On 26 Maj, 01:20, "Morten Stud" <stu...@gmail.com> wrote:
> "Karsten Nielsen" <karsten.n...@privat.dk> wrote in message
>
> news:48393ad9$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > min svigerfars zx10 har fået problemer med at starte når den er varm .er
> > der nogen der har nogen bud på hvad der kan være galt.
> > m.v.h karsten
>
> Turner motoren ordentligt, eller bliver den ligesom bremset?
>
> Jeg har haft samme problem a 2 omgange - 2 forskellige motorer. I det ene
> tilfælde havde starteren ikke "bøffer" nok til at turne motoren pga den høje
> kompression. Det havde den ikke pga slidte starterkul
>
> I det andet, var der gevinst hver gang, hvis jeg fjernede låget til
> luftfilterkassen og prøvede igen. Jeg tør ikke kloge mig på, hvad det var
> for noget (fed blanding måske :)
>
> --
> Mvh
> Morten
http://dfmc.dk/?id=699
Hej
Kun lige et hint, som passer med luftfilterkassen: En varm motor får
skabt en alt for fed benzin/luftblanding som "står stille" i
luftfilterkassen og ved start passer det slet ikke med karbureringen.
En løsning, som jeg brugte, er at bore to-tre 10-12 mm huller i bunden
af luftfilterkassen (Uden for filterets dækning! til karburatorerne!)
og på den måde siver den forkerte blanding langsomt ud og min
oplevelser var/er, at siden da starter "Æ øllehunner" både med kold,
lunken, halvvarm, varm og - næsten - gloende motor (Nationsparader o.
lign. i sommervarme)......
Håber også det hjælper her.
Mvh
Stup
XS1100S, der glæder sig til / frygter lidt sydgrækenlandske
temperaturer i juli....