Kaburator synk/dysse
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 26-05-08 12:13

Hej NG,

Min Honda CBR 600 F3 trænger til lidt kærlig omsorg. Den har svært ved
at holde tomgangen i kold tilstand (varm tilstand går det fint), så
jeg må justere tomgangen noget op i kold tilstand og så nedjustere
efterhånden som den varmer op. Den har fået 3-4 gange kaburatorrens og
det hjalp på koldstart, men den har stadig tomgangsproblemet. Jeg
mistænker at kaburatorerne skal synkroniseres som minimum, men de skal
sikkert også dysses så de passer det det ret åbne micron anlæg der
sidder på den (fuldt system - ikke kun potte).

Hvem kan I anbefale til kaburator-opgaven? (Helst i det
nordsjællandske, men jeg kører gerne på sjælland for at få oplaven
løst til UG kryds og slange).

Hvem kan I anbefale til et (stort) Honda service iøvrigt?

Pft
Jesper

CBR 600 F3 '98

Fra : Dak

Dato : 26-05-08 20:35

Hvem kan I anbefale til kaburator-opgaven? (Helst i det
nordsjællandske, men jeg kører gerne på sjælland for at få oplaven
løst til UG kryds og slange).

Jeg fik dysset og rullet det hos kjmotor i herlev. Det kostede 5000kr for at
få installeret jetkit og få den rullet. Havde selv monteret lydpotte og
kn-filter. Skal derover i morgen for at få den testet på bænken med climate
controllen. Den var nemlig gået i stykker så kunne ikke få mit fine papir
hvor man kan se forskellen på før og efter dysningen.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Dak

Dato : 26-05-08 20:37

PS: man må vist ikke røre ved tomgangsskruen ved kold tilstand? så skal man
vistnok hellere køre med lidt choker.. Men andre kan rette mig hvis jeg er
forkert på den.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 26-05-08 21:32

Dak skrev:
> PS: man må vist ikke røre ved tomgangsskruen ved kold tilstand? så skal man
> vistnok hellere køre med lidt choker.. Men andre kan rette mig hvis jeg er
> forkert på den.

Chokeren er jo en mekanisme der dels er til for at kunne slå igang i
kold tilstand; men i og for sig også for at kunne holde motoren igang
indtil den er driftsvarm - Så der ér chokeren du skal bruge til at holde
tomgangen oppe med sålænge det er nødvendigt!

--
Armand.

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 27-05-08 12:10

On 26 Maj, 20:13, Jesper.Scheel.B...@gmail.com wrote:
> [...]
> løst til UG kryds og slange).
>
> Hvem kan I anbefale til et (stort) Honda service iøvrigt?

Til Dak: 5.000 kr. er jo også en slags penge, så lad mig endelig høre
hvordan det gik efter turen på bænken!

Til Armand: Den er jeg helt med på problemet er bare at så havde dyret
tendens til at gå ud. Ved efterfølgende startforsøg havde den tendens
til at drukne så det blev jeg hurtig træt af, og derfor "tricket" med
tomgangsskruen. Det er selvfølgelig ikke ikke vejen frem, så den skal
naturligvis have en overhaling..

Stadig interesseret i referencer til andre gode steder i det
nordsjællandske. Er der ex nogen som har erfaringer med mc gården i
Slangerup?

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 27-05-08 13:22

On May 27, 8:10 pm, Jesper.Scheel.B...@gmail.com wrote:

> Stadig interesseret i referencer til andre gode steder i det
> nordsjællandske.

Den eneste jeg kender i Nord Sjælland er: Alex MC http://www.alex-mc.dk/

Jeg skal ikke udtale mig om hans honda erfaringer men han er en flink
fyr som jeg godt ville turde stole på gjorde et ordentligt stykke
arbejde, jeg har været der en enkelt gang hvor jeg var på nordsjælland
og akut skulle have fikset noget.

Der er anmeldelser her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=1491.0
bare husk på at de fleste på svrider kender manden :)

--

// brian - SV1000S til salg.