.cybercity.dk...
> Min kones honda rebel cmx450 årg. 86 skal sælges, da hun ikke rigtigt
> har fået kørt på den. Den har stået lunt og tørt indendørs, men nu
> hvor den skal gøres klar til salg, viser der sig en drilagtig fejl :
> Hvis den bliver kørt op i omdrejniger falder motorkraften pludseligt,
> for så lidt efter lige så pludseligt at komme igen. Dette gentager sig
> tilfældigt. Den går fint i tomgang og sejtrækker fint. Problemet
> mærkes tydeligt, hvis man kører den op til fx. omkring 50 km/t i
> 2.gear. Begge tændrør er skiftet og karburatorer, benzinhane og tank
> er renset, ligesom div. vac. slanger er efterset. Jeg har mistanke til
> tændingssystemet, men ved ikke rigtigt hvad jeg kan gøre. Gode forslag
> modtages med taknemlighed !
>
>
> BoA
Hej, sikke noget.
Når du skriver at motorkraften falder mener du så at den mister
omdrejninger / ikke vil længere op i omdrejninger, eller tager den
omdrejninger, men trækker ikke?
Michael D
| |
BoA (27-05-2008)
| Kommentar Fra : BoA |
Dato : 27-05-08 18:57 |
|
Michael Dahlberg skrev:
..............
> Når du skriver at motorkraften falder mener du så at den mister
> omdrejninger / ikke vil længere op i omdrejninger, eller tager den
> omdrejninger, men trækker ikke?
>
> Michael D
Den taber omdrejninger, mister trækkraft
og vil ikke så højt op i omdrejn. Fejlen
kommer ganske pludseligt, varer typisk
½-1 sekund og forsvinder lige så
pludseligt. Så kører den ok i nogle
minutter, men men fejler så igen. Det
føles næsten som hvis en elektronisk
begrænser bliver slået til og fra med en
kontakt. Da motoren tager fat igen lige
så pludseligt og uforudsigeligt som den
taber kraft, er det meget ubehageligt og
potentielt også farligt.
BoA
| |
Michael Dahlberg (27-05-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 27-05-08 21:22 |
|
"BoA" <boaFJERNDETTEboa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:g1hi0i$1b0j$1@newsbin.cybercity.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
> .............
>> Når du skriver at motorkraften falder mener du så at den mister
>> omdrejninger / ikke vil længere op i omdrejninger, eller tager den
>> omdrejninger, men trækker ikke?
>>
>> Michael D
>
> Den taber omdrejninger, mister trækkraft og vil ikke så højt op i
> omdrejn. Fejlen kommer ganske pludseligt, varer typisk ½-1 sekund og
> forsvinder lige så pludseligt. Så kører den ok i nogle minutter, men
> men fejler så igen. Det føles næsten som hvis en elektronisk begrænser
> bliver slået til og fra med en kontakt. Da motoren tager fat igen lige
> så pludseligt og uforudsigeligt som den taber kraft, er det meget
> ubehageligt og potentielt også farligt.
>
> BoA
>
| |
Michael Dahlberg (27-05-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 27-05-08 21:50 |
|
"BoA" <boaFJERNDETTEboa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:g1hi0i$1b0j$1@newsbin.cybercity.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
> .............
>> Når du skriver at motorkraften falder mener du så at den mister
>> omdrejninger / ikke vil længere op i omdrejninger, eller tager den
>> omdrejninger, men trækker ikke?
>>
>> Michael D
>
> Den taber omdrejninger, mister trækkraft og vil ikke så højt op i
> omdrejn. Fejlen kommer ganske pludseligt, varer typisk ½-1 sekund og
> forsvinder lige så pludseligt. Så kører den ok i nogle minutter, men
> men fejler så igen. Det føles næsten som hvis en elektronisk begrænser
> bliver slået til og fra med en kontakt. Da motoren tager fat igen lige
> så pludseligt og uforudsigeligt som den taber kraft, er det meget
> ubehageligt og potentielt også farligt.
>
> BoA
Sådan som du beskriver det, tænker jeg: løs/dårlig forbindelse.
Jeg ville nok først og fremmest skille/rense/samle/efterse elektriske
samlinger, inkl. stelforbindelser og batterikabler.
Michael D
| |
|
|