/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Søges Suzuki GSX 1100 EF
Fra : Ukendt


Dato : 22-05-08 22:27

Kæmpe problem skal køre Dragracing her i weekenden , men mangler en koblings
skål til en sådan

Kender du en som har en sådan til at ligge ude i skuret , kommer jeg og
henter den STRAKS

Alså det drejer sig om en Koblingsskål til en Suzuki GSX 1100 EF / GS 1150
fra ca 83-88 og det er vigtigt at det tandhjul der sidder bag på har 89
tænder og et ø max mål på 190mm

Hvis du har en bare lille ide om hvor det kan skaffes fredag må du/ i gerne
ringe 4030 5911 hele døgnet

Kølkær/Turinig er prøvet

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



 
 
Karsten Nielsen (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Karsten Nielsen


Dato : 23-05-08 06:14

har du prøvet mcsyd
m.v.h karsten
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4835e52c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kæmpe problem skal køre Dragracing her i weekenden , men mangler en
> koblings skål til en sådan
>
> Kender du en som har en sådan til at ligge ude i skuret , kommer jeg og
> henter den STRAKS
>
> Alså det drejer sig om en Koblingsskål til en Suzuki GSX 1100 EF / GS 1150
> fra ca 83-88 og det er vigtigt at det tandhjul der sidder bag på har 89
> tænder og et ø max mål på 190mm
>
> Hvis du har en bare lille ide om hvor det kan skaffes fredag må du/ i
> gerne ringe 4030 5911 hele døgnet
>
> Kølkær/Turinig er prøvet
>
> --
> PE
> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
>



Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 09:13

Nej hvem dælen er det , men jeg vil da lige søge ,

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"Karsten Nielsen" <karsten.niel@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4836529c$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> har du prøvet mcsyd
> m.v.h karsten
> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> news:4835e52c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Kæmpe problem skal køre Dragracing her i weekenden , men mangler en
>> koblings skål til en sådan
>>
>> Kender du en som har en sådan til at ligge ude i skuret , kommer jeg og
>> henter den STRAKS
>>
>> Alså det drejer sig om en Koblingsskål til en Suzuki GSX 1100 EF / GS
>> 1150 fra ca 83-88 og det er vigtigt at det tandhjul der sidder bag på har
>> 89 tænder og et ø max mål på 190mm
>>
>> Hvis du har en bare lille ide om hvor det kan skaffes fredag må du/ i
>> gerne ringe 4030 5911 hele døgnet
>>
>> Kølkær/Turinig er prøvet
>>
>> --
>> PE
>> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
>>
>
>



Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 09:17

Fundet ham og han søger lige ;)))

Godt vejr til dig og din familie ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



klaus.stadsgaard@mai~ (23-05-2008)
Kommentar
Fra : klaus.stadsgaard@mai~


Dato : 23-05-08 02:19

On 23 Maj, 10:13, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> Nej hvem dælen er det , men jeg vil da lige søge ,
>
> --
> PE
> x112kvik4u  ( A ) dotcomprik . DK
> "Karsten Nielsen" <karsten.n...@privat.dk> skrev i en meddelelsenews:4836529c$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > har du prøvet mcsyd
> > m.v.h karsten
> > "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> >news:4835e52c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Kæmpe problem skal køre Dragracing her i weekenden , men mangler en
> >> koblings skål til en sådan
>
> >> Kender du en som har en sådan til at ligge ude i skuret , kommer jeg og
> >> henter den STRAKS
>
> >> Alså det drejer sig om en Koblingsskål til en Suzuki GSX 1100 EF / GS
> >> 1150 fra ca 83-88 og det er vigtigt at det tandhjul der sidder bag på har
> >> 89 tænder og et ø max mål på 190mm
>
> >> Hvis du har en bare lille ide om hvor det kan skaffes fredag må du/ i
> >> gerne ringe 4030 5911 hele døgnet
>
> >> Kølkær/Turinig er prøvet
>
> >> --
> >> PE
> >> x112kvik4u  ( A ) dotcomprik . DK

Prøv:

http://www.mcsyd.dk/

http://www.garagedanois.dk/

Hilsen
Klaus

Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 10:05

Han kunne ikke hjælpe , men fik et andet nr og en ny kontakt person som
måske kendte en i Tyskerland , som vil undersøge om han havde en til at
ligge i laden

Så jeg skal nok lige ud på en 500 km tur og hjem og samle 20 m2 motor og
måske få kørt i morgen

Hold da op jeg er sku hel trættttt

Men andre der kender en ven der kender en fyr der måske ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Morten Stud (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Morten Stud


Dato : 23-05-08 06:54

On 23 Maj, 11:04, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
> Han kunne ikke hjælpe , men fik et andet nr og en ny kontakt person som
> måske kendte en i Tyskerland , som vil undersøge om han havde en til at
> ligge i laden
>
> Så jeg skal nok lige ud på en 500 km tur og hjem og samle 20 m2 motor og
> måske få kørt i morgen
>
> Hold da op jeg er sku hel trættttt
>
> Men andre der kender en ven der kender en fyr der måske ;)


Hej PE

Har du fundet én? Jeg kender en fyr, der har en masse EF-stumper, som
måske kunne være et bud, men gider ikke spørge, hvis du allerede har
en


Mvh
Morten

Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 15:30

Jeg har ikke fundet noget jeg kunne bruge , den i Tyskerland skulle først
laves , den var i stykker

Gider du ikke ringe ,

40305911

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"



Armand (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-08 19:43

PE skrev:
> Jeg har ikke fundet noget jeg kunne bruge , den i Tyskerland skulle først
> laves , den var i stykker
>
> Gider du ikke ringe ,
>
Afventer, sammen med erfaringsmæssigt ca. 300 med-læsere, spændt på
søndag aftens beretning!

--
Armand.
(fyldt med tillid til at D.F.M. atter viser sig at kunne rykke)

Morten Stud (24-05-2008)
Kommentar
Fra : Morten Stud


Dato : 24-05-08 05:31

On 23 Maj, 20:43, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> Afventer, sammen med erfaringsmæssigt ca. 300 med-læsere, spændt på
> søndag aftens beretning!  


Hej Armand


"Min EFE-pusher" havde desværre ikke en koblingsskål i overskud, og PE
havde vist også allerede kastet håndklædet i ringen. Noget med en
hårdtpumpet motor, som alligevel ikke havde det for godt efter et
lille knastkædeuheld :o

Dertil er det nok heller ikke det smarteste, at smide en standard
koblingsskål i sådan et monster. Koblingsskålene har så dårligt ry
blandt "oldskoolsuzuki-folk", at mange straks monterer en forstærket
(koster kassen), uanset at den gamle skål er i god stand.

Jeg har selv lige haft fornøjelsen af skifte en ødelagt koblingsskål
på samme motor - denne gang den lille/indvendige.


Mvh
Morten

Ukendt (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-08 12:31

Som Morten skrev , vi måtte opgive og kaste håndklædet i ringen :(

Ja der er tale om en meget hårdt pumpet Dragbike motor hvor der ikke er
mange orginal dele tilbage i , kan kun lige komme i tanke om blokken og
noget af gearet , ellers er resten modificeret
Men lige denne motor er med rullelejer og er en af de motorer der kan tunes
hårdt på , vil tro at 30-40 % af Dragbike MCer er bygget op omkring denne ,
selv de nyeste Hayabusaer piller orginal motoren ud og lægger en EF/GS/ES
motor i , men det bliver alså ikke nemmer med tiden at skaffe stumper :(

Hele misseren sker faktisk ved at en kontra møtræk falder af i vippetøjet og
falder ned i blokken og sætter sig i klemme mellem blok og knastkæde og
rykker denne specielle APE kæde over og ja det koster 8 ventiler knastkæde
strammer og en masse andre små dele , men faktisk meget heldig sluppet alt
taget i betragtning , Mcen kørte kun 20-30 km/t da det skete , men havde
lige kørt 402 m for fulde omdregninger ,

Da næsten alle dele var skaffet på 3-5 dage hvor vi fik en god hjælp fra div
ophug og en fantastisk hjælp fra Claus Pitværstedet i Aidt og Randers
Cylinderservice de arbejder også om aftene ;)))))))) feks fik vi lavet de
specille FJ1200 ventiler ændret så de passede i toppen lavet , Ja FJ1200
ventiler ;) sådan er den alså også ændret

Men under samlingen fandt man lige dette flækket tandhjul bag på koblings
skålen , det var åbenbart en gammel skade som bare først var at se nu , og
at skaffe et sådan var ikke lige til , vi ringede rundt til alt og alle i DK
og nord Tyskland , og måske er der et i München , men lidt for sent at køre
efter torsdag nat :( Men vi får faktisk fat i en fyr som også køre Drag i
Flensburg og han har da noget til at ligge som ikke passer på hans fordi
tandhjulet er forkert det har nemmelig 90 tænder og han skal kun have 88 = 2
mm forkert i Dia. , og han har søgt efter et 88 tands i 3 år uden at finde
noget , men et sådan havde vi faktisk stødt på under jagten , vi får aftalt
at bytte på en eller anden måde han er lykkelig og vi lige , men det der
Tyske sprog ................. og mig er ikke gode venner og det viste sig
at der er en indbygget chock kobling og nogle nitter som han havde forsøgt
at ændre fra de 88-90 tænder , så nu stod vi med et meget fint sæt der bare
var skildt ad , og for at få det samlet igen så det kan bruges til Drag ,
skal det først en tur til Sverige , så her opgav vi , Vi røg ind i
Janteloven en meget hård og ikke mindst DYR uge , kiksede i sidste øjeblik
Men alt det bøvl og KR pga. en lille 10mm møtrik der ikke var efterspændt
efter en ventil justering , som skal gøres efter hver weekend ,
Så gik der da tid med det

Men tak alle der prøvede at hjælpe

--
PE



Eg Egemarke (26-05-2008)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 26-05-08 11:23

PE skrev:
> Som Morten skrev , vi måtte opgive og kaste håndklædet i ringen :(
>
> Ja der er tale om en meget hårdt pumpet Dragbike motor hvor der ikke er
> mange orginal dele tilbage i , kan kun lige komme i tanke om blokken og
> noget af gearet , ellers er resten modificeret
> Men lige denne motor er med rullelejer og er en af de motorer der kan tunes
> hårdt på , vil tro at 30-40 % af Dragbike MCer er bygget op omkring denne ,
> selv de nyeste Hayabusaer piller orginal motoren ud og lægger en EF/GS/ES
> motor i , men det bliver alså ikke nemmer med tiden at skaffe stumper :(
>
> Hele misseren sker faktisk ved at en kontra møtræk falder af i vippetøjet og
> falder ned i blokken og sætter sig i klemme mellem blok og knastkæde og
> rykker denne specielle APE kæde over og ja det koster 8 ventiler knastkæde
> strammer og en masse andre små dele , men faktisk meget heldig sluppet alt
> taget i betragtning , Mcen kørte kun 20-30 km/t da det skete , men havde
> lige kørt 402 m for fulde omdregninger ,
>
> Da næsten alle dele var skaffet på 3-5 dage hvor vi fik en god hjælp fra div
> ophug og en fantastisk hjælp fra Claus Pitværstedet i Aidt og Randers
> Cylinderservice de arbejder også om aftene ;)))))))) feks fik vi lavet de
> specille FJ1200 ventiler ændret så de passede i toppen lavet , Ja FJ1200
> ventiler ;) sådan er den alså også ændret
>
> Men under samlingen fandt man lige dette flækket tandhjul bag på koblings
> skålen , det var åbenbart en gammel skade som bare først var at se nu , og
> at skaffe et sådan var ikke lige til , vi ringede rundt til alt og alle i DK
> og nord Tyskland , og måske er der et i München , men lidt for sent at køre
> efter torsdag nat :( Men vi får faktisk fat i en fyr som også køre Drag i
> Flensburg og han har da noget til at ligge som ikke passer på hans fordi
> tandhjulet er forkert det har nemmelig 90 tænder og han skal kun have 88 = 2
> mm forkert i Dia. , og han har søgt efter et 88 tands i 3 år uden at finde
> noget , men et sådan havde vi faktisk stødt på under jagten , vi får aftalt
> at bytte på en eller anden måde han er lykkelig og vi lige , men det der
> Tyske sprog ................. og mig er ikke gode venner og det viste sig
> at der er en indbygget chock kobling og nogle nitter som han havde forsøgt
> at ændre fra de 88-90 tænder , så nu stod vi med et meget fint sæt der bare
> var skildt ad , og for at få det samlet igen så det kan bruges til Drag ,
> skal det først en tur til Sverige , så her opgav vi , Vi røg ind i
> Janteloven en meget hård og ikke mindst DYR uge , kiksede i sidste øjeblik
> Men alt det bøvl og KR pga. en lille 10mm møtrik der ikke var efterspændt
> efter en ventil justering , som skal gøres efter hver weekend ,
> Så gik der da tid med det
>
> Men tak alle der prøvede at hjælpe
>



http://www.mcskrot.se/
Er et bud... han har det meste og endda en hel Mc til en billig penge..

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Ukendt (26-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-08 15:58

Han skal da prøves Takker for linket

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . D



Armand (26-05-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-08 16:09

PE skrev:
> Han skal da prøves Takker for linket
>
Som det lød ud af Stud's betragtninger, var det så ikke værd at skaffe
en forstærket frem for den svage originale?

--
Armand.

Ukendt (26-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-08 16:17

Det er den orginale man modificere , med et bånd omkring skålen , og så er
der den chock kobling og de nitter der bliver ændret på , til et eller andet
som jeg ikke lige er hel klar over hvad er , men der er en specialist over i
det Svenske der laver det ,

Men inden for Drag er det helt normal at koblings skålen + indmad bliver
sprængt i stumper og stykker især er sådan en som Kawa ZX12R en rigtig
slemmert til det , men strålerne kan ikke tåle varmen og belastningen , når
man smider koblingen

Jeg har en film her fra weekenden , hvor i skal se hvad kræfter der er på
spil , men hvor kan jeg lægge den op hende , og slette den efter i ser hvad
en suge motor egenligt kan når der bliver puslet lidt de rigtige steder ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste